Geachte mevrouw/heer,
Op 08/08/2025 ben ik op de luchthaven OPO, Porto aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr.
YQERUV naar Charleroi met uw maatschappij. De vlucht was om 11u20 gepland.
Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Het betrof een technisch mankement en een nieuw onderdeel moest voorzien worden zo stuurde men mij via de app van RYANAIR.
Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 19uur en kwam het ongeveer 8 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Zogezegd wegens slechte weersomstandigheden wordt nu meegedeeld, maar dit is niet correct.
Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van
- 250€ per passagier (onder 1500 km)
Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt.
Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Kopie van vliegticket