Geachte mevrouw/heer,
Begin juli stapte ik via Easy Switch over van Telenet naar Proximus. Bij Telenet had ik voorheen een totaalpackabbonement: One, met telefonie en internet. De datum van de Easy switch was op 11 juli 2024.
Ik stel echter vast dat u de Easy Switch niet correct hebt toegepast. Mijn internet werd overgezet op 11 juli, maar mijn telefonie pas drie dagen later.
Jullie schrapten wel reeds mijn One pack. Dit heeft geleid tot stuktarificatie aan telefoniegebruik van 11, 12 en 13 juli. Jullie maakten hiervoor een factuur op voor de periode tot 11/07/2024.
Ik nam hieromtrent contact op met de klantendienst, zij corrigeerden het bedrag, en verzekerden mij dat ik geen facturen meer zou krijgen, en dat ik het te veel betaalde bedrag van 3,29 EUR zou terug krijgen i.p.v. te moeten betalen.
Ik stel vandaag vast dat er mij opnieuw een factuur aangerekend wordt, ondanks dat jullie klantendienst mij gezegd had dat dit niet meer zou gebeuren.
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen om uw verplichtingen inzake Easy Switch na te leven. De openstaande factuur dient vernietigd te worden, en het bedrag van 3,29 EUR dient mij gecrediteerd te worden.
Ik verzoek tevens een schadevergoeding van 40 euro, overeenkomstig met de algemene voorwaarden en de geldende regelgeving. Dit rekening houdend met de volgende gegevens;
De datum Easy Switch was 11/07/2024, echter werden de telefoonnummers pas overgedragen op 14/07/2024. De wettelijke schadevergoeding bedraagt hier, zoals ook op de website van Telenet beschreven wordt 10 euro per dag, en dus 40 euro.
Met vriendelijke groet,
Laurien Buelens