Beste heer C
Ik heb uw mail goed ontvangen.
Ik heb uw achternaam hier niet volledig getypt aangezien ik vermoed dat u dit niet wenst (omwille van de openbaarheid van de klacht op het platform van Test Aankoop).
Vanaf 2019 plaatst Fluvius enkel nog digitale meters in Vlaanderen.
Meer info kan u terugvinden via volgende link: s:www.vlaanderen.be/bouwen-wonen-en-energie/elektriciteit-en-aardgas/digitale-meter
Omtrent uw bezorgdheid wat betreft uw privacy geef ik u graag volgende informatie mee.
Is mijn privacy nog steeds gewaarborgd met de digitale meter?
In de digitale elektriciteitsmeter zit een moderne communicatiemodule, verbonden met het 4G-netwerk. De netwerkbeheerders gebruiken de meest geavanceerde beveiligingstechnieken, die jouw gegevens versleutelen en beschermen. De digitale gas- en elektriciteitsmeter communiceren draadloos en versleuteld met elkaar via een Europese beveiligingsmethode.
Bovendien blijf je als netwerkgebruiker altijd eigenaar van uw verbruiksgegevens. De wet bepaalt wie deze gegevens mag gebruiken, bijvoorbeeld om jouw energierekening op te stellen of voor het beheer van het netwerk in het algemeen. Iedereen die deze informatie voor andere doeleinden wil gebruiken, moet daarvoor uw uirukkelijke toestemming vragen. Bovendien moet elk bedrijf voldoen aan de Vlaamse, Belgische en Europese privacyregels.
Normaal zou aannemer 3DM - in opdracht van Fluvius - instaan voor de installatie van de digitale meters op uw adres. U kan dus een afspraak met deze aannemer maken. Ik heb alvast navraag gedaan op welke momenten en op welke manier de aannemer contact met u heeft opgenomen omtrent de plaatsing van de digitale meters. Hiervoor wacht ik nog op hun feedback en zal ik u later nog opnieuw contacteren.
Fluvius is ook bereid om een eigen technieker ter plaatse te sturen voor plaatsing van de digitale meters, als u dit verkiest. Kan u mij hiervan per kerende informeren?
Een afspraak is mogelijk vanaf 2 weken in de toekomst.
Misschien is het praktischer dat ik u hieromtrent telefonisch contacteer?
Mag ik in dat geval uw telefoonnummer? U kan ofwel de klacht op het platform aanpassen naar privé, op die manier kan niemand uw telefoonnummer zien. Ofwel stuurt u mij zelf een mail (klachtencommissie@fluvius.be). Kan u daarin uw gsm-nummer vermelden en geeft u hierbij ook aan wanneer ik u best telefonisch kan bereiken (tijdens de kantooruren)?
De technieker van Fluvius, die beschikt over de nodige technische compententies, zal zich op de afgesproken dag aanmelden aan uw woning. U herkent hem aan het logo van Fluvius. Hij heeft ook steeds een identificatiebadge van Fluvius bij.
Ik geef hierbij ook mee dat Fluvius, bij het uitvoeren van werken, steeds uitermate zorgvuldig te werk gaat. De werken worden met de grootste zorg uitgevoerd.
Mocht er echter na de plaatsing van de meter sprake zijn van enige schade in uw woning dan zullen onze betrokken diensten het verband tussen de schade en de plaatsing van de meter nagaan.
Bij eventuele schade zal Fluvius, of diens verzekeraar Ethias, de nodige stappen ondernemen voor de correcte afhandeling van het schadedossier.
Ik wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groeten,
Els
Klachtenbeheer Fluvius
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: dinsdag 24 december 2024 11:00
Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be
Onderwerp: Aangetekend schrijven zonder voorafgaande melding
s:www.fluvius.be/disclaimer