Eindfactuur van 7.148,34€ gekregen , dit omdat ons vast contract door hun stilzwijgend verlengd is in 2022 met een zeer hoog gastarief . Indien wij DUIDELIJK waren ingelicht dat deze “ verlenging “ eigenlijk een nieuw vast contract was aan de hoogste gasprijzen ooit , hadden wij nooit een vast contract genomen en voor variabel gekozen! Maar dit is NIET gecommuniceerd aan de telefoon, nooit! Enkel dat ze ons vast contract gingen verlengen ( wij dachten dan dus natuurlijk aan ons tarief, want er is niks anders gezegd ) .Onze prijs is dus, pardon MAAL X7 gegaan! Van 0,05 kWh naar 0,32 kWh . DIT IS CRIMINEEL! Dit MOET vermeld worden aan de telefoon!!!!!!! Wat is het antwoord van Luminus? Ja we hebben jullie al terug naar 0,07 kWh kunnen brengen vanaf 12/8/2023 ipv tot november aan 0.032 kWh te houden .Onze vraag : waarom is onze prijs MAAL 7 gegaan en van onze buurvrouw , kennissen noem maar op x1 of max x2 . OOK MET EEN VAST CONTRACT TOEN! Geen antwoord op gekregen dus . Wat verwachtten wij van Luminus?Herbekijken van de prijs die ze ons opgelegd hebben . Want dit kan niet als je ziet dat variabel zelfs NOOIT AAN DEZE GASPRIJS/TARIEF IS GEWEEST . Ook zijn we nooit op de hoogte gebracht van deze enorme prijs wijziging van ons zogezegde verlengd contract. Voor een achterstallige betaling van 400€ bv , krijg je onmiddellijk een duidelijke mail dat je moet betalen of thuis een herinnering .Maar voor een prijs stijging van X7!!! op ons contract krijg ik in mijne spamfolder een belachelijke slechte mail als titel : luminus informeert je vandaag —> reclame titel!!!!!! Zeeeeer misleidend als er 5 fotos staan van Luminus medewerkers, plus 101872720 teksten in mini zwarte letters , en dan op het einde van die belachelijke mail staat er met lettergrote 8 : uw huidig tarief - uw nieuw tarief . CRIMINELEN!!!!!! Slecht slecht is dit! Een mederwerker van luminus die wij kennen wist ons te zeggen, dat als jullie systeem facturen maakt en er is eentje boven de 5.000€ er een foutmelding komt op de computer en de doorgestuurd word aan een van jullie , en de medewerker die klant moet bellen om even alles na te kijken als de meter niet kapot is enzo verder . Wij zitten aan een afrekening van 10.000 en € , €7.148,34 met onze voorschotten eraf . Hallo?!!! WAAROM IS DIT OOK NIET GEBEURD?! Waarom zijn wij niet opgebeld om even alles te checken?!!! Dan hadden we waarschijnlijk ook ineens gezien wat jullie ons hadden aan gedaan door de prijs x7 te doen!Dit is ons tweede klacht , eentje via de ombutsdienst en eentje hier .Deze factuur wordt NIET BETAALD . Is geen optie in dit gezin van 3 kinderen die net in een grote verbouwing zitten!! Jullie zorgen ervoor dat mensen in de problemen komen! LUMINUS , u bent een schande! Voelen ons misbruikt tot in de hoogste graad! Hier zal een oplossing voor moeten komen en een goede want jullie hebben ons bestolen, bestolen!!We wachtten op jullie respons .Noemie & Jurgen