Terug

aangerekende factuur onderhoud ketel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. A.

Naar: Engie

07/05/2021

Ik verwijs naar een lopende kracht tegenover vermeld bedrijf waar geen oplossing is voor gevonden.Laat ons alles eerst terug op een rijtje zetten:- ik betaal maandelijks een voorschot van 101,25 euro inbegrepen een som voor het jaarlijks ketelonderhoud.- na het geplande en uitgevoerde onderhoud van 15 maart laatsleden waarvoor een getekend document van goede toestand werd afgeleverd viel de ketel terug uit op 09 april- in de mening dat de mazoutvoorraad op was deden wij op 12 april een bestelling bij onze vaste leverancier die dezelfde dag leverde- toen de brander niet wou aanslaan verwittigden wij op dezelfde dag de onderhoudsfirma Cozy die rond 14:00 kwam.Nadien volgde een factuur van maar liefst 173,93 euro.Toen heb ik een eerste klacht ingediend en kreeg een mail van de compliance van Engie dat die factuur gedurende 60 dagen zou geblokkeerd worden tot een oplossing zou zijn gevonden.Na veel mails van allerlei afdelingen kreeg ik een telefoon van Engie dat zij contact hadden genomen met Cozy en dat de factuur correct was. Niettegenstaande er een contractuele garantie is van 1 maand na het herstel wordt de fout bij mij gelegd en de mazoutleverancier. Engie beweert dat er vocht in de mazout zat. Zou ik niet proberen de mazoutleverancier en de hertsteller Cozy in gebreke te stellen?Neen- ik heb een contract getekend met Engie en niet met Cozy- de levering van nieuwe mazout heeft er niets mee te maken, want de brander lag al uit op 9 april, 3 dagen voor de levering- ik heb een wettelijke garantie van 1 maand na de eerste herstelling en het defect werd hersteld binnen die termijn- contractueel moet ik normaal 65 euro incl BTW betalen voor een onderhoud buiten contractuele afspraak - de factuur is bovendien schromelijk overdreven * 56,60 euro verplaatsingskosten * 91,98 euro werk voor 45 minuten * 15,50 euro voor een vervangstukje waarover de tweede technieker zei dat dit tot het normaal contractueel onderhoud behoorde en niet werd gedaan door de eerste technieker.Kortom, Engie probeert iedereen, mijzelf, de mazoutleverancier en de hersteller te laten opdraaien, terwijl ik een contract afsloot met Engie. Dit heb ik inmiddels opgezegd. Men vroeg mij naar de reden en die is duidelijk, deze factuur en mijn maandelijkse contractuele betaling samen is ongeveer 400 euro per jaar.Bovendien heb ik geen enkel getekend document ontvangen van het tweede onderhoud. Bij de vraag naar de herstelling op 12 april kon dat eerst maar op 16 april, goed wetende dat de garantie dan ook vervallen zou zijn.

Berichten (2)

Engie

Naar: P. A.

07/05/2021

Beste heer Anseeuw,Test Aankoop bezorgde ons vandaag 7 mei 2021 uw klacht.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: P. A.

27/05/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform