Terug

6 maanden leveringstermijn

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: Belisol

30/04/2020

Beste,Wij zouden graag een klacht willen indienen tegen Belisol wegens een te lange levertermijn.In de volgende tekst zal ik chronologisch onze situatie uitleggen. Op 23 november 2018 zijn wij binnengestapt bij Belisol te Geel om te informeren naar hun ramen en deuren. Het gesprek verliep heel vlot, al onze wensen werden vervult en wij hebben hierdoor besloten om akkoord te gaan met de offerte. Ongeveer 1 jaar later, 28 november 2019 lieten wij onze ramen op de werf opmeten. Echter werden we na enkele minuten al verrast door enkele opmerkingen van de opmeter. Enkele afgesproken wensen waren letterlijk niet mogelijk. De opmeter wist ook niet hoe de verkoper dit allemaal zag en gaf ons enkele alternatieven. We kregen 3 opties: 1. 2 screens zonder vliegenraam, 2. Een vliegenraam en 1 screen, screen zou wel maar tot 30cm van de grond kunnen 3. Een screen dat aan ons raam voldoet, maar hier zouden we dan geen garantie op krijgen. Maw, geen enkele goede oplossing. Hij zou dit nog eens bekijken via andere leveranciers van screens en ons op de hoogte houden/toepassen. Op onze vraag of dat we dan een financiële correctie kregen werd niet geantwoord. We zouden dan namelijk 1 screen, 1 motor, 1 behuizing en 1 bedrading minder nodig hebben. Er werd toen een levertermijn van 10 tot 12 werkweken afgesproken.3 december namen wij contact op met onze verkoper met de vraag hoe alles nu geregeld is. Nooit een antwoord op gekergen. Eind januari 2020 namen wij contact op met Belisol om te informeren naar onze ramen. We kregen te horen dat Belisol Geel was overgenomen door Belisol Hasselt, ons werd belooft dat er buiten de facturatie niets veranderde. Verder kwamen ze uit de lucht gevallen toen we vroegen hoe het zat met onze ramen. Enkele dagen en telefoontjes later werd ons door de opmeter belooft dat hij alles in het werk zou stellen om de productie hoge prioriteit te geven. Hier braken ze alweer hun beloftes door te zeggen dat er voor ons niets zou veranderen. Half maart, reeds tijdens corona, kregen we dan van de verantwoordelijke van de planning dat onze ramen 9/10 april geplaatst zouden worden. Eventueel sneller als productie ze vroeger klaar zouden hebben. Begin april kregen we dan weer telefoon dat productie stil lag wegens corona. De verantwoordelijke van de planning kon ondanks alle moeite niemand bereiken bij productie over de stand van zaken omtrent onze ramen. Hierdoor werd de datum al weer uitgesteld. Dit voor onbepaalde duur. 28 april, 5maanden na opmeting kregen we te horen dat productie is opgestart, onze ramen zouden klaar zijn, maar er zouden dingen ontbreken die via een andere leverancier moeten komen. Sloten en dergelijke. Wij hebben nochtans maar gewone cilindersloten. De leverancier hiervan krijgt het dus blijkbaar niet geregeld om in 5 maanden tijd zijn producten te voorzien aan belisol. We kregen ook een nieuwe datum van levering. Alles zou klaar zijn 19 mei, wel onder voorbehoud natuurlijk. Als ze dan werkelijk geleverd zouden worden, zouden ze de week erna komen plaatsen.In heel onze samenwerking met Belisol zijn wij enkel maar teleurgesteld. Keer op keer kregen we een sorry, maar geen daden. Wij zijn begripvol en hebben lang geduld uitgeoefend, maar 6 maanden is toch wel veel te lang. Ook zijn we hun oorzaken beu. Ze steken het in de eerste plaats op de verkoper. Daarna op de overname van Belisol Geel door Belisol Hasselt. De opmeter heeft gewoon mee de overstap gemaakt en we werden schriftelijk meegedeeld dat wij, de klant hier geen problemen van zouden ervaren. Het volgende is de corona. Zij hebben met ons een overeenkomst en dienen deze dan ook na te leven.Op hun site pronken ze ook met de volgende woorden in hun “Belisol Belofte”, hier enkele voorbeelden die ik citeer:“Bij Belisol maken en plaatsen we ramen en deuren, geen achterpoortjes. We laten geen openingen voor excuses of verrassingen. Dezelfde zin voor perfectie die we toepassen op een werf, passen we toe op onze relatie met u.”“Onze producten vertegenwoordigen een belangrijke investering in een gezinsbudget, en we vinden dat daar van onze kant ook een lange- termijnengagement tegenover moet staan: de Belisol Belofte.”“2. Elke bestelling verloopt professioneel en punctueel.”“Een vakman meet alles op bij u thuis en overloopt alle technische details van het project, inclusief precieze timings, werkmethoden en het te verwachten resultaat. Van bij de aanvang van uw project zijn dus alle verrassingen uitgesloten . De gemaakte afspraken over timings beschouwen we als een engagement waarvan niet wordt afgeweken.”Onze ramen hebben 3 kanten. Een binnenkant, een buitenkant en een zorgeloze kant. - Eugène Alen, oprichter Belisol”De laatste is een quote van de oprichter van Belisol. Echter worden al deze beloftes gewoonweg niet nageleefd ten opzichte van ons, de klant.Vol hoop en gekende teleurstelling kijken wij nu uit naar de week van 25 mei. Eindelijk zouden onze ramen geplaatst kunnen worden (onder voorbehoud). Door dit alles hopen wij op een fincanciële tegemoetkoming en een verkorting van deze datum. Wij bekijken ook de optie om via 'De Inspecteur' op Radio 2 ons verhaal te doen.Alvast bedankt voor het doornemen van ons dossier.Met vriendelijke groeten,Kim en Michiel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform