Terug

Aankoop Condensatie ketel Vaillant icoVIT exclusiv VKO 356/3-7

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. D.

Naar: VAILLANT

11/03/2019

Sinds de installatie van de nieuwe condensatie ketel heeft de ketel nooit naar behoren gewerkt. Volgens Vaillant lag/ligt het aan de installatie en niet aan de ketel. De installateur heeft na verloop van tijd de punten van Vaillant opgelost, buiten één. Volgens Vaillant moet de aanvoerleiding 4mm zijn, nu is dit niet mogelijk om van de mazoutton tot aan de ketel een nieuwe leiding te trekken. Dus hebben we alleen de laatste 50cm een leiding kunnen steken van 4mm. Ik moest wel vaststellen dat na elke aanpassing van de installatie niets veranderde aan de gebrekkige werking van de ketel. Nu na 5 jaar heeft Vaillant een aantal onderdelen veranderd en merk ik een verbetering van de ketel. Vaillant wenst dat deze onderdelen betaald worden, onderdelen die ze bijna 4x zo duur verkopen als hun collega's van Buderus. Voorbeeld: de flambuis kost bij Buderus 144€ terwijl Vaillant mij deze 520€ aanrekend. Vaillant blijft bij hun standpunt dat er niks verkeerd is met hun ketel.

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: G. D.

12/03/2019

O.Ref/CM-V03324969Beste heer De Nies,Eerst en vooral willen wij u bedanken voor uw mail. Doch willen wij U herinneren aan onze mail van 29/01/2019 en blijven bij ons standpunt.Na analyse van uw dossier met de technieker en de verantwoordelijke wensen wij U het volgende te informeren.Volgens de bevindingen van onze technieker tijdens deze interventie waren de problemen aan een vervormde vlambuis. Hierdoor maakte het toestel lawaai. De oorzaak hiervan is een gebrek van onderhoud.-Toestel staat 6 jaar.-Jaarlijks onderhoud op een mazoutketel is verplicht.-(Bij een jaarlijks onderhoud worden onderdelen zoals stookolieverstuiver, ontstekings en ionisatie-elektroden gecontroleerd op slijtage en indien nodig vervangen (zoals vermeld in de installatie en onderhoudsvoorschriften)-Zoals je kan zien op de foto's zijn de ontstekingselektroden deels weggebrand en de ionisatie-elektrode vervormd.-Wanneer een stookolieverstuiver verslijt kan deze een foute verstuivingshoek ontwikkelen met als gevolg:een ongelijke warmteverdeling op de vlambuis, lees: een lokaal te felle opwarming vervorming van de vlambuis met als gevolge een slechte werking en verbranding met roetafzettingen.Met uiteindelijk storingen tot gevolg.Nog enkele opmerkingen:Condens afvoer: Zie foto:-Slang van de condens afvoer vertoont geen afhelling weg van het toestel naar de condens pomp. (slang is met oplopende bocht ingebracht in condens pomp)(niet conform installatievoorschriften)Reden (Indien condens afvoer niet in orde geeft dit als gevolg: opstartlawaai/opstartproblemen, verbrandingsresten blijven achter in condens slang F28 foutmeldingen.Stookolieleiding:Zie foto:Een pijp stookolieleidingDiameter niet conform installatievoorschriften( Stookolieleiding dient volledig en zonder uitzondering met een max. binnendiameter van 4mm vanaf de stookolietank naar de stookoliefilter zijn aangelegd.)(bij stookolietoevoerbuis in te grote diameter= groter aan te zuigen stookolievolume meer onderdruk in stookolieleiding= uit gassing stookolie dampbellen stookolie, cavitatie ter hoogte van de ingang van de stookoliepomp, gevolg: opstarten in meerdere pogingen, bij 3 niet succesvolle startpogingen = F28 foutmeldingen. (op termijn schade aan de stookoliepomp door deze cavitatie)Opsommingen i.v.m. zaken niet conform installatievoorschriften werden reeds bij een vorige interventie enkele jaren geleden meegedeeld, zowel mondeling als schriftelijk maar werden tot op heden het laatste bezoek nog steeds niet in orde gebracht.Wij kunnen geen positief gevolg geven en verwachten een snelle afhandeling van de openstaande factuur.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer De Nies, met de meeste hoogachting.Lieve FlamandKlachtenmedewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone 32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform