Terug

4 GEBODEN van TELENET aan HOOGBEJAARDE klanten bij een OVERLIJDEN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: Telenet

24/06/2024

DE 4 GEBODEN VAN Telenet AAN HOOGBEJAARDE KLANTEN die in een WOONZORGCENTRUM verblijven, wiens ECHTGENOOT pas is OVERLEDEN : 𝗗𝗘 𝟰 𝗚𝗘𝗕𝗢𝗗𝗘𝗡 𝗩𝗔𝗡 𝗧𝗲𝗹𝗲𝗻𝗲𝘁 𝗔𝗔𝗡 𝗛𝗢𝗢𝗚𝗕𝗘𝗝𝗔𝗔𝗥𝗗𝗘 𝗞𝗟𝗔𝗡𝗧𝗘𝗡 𝗱𝗶𝗲 𝗶𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗪𝗢𝗢𝗡𝗭𝗢𝗥𝗚𝗖𝗘𝗡𝗧𝗥𝗨𝗠 𝘃𝗲𝗿𝗯𝗹𝗶𝗷𝘃𝗲𝗻,en 𝘄𝗶𝗲𝗻𝘀 𝗘𝗖𝗛𝗧𝗚𝗘𝗡𝗢𝗢𝗧 𝗽𝗮𝘀 𝗶𝘀 𝗢𝗩𝗘𝗥𝗟𝗘𝗗𝗘𝗡 1. U ZAL ONS NIET STOREN , OOK NIET ALS U HOOGBEJAARD BENT EN IN EEN WOONZORGCENTRUM VERBLIJFT en UW ECHTGENOOT PAS IS OVERLEDEN; 2. U DOET DUS ALLES ZELF, ONLINE , dus DIGITAAL ,en anders verwachten wij van u dat u dat aan uw kinderen vraagt; 3.ALS DAT NIET LUKT BEGEEFT U ZICH NAAR DE DICHTSTBIJZIJNDE TELENETWINKEL (7,7 km VERDER ) 4.ALS HET NOG NIET LUKT DAN VRAAGT U UW KINDEREN ZICH NAAR DE DICHTSBIJZIJNDE TELENET WINKEL TE BEGEVEN , DAAR EEN FORMULIER TE HALEN , NAAR HET WOONZORGCENTRUM HET ZELF INVULLEN EN DAAR LATEN ONDERTEKENEN, en het DAARNA TERUG TE BRENGEN NAAR DE TELENETWINKEL Dus stuurde ik zojuist onderstaande mail naar TELENET: Beste, Voor een simpele aanpassing van de facturatiegegevens nadat mijn vader overleed ging mijn HOOGBEJAARDE mama in het woonzorgcentrum waar ze verbleef naar een andere afdeling, een andere KAMER. Telenet kwam langs om de aansluiting te ‘verhuizen’ naar die kamer. Ik probeerde deze middag, alles moet tegenwoordig DIGITAAL , dat online te doen. Helaas pindakaas, nadat ik ALLES had opgezocht en ingevuld , kreeg ik een FOUTBOODSCHAP , iets in de trant van ‘ U heeft niet de nodige machtiging’. Nochtans had ik het goede klantnummer opgezocht en ingevuld, het goede referentienummer gevonden en overgeschreven … Frustrerend. Nadien probeerde ik het via Whatsapp… Daar probeerde ik een MENS uit te leggen wat er moest gebeuren : GEEN ‘overname’ ( mijn mama heeft meer dan 65 jaar 1 gezin uitgemaakt met mijn papa) maar een KLEINE , ADMINISTRATIEVE formaliteit… Kreeg ik een CHATBOT aan de ‘lijn’ … En nee: die kon niet antwoorden… Even wachten, en nadien de uitleg HERovergedaan aan een MENS Waarop ik te horen kreeg dat het heel JAMMER was , maar dat dat nu eenmaal de procedure was. De mens stuurde mij door naar een ANDER ONLINE formulier… Ik kreeg ook METEEN te horen dat … als dat OOK niet zou lukken … we naar een TELENET WINKEL zouden moeten gaan… (!!) Toen ik haar erop wees dat het hier ging om een HOOGBEJAARDE dame gaat , die verblijft in een WOONZORGCENTRUM , werd me verteld dat ik wel naar de TELENETWINKEL kon gaan ,daar een formulier vragen, het dan in te vullen , mijn moeder te laten ondertekenen, en dan NOGMAALS naar de TELENETWINKEL te gaan (!) Tweemaal verplaatsing dus … Kortom de dienstverlening van TELENET is een lachertje.. mocht het niet om te huilen zijn. En dat voor iets dat ZO SIMPEL zou moeten zijn, zeker in zulke gevallen … LEVE DE DIGITALE REVOLUTIE , alles MOET online … maar als dat niet lukt … MOET de klant op audiëntie naar de dichtstbijzijnde winkel die … 7,7 km VERDEROP ligt. Dienstverlening Telenet? NIHIL . Het mensen ongelooflijk moeilijk maken : dat WEL. PS bij de laatste poging , via een ‘onvername na overlijden’ , lukte het ingeven van de gegevens en die doorsturen WEL. Dat lukte echter maar nadat ik BOVENOP mijn mailadres, OOK een telefoonnummer moest ingeven. Ik deed dat en gaf mijn vaste nummer op. OOK DAT lukte niet : het MOBIEL nummer was VERPLICHT , want anders kon ik het document ook niet doorsturen. U kan dus ook rekenen op een klacht bij de GBA Gegevensbeschermingsautoriteit, mijn mailadres had volstaan om mij te contacteren. Ik verbied u dus ook mijn GSM nummer te verwerken. Waar ik ook op sta: dat ik inzake wat u NOG ALLEMAAL meent nodig te hebben om het kamernummer aan te passen : dat u dat via deze MAIL doet, en dat u me NIET opbelt. In 95 % van de gevallen ben ik namelijk ONBEREIKBAAR omdat ik ook klant ben bij TELENET En dat komt er dus op neer dat ik OOK BUITEN IN DE TUIN géén ontvangst heb… Dat ik niet eens HOOR als iemand mij probeert te bereiken. Dat ik VANDAAG pas, 24 juni 16u28 , een SMS binnen krijg dat mijn zus mij GISTEREN om 13u23 probeerde te bellen… Dus : opdat ik een BEWIJS zou hebben van wat u nog allemaal nodig heeft/vraagt En opdat u mij KAN bereiken, ook DAAROM dring ik erop aan om NIET opgebeld te worden , Want allicht ontvang ik nadien ook een mail waarop Telenet mij meldt dat IK niet te bereiken ben, en met het verzoek … mij naar de TELENET-WINKEL te begeven ? PS: ik heb van TELENET geen ‘innige deelneming’ nodig. Een KLEIN BEETJE medewerking volstaat.

Berichten (2)

I. D.

Naar: Telenet

26/06/2024

Ik liet DUIDELIJK weten dat ik NIET telefonisch gecontacteerd wilde worden. Dat ik alleen een OPLOSSING wil, en , als er nog iets gedaan moet worden, me dat via MAIL moet gemeld worden. Wat gebeurt er DAARNA, dat kom ik net te weten: dat u opbelt naar het nummer van mijn man die HUISARTS is en die er dus nu op AANDRINGT dat u ook HEM niet meer opbelt ! Ik vulde het overnamedocument ten langen leste in , hoewel ik daar ERNSTIGE vragen bij heb, omdat erfgenamen, wat mijn moeder is, sowieso alle contracten WETTELIJK reeds overnemen, en het contract dus als het NIET opgezegd werd, sowieso blijft lopen en moet BETAALD WORDEN DOOR HAAR PRECIES DAAROM , opdat ze de facturen WEL TIJDIG zou krijgen, in de goede kamer... vroeg ik ondermeer het 'adres' ( afdeling en kamernummer) AAN TE PASSEN Toch dit : als er nu , in tegenstelling tot wat ik EXPLICIET had vermeld NIET via mail geantwoord wordt of informatie opgevraagd ( ik ben ook slechthorend en dat is ONDERMEER een reden waarom ik dat vroeg) en ZEKER als u nu nog mijn man STOORT tijdens zijn WERK, dan kan Telenet rekenen op een bijkomende klacht, ook van hem.

I. D.

Naar: Telenet

27/06/2024

Gisteren liet ik NOGMAALS weten dat mijn man, die HUISARTS is en met deze klacht NIETS te maken heeft en door jullie NIET wenst gestoord te worden, zojuist , om 11u40 , NOGMAALS werd opgebeld door Telenet... Hoe CRAPULEUS en ONWETTIG kan TELENET tewerk gaan ? NOGMAALS: als jullie met alle documenten die jullie REEDS gekregen hebben , NOG STEEDS NIET een formaliteit kunnen uitvoeren ( de factuur opmaken op naam van mijn MOEDER zodat ze NIET ALTIJD WEER DE NAAM VAN MIJN OVERLEDEN VADER OP JULLIE FACTUUR MOET LEZEN) dan VROEG en VRAAG ik om gecontacteerd te worden VIA HET MAILADRES DAT IK JULLIE WEL REEDS DOORGAF De klacht door mijn man bij de GBA komt er nu ZEKER


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform