Terug

Aangerekende herinneringskosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: Luminus

22/07/2023

Beste Luminus,Ik stelde vast dat er onterecht een herinneringkost werd aangerekend. Hiervoor nam ik contact via het formulier van Mijn Luminus. Ik kreeg daaropvolgend een telefoon van één van jullie medewerkers. Deze vertelde me dat de herinneringskost niet kan geannuleerd worden omdat de betaling volgens haar laattijdig binnenkwam bij de facturatiedienst. Nochthans kunnen we aantonen dat het factuurbedrag van onze rekening ging voor de einddatum. Dit argument was onvoldoende omdat wij als klant moeten weten dat een verwerking van een betaling enkele dagen duurt én we dus maar eerder moesten betalen.We betreuren dat wij als jarenlange klant op deze manier behandeld worden. De factuur waarover betwisting is, moest betaald zijn voor 15 juli. Het factuurbedrag ging van onze rekening op 14 juli.Wij kunnen onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het feit dat bij jullie de verwerking pas enkele dagen later plaatsvindt. Wij kunnen ook onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het feit dat de bank er eventueel meerdere dagen over doet om de betaling over te maken.Wij vragen nogmaals uitdrukkelijk om het nodige te doen om deze kost te annuleren. Zoals u in onze betaal geschiedenis kan opmaken, zal u duidelijk zien dat we altijd tijdig betalen. We zijn ook zeer stipt in het betalen van onze rekeningen.Het klopt dat we in het verleden reeds een herinneringskost ontvingen. Hiervoor hebben we toen gebeld en de medewerker toen raadde ons aan om de betaling niet op de dag aangegeven op de brief uit te voeren maar een dagje eerder. Dit doen we nu en toch ontvangen we wederom een kost van 8 euro.Mag ik er ook nog op wijzen dat ook de regelgeving vanaf 1 september aangepast wordt zodat dergelijke kosten in de toekomst niet meer aangerekend kunnen worden en we na de betalingstermijn nogmaals gratis 14 dagen tijd moeten krijgen om te betalen. Het zou dus zeer billijk zijn als u, in de geest van deze wet, reeds nu het nodige zou doen.Wij hopen dat u toch toont dat uw bedrijf klantbinding en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel draagt. Wij benadrukken nogmaals dat we dit geen houding vinden van uw bedrijf en we meer verwachten van het bedrijf waarvan we ondertussen reeds enkele jaren klant zijn.Indien u niet kan overgaan tot het schrappen van deze kost, ontvangen wij graag schriftelij de uitleg waarop u zich baseert om deze 8 euro niet te schrappen. Elke bijkomende kost zullen we eveneens verwerpen omdat onze betwisting geenszins aanleiding kan geven tot het aanrekenen van bijkomende kosten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform