Terug

Aankoop bij FNAC Online komt uit Hong Kong

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. M.

Naar: FNAC BELGIUM

13/12/2021

Beste, 20/11/2021 - Ik heb een bestelling geplaatst van een iPhone ter waarde van 549 EUR bij de Online web-winkel van FNAC.BE, waarbij wij ervan uit zijn gegaan dat we bij een betrouwbare online web-winkel zouden bestellen.Na de bestelling kregen wij een mail waarin duidelijk was dat de levering gratis zou zijn. We zouden het pakket kunnen tracken maar de link in de mail werkte niet dus was het wachten op nieuws, waardoor we een beetje achterdochtig werden en zijn op zoek gegaan voor een mogelijk uitleg te bekomen.Bij het zoeken naar meer informatie op de Online webshop van FNAC.be, en tot onze verbazing zagen we dat de verkoper 2020RX zou zijn en niet FNAC.BE. Dan zijn we verder in de online webshop op zoek gegaan naar deze verkoper en ook naar recensies die over deze persoon geschreven zijn.Uit deze recensies blijkt dat er meerdere mensen dus nog invoertaksen moesten betalen en hebben wij contact opgenomen met de klantendienst van FNAC om onze bestelling te annuleren. Dit kon niet meer gedaan worden en de enige mogelijkheid was via online formulier invullen van weigering van de goederen. Dit werd ingevuld door de medewerker die we aan de telefoon hadden.06/12/2021 - Het pakketje aangeboden door een transporteur en zoals afgesproken hebben wij dat geweigerd daar wij dus ook nog invoer-taksen moesten betalen om het te kunnen aanvaarden. 08/12/2021 - De verkoper op de hoogte gebracht want wij kregen antwoord op de online website van FNAC waarbij het pakketje moeten aanvaarden zodat hij een terugzend formulier ons kan toesturen. Maar vermits wij de goederen reeds geweigerd hebben kunnen we ze niet meer aanvaarden.10/12/2021 - De verkoper heeft als antwoord gestuurd dat hij zal contact opnemen met de transporteur en ons verder op de hoogte gaat houden.Daar wij vrezen dat dit niet in orde zou komen zijn we nog eens terug op de referenties gaan lezen van de verkoper en tot onze verbazing lezen we nu dat er dus nog meerdere mensen met hetzelfde probleem kampen en dus allemaal invoertaksen nog dienen te betalen omdat het pakketje van buiten de Europese Unie komt, namelijk vanuit Hong Kong. Dit was ook ons niet aangegeven bij het aangaan van de aankoop.Wij zouden graag ons geld terug krijgen, maar vrezen dat als het pakketje terug gestuurd wordt dat we zowel de iPhone als ons geld gaan kwijtzijn ...

Berichten (2)

FNAC BELGIUM

Naar: N. M.

22/12/2021

Beste Mevrouw Maertens,Bedankt voor uw mail.Bij het gebruik maken van ons online platform Fnac.be , heeft u een bestelling geplaatst bij marketplace verkoper 2020RX , in geen geval is Fnac doorverkoper van de producten die door verkopers worden voorgesteld.De producten aangekocht bij Marketplace verkopers kunnen niet worden teruggenomen noch omgewisseld worden bij Fnac.Om de verkoper te contacteren , ga naar jou account op fnac.be , klik op het detail van je bestelling en vervolgens een probleem met deze bestelling.Op deze manier kan u met de verkoper contact opnemen.U heeft een retour recht van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling voor de organisatie hiervan contacteer de verkoper, eens het product bij de verkoper terug is gestuurd met tracking of geweigerd bij levering, kan de betselling worden terug betaalt.Met vriendelijke groeten,JohanFnac.beTel 02 700 91 91Openingsuren klantendienst: ma-vr: 9 u. - 17 u.

N. M.

Naar: FNAC BELGIUM

25/12/2021

Beste,Ik ben teleurgesteld in het antwoord dat ik hierboven gekregen heb. Ik heb een bestelling geplaatst via de FNAC Online Webshop waar jullie mijns inziens toch wel de verantwoordelijke voor zijn. Ook heb ik mijn betaling gedaan naar een rekeningnummer niet in Hong Kong, waar we uiteindelijk zijn achtergekomen door de douane-factuur van UPS te hebben ontvangen. Het rekeningnummer waarnaar wij de betaling gedaan hebben is dat van “FNAC Direct SA Ivry Cede” wat niets met de verkoper te maken heeft, dus jullie storten mijn betaling door naar de originele verkoper aan het ander eind van de wereld, dus zijn jullie hierin als tussenpersoon mijn enige directe contactpersoon.Toen wij erachter kwamen dat de verkoper niet binnen Europa zat, was de bestelling al onherroepelijk geplaatst. Na telefonisch contact met de helpdesk, kreeg ik het advies van de medewerker dat wij het pakket moesten weigeren waardoor het zou teruggestuurd worden. Dit gedaan te hebben lag het pakket enkele weken bij UPS in een depot, dit omdat invoerrechten niet betaald zijn. Bij de bestelling stond er duidelijk omschreven dat de verzending “gratis” zou zijn. Nu gratis mijns inziens is dat er “niets”betaald dient te worden. Nu heb ik al 12€ moeten betalen om zeker te zijn dat het pakketje terug gezonden wordt naar Hong Kong waar de verkoper zich bevindt. Na het lezen van de recenties van de verkoper hebben wij geconstateerd dat we niet de enige zijn die op de manier zijn om de tuin geleid. Ik hoop dat alsnog het pakketje terug bij de verkoper aankomt en dat wij ons geld alsnog terug krijgen, want het gaat hier wel om een bedrag van 549€ ! En de zo verhoopte kerst-kado is nu eigenlijk een zuur kado geworden want als alles goed zou komen, dan hebben wij 12€ betaald om een pakketje heen en weer te laten sturen van Hong Kong naar België en terug.Ik heb reeds van het begin via de online portal gecommuniceerd dat het pakketje niet aanvaard is en terug gestuurd zal worden, helaas loopt dit niet zo vlot als ik verwacht had. Wij hebben al bij vele winkels waaronder CoolBlue Bol.com, Mediamarkt en menig andere winkels online aankopen gedaan en zijn daar steeds correct verder geholpen, ook bij het terugsturen van goederen en/of klachten bij de goederen. Deze service hadden wij bij FNAC ook verwacht, daar jullie ook een bekende naam zijn waarbij wij graag met vertrouwen winkelen online of in de winkel, wat bij deze een serieuze twijfel bij ons heeft opgelopen. Het is jammer dat een slechte online ervaring ons hierbij een blijvende negatieve indruk zou kunnen veroorzaken.Wij hadden van jullie, FNAC, meer medewerking en opvolging verwacht daar jullie de verantwoordelijke van de Online Webshop zijn en dat wij de betaling aan jullie gedaan hebben.Wij hopen alsnog op een goede afloop en behouden het recht jullie verder op de hoogte te houden, en zullen jullie mogelijk nog contacteren moest dit niet in orde komen.Met vriendelijke groeten,Mees - Maertens0496 / 59 66 88


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform