Hedin Mercedes Gent,Na voorafgaande mail inzake mijn 4 jaar garantie (autosalon 2017) heb ik mijn voertuig op 7/2/2020 aangeboden voor onderzoek niet-werkend start-stopsysteem. Er werd mij door -zelfs 2 -betrokken medewerkers bij Hedin Gent niets vermeld dat dit niet onder de garantievoorwaarden 4 jaar valt of zou kunnen vallen en dus uitgesloten is.Uw diagnose : vervang batterij met een offerte van 404,33€. Aangezien ik totaal 4 jaar garantie heb nav autosalon 2017 (enkel onder voorwaarde onderhoud bij Mercedes, ik heb een onderhoudscontract 4 jaar bij MB) ging ik niet akkoord. U vermeldt duidelijk op de werkkaart 52808 *waarborg : NEE en *uitbreiding waarborg : NEE terwijl alles geregistreerd is bij Mercedes en u hierin de fout maakt aangezien mijn voertuig ondertussen meer dan 2 jaar is (1ste inschr./gebruik 4/5/2017) maar wel met 4 jaar garantie. Bovendien dient een factuur nr. 11100505 betaald van 71,87€ voor de diagnose !!! terwijl dit duidelijk garantie is zonder uitsluitingen. Deze factuur wordt onmiddellijk betwist doch dient betaald want anders : krijg ik mijn sleutel voertuig niet terug. Ik vind dit zuiver bedrog en meer een gangsterpraktijk aangezien niet enkel de factuur wordt betwist maar ook de garantie niet wordt toegepast.Ik heb vervolgens een klacht ingediend bij Mercedes Brussel/Maastricht onder nummer CS-1-25981128667 met alle bewijzen van de 4 jaar garantie (uit beursfolder 2017 + vermelding concessiehouder MB met handtekening op factuur). Waarom moet ik deze garantie bewijzen tov Mercedes? En weigeren jullie deze garantie toe te passen? En dient de factuur diagnose tbv 71,87€ betaald?Dit is geen service bij Mercedes Hedin Gent.Het voertuig werd wel niet in uw filiaal gekocht (omdat uw verkoper hier destijds uit winstbejag de correcte beursprijs niet toepaste -dit werd besproken met dhr Tondeleir) maar de garantie en onderhoudscontract zijn geldig bij ALLE officiële MB garages dus ook bij u.Ik heb u tevens via mails alle bewijzen van de garantie toegezonden en al terugbetaling factuur gevraagd, tevens ontvangstbevestiging mail maar daar gaat u niet op in. Is dit klantvriendelijkheid of -service? U geeft helemaal geen reactie!Had u van in den beginne medegedeeld dat dit (mogelijks) niet onder de garantie viel kon eerst bekeken worden of voorgelegd of gediscussieerd met Mercedes maar neen : u lokt de klant en schotelt hem dan een factuur voor (diagnose + vervanging).Uw geste nadien, zijnde een korting van 20% op de batterij, is schandelijk te noemen. U ontwijkt hiermee de uitgebreide en mij toegekende garantie van 4 jaar.Ik verzoek u tot terugbetaling van de factuur diagnose 71,87€ op mijn rekeningnummer (u medegedeeld in de mail met alle bewijzen). Alle bewijzen bezorg ik u nogmaals in bijlagen.Ik contacteer ook nog Mercedes Brussel/Maastricht op deze zelfde manier met dossiernummer (klachtenbox, dit wordt openbaar geplaatst aangezien u niet reageert op mijn mail) inzake de garantievoorwaarden om de batterij te vervangenIk contacteerde reeds de FOD Economie en zal zonder gunstig gevolg op deze een klacht indienen. Maar is dit nodig? Ik kocht een nieuw voertuig met 4 jaar garantie en met vier jaar onderhoudscontract bij een wereldmerk maar ik ondervind niets dan problemen bij U.Zeg nu zelf : een klant met vier jaar (bewezen) garantie die dit zelf moet afdwingen, dat is toch geen service van Mercedes of Mercedes Hedin Automotive Gent!