Vorig jaar werden wij gecontacteerd door de firma Nu-Swift om de 3 brandblusapparaten in onze opbrengsteigendom te laten controleren. Wij waren sedert een jaar de nieuwe eigenaars van dit huis en Nu-Swift had ons telefoonnummer doorgekregen van de vorige eigenaars. Even later kwam er een technieker langs voor dit nazicht. Wanneer hij de brandblusapparaten had nagekeken liet hij mijn vrouw een papier ondertekenen waarop de facturatiegegevens werden geschreven. Nu, 1 jaar later, belt een (opdringerige en zelfs licht agressieve) medewerker van deze firma mijn vrouw op met de vraag om een nieuwe afspraak te maken. Mijn vrouw vertelt hem dat we dit jaar geen beroep wensen te doen op hun diensten, maar nu blijkt dat de bon die mijn vrouw vorig jaar ondertekende een contract is voor 10 jaar! Er werd vorig jaar op geen enkel moment aan mijn vrouw verteld dat zij door die bon af te tekenen ons voor 10 jaar zou verbinden aan deze firma. Deze bon lijkt gewoon op een doodnormale 'typische' bon die je aftekent als iemand een goed of dienst bij je aflevert, zij het niet dat er achteraan die 'kleine lettertjes' staan... Deze vertellen ook dat indien je het contract wenst te verbreken hen een vergoeding dient te betalen van '30% van de tot de einddatum van het contract nog te factureren bedragen'Na wat 'onderzoek' op het internet blijkt dat wij zeker niet de enigen zijn die reeds in deze val van Nu-Swift zijn getrapt.Mag deze firma dergelijke praktijken toepassen? Kunnen wij hier iets tegen ondernemen of zijn wij verplicht dit aangesmeerde (!) contract 10 jaar te volgen? Alvast bedankt voor uw tijd en moeite.