Terug

Aanhoudende problemen connectie met CV ketel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: VAILLANT

30/11/2023

Beste, ik bestelde een CV-ketel Exo tec plus 296 met gateway 940f en thermostaat sensoroom VRT51f. De werking van thermostaat / gateway / app laat sinds de installatie constant te wensen over. Ipv van een slimme weersafhankelijke en tijdgestuurde sturing, eindig ik telkens in een domme manuele on/off situatie. Er is volgens de proximus metingen voldoende sterk wifi signaal ter hoogte van de gateway. Uw technieker die op 29/11/2023 langskwam had meerdere uren nodig om de zaak aan de praat te krijgen. Volgende dag, update van app en terug naar af. Installatie door een door Vaillant aangewezen loodgieter (29/09/2023). De gevolgen zijn een hoger gasverbruik (geen slimme sturing), comfortgebrek en het gevaar dat het huis niet kan opwarmen (vriesschade) of dat de CV-ketel zou blijven doorgaan (denkende dat de temperatuur laag is). Ik wens een betrouwbaar besturingsysteem voor mijn CV-installatie. Indien dit niet kan wens ik het bestelde materiaal te retourneren, inclusief de CV-ketel, aangezien beide samen horen in 1 configuratie.

Berichten (4)

B. V.

Naar: VAILLANT

09/12/2023

En op een moment dat je dacht “dit kan niet meer erger”, ja hoor dat was buiten Vaillant gerekend! De 2maand oude thermostaat laat het afweten en kan geen verbinding meer maken met de ketel (knipperend antennetje). De ketel gaat nu continu op vollast draaien (zelfs hoger dan de begrenzing). Levensgevaarlijk die handel!

VAILLANT

Naar: B. V.

11/12/2023

O.Ref/CM-V10513752Beste heer Duverger,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken u hiervoor.Na analyse intern stellen wij een nieuwe afspraak voor. Deze afspraak kan doorgaan op 14/12/2023. Indien deze data U niet past kan U ons steeds enkele andere data na 14/12 voorstellen (steeds in de loop van de dag) en kunnen wij dit nakijken met onze planning.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!

B. V.

Naar: VAILLANT

13/12/2023

TE KOOPSlimme weersafhankelijke sturing myVailliant Connect vrt940f (wifi) met sensoroom thermostaat vrt51f (draadloos).Vraagprijs: 1 symbolische euro (onderhandelbaar).

VAILLANT

Naar: B. V.

13/12/2023

O.Ref/CM-V10513752Beste heer Duverger,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken u hiervoor.Na analyse intern stellen wij een nieuwe afspraak voor. Deze afspraak kan doorgaan op 14/12/2023. Indien deze data U niet past kan U ons steeds enkele andere data na 14/12 voorstellen (steeds in de loop van de dag) en kunnen wij dit nakijken met onze planning.Dient de afspraak geannuleerd te worden?Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer, met de meeste hoogachting.LieveKlachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform