Terug

Aanhoudende problemen met ketel en veel te lange wachttijd tot er een technieker komt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: VAILLANT

04/12/2020

Beste,Ik heb een Ico Vit Exclusiv laten installeren in 2013 en sinds het begin problemen. De loodgieters die de ketel komen repareren heb ik al blauw betaald en elke loodgieter meldt mij: de combinatie Vaillant en mazout is kl*ten. Ik vraag me af waarom Vaillant dit verkoopt! Weer in panne gevallen in oktober, mijn loodgieter belt Vaillant op 12/10 met de melding dat de ventilator kapot is, technieker komt langs op 16/10 maar heeft niets bij: 137,54E. Zijn uitleg: de Vaillant telefonisten geven dit niet door aan de techniekers! Geldklopperij dus. Uiteindelijk wordt het probleem verholpen - na 10 dagen zonder verwarming of warm water te hebben gezeten: totale kost is 1.000,00EDe ketel is opnieuw in panne gevallen op 2/12. De technieker van Vaillant kan pas langskomen op 14/12!!!! Dus nu 12 dagen in een koud huis zonder warm water. Ik dacht dat warm water en verwarming basisbehoeften zijn... Ik wil zo lang niet wachten, ik wil de planning niet maken maar misschien moet Vaillant meer techniekers aannemen zodat hun klanten niet in de kou blijven staan!

Berichten (8)

VAILLANT

Naar: I. B.

04/12/2020

O.Ref/CM-V05284916Beste mevrouw Bernaerts,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken u hiervoor.Na analyse van het dossier hebben wij voor U een oplossing gevonden.Wij kunnen U een afspraak aanbieden op 07/12/2020. Gelieve ons deze data te bevestigen?Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw Bernaerts, met de meeste hoogachting.Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn

I. B.

Naar: VAILLANT

04/12/2020

Beste, dank voor Uw bericht. Ik hoop dat het niet enkel weer een bezoek is maar ook een daadwerkelijke herstelling! Mvg, Ilse Bernaerts

I. B.

Naar: VAILLANT

07/12/2020

Beste, technieker is langsgeweest, branderinspuiter vervangen: factuur van weeral 173,90€. Er zou dus nog een ander probleem zijn, spijtig genoeg GEEN nieuwe AFSPRAAK gekregen. Zeer handig met deze kou met een kind in volle examenperiode en een ander kind met online lessen. Hoe lang gaan we hier nog mee sukkelen? Hoe lang gaan we nog in de kou moeten zitten? Ik denk dat we binnenkort een hele nieuwe ketel met al die nieuwe onderdelen hebben aan onze 7-jaar oude toestel. Graag een deftige oplossing en compensatie!

VAILLANT

Naar: I. B.

07/12/2020

O.Ref/CM-V05284916Beste mevrouw Bernaerts,Het wisselstuk die de installateur had opgegeven bleek niet het echte defect te zijn.Wij bevestigen U de afspraak met onze technieker op 11/12/2020.Met vriendelijke groeten,Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn

I. B.

Naar: VAILLANT

07/12/2020

Dank voor Uw antwoord. Mijn installateur zei mij deze ochtend: "als je Opel verkoopt, dan heb je wisselstukken van Opel bij de hand. Als je naar een klant gaat wiens Vaillant in panne staat, dan heb je onderdelen voor dit toestel in je camionette". Ik vind 173€ voor zo een domme interventie veel geld! Los van het tijdsverlies en de ongemakken die we hebben...Afspraak 11/12 staat genoteerd

VAILLANT

Naar: I. B.

18/12/2020

O. Ref/CM-V05284916Beste mevrouw Bernaerts,Wij informeren u dat de technicus altijd ter plaatse moet komen om het probleem te analyseren, want een probleem kan verschillende oorzaken hebben. Ook kunnen technici niet beschikken over alle reserveonderdelen voor alle soorten ketels.De prijzen die werden aangerekend zijn correct en kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag voor een aanpassing van de factuur.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw Bernaerts, met de meeste hoogachting.Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn

I. B.

Naar: VAILLANT

18/12/2020

Beste,Niet mee eens. Mijn loodgieter belde in oktober naar Vaillant met de melding dat de VENTILATOR kapot is, met melding van het type ketel. Waarom komt er dan een technieker kijken ZONDER een ventilator bij te hebben??? Oké, uiteindelijk heb ik deze visite niet moeten betalen maar heb wel daaaaaaagen langer in de kou gezeten met mijn gezin! Oktober kostte mij aan Vaillant 1000E en nog extra aan mijn loodgieter. Nu in december is de branderinspuiter defect, de week erna de motor, de week erna (vandaag dus) de oliepomp vervangen. Totaal facturen voor december: 468,90E. Plus ik verwacht nog facturen van mijn loodgieter die mij elke keer probeert de depanneren en ook niet voor niets werkt! Zegt de technieker dat hij een efforke gaat doen en niet alles zal aanrekenen maar deze kosten en vervangingen willen toch zeggen dat het een op zijn zachtst gezegd een miserie ketel is die nog maar 7 jaar oud is en beter nooit verkocht had mogen worden. Ik raad iedereen af een Vaillant te kopen

I. B.

Naar: VAILLANT

21/12/2020

Beste,Zaterdag is mijn loodgieter opnieuw moeten langskomen. De ketel maakte een hels lawaai, zo erg dat de schoorsteen mee trilde... Blijkbaar had de technieker een afvoerbuis niet aangesloten! Dit loopt toch echt de spuigaten uit. Hopelijk krijg ik een van de dagen ook niet nog eens een factuur van mijn loodgieter! Vaillant is echt geen aanrader...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform