Beste,Hierbij een overzicht van de feiten met betrekking tot de Mercedes EQS SUV1. 23/08/2022 Bestelling van de wagen op 2. 03/09/2022 Navraag levertermijn, nadruk dat deze belangrijk is3. 05/09/2023 Bevestiging dat de wagen op tijd zal zijn (mail Jeff Didrich)4. 14/09/2023 Bevestiging dat de wagen in Februari 23 wordt geproduceerd, levering voor einde maart (mail Jeff Didrich)5. 10/01/2023 Bevestiging dat wagen klaar staat in VS, met nog 1 onderdeel dat moet afgeleverd worden6. 10/01/2023 Levering zou 6 tot 12 weken duren, wagen zou einde Februari kunnen geleverd worden7. 22/01/2023 Wagen is af productie, maar heeft VS nog niet verlaten – nog 6 weken transport8. 07/02/2023 Wagen heeft op 4/2 VS verlaten, komt einde van Februari aan9. 07/03/2023 Wagen is toegekomen in Bremerhaven – ‘wordt volledige gecontroleerd en van papieren voorzien’ Transport duurt dan nog 2-3 weken10. 17/03/2023 Wagen is nog steeds in Bremerhaven, wacht op transport11. 20/03/2023 Wagen staat in Born, klaar voor transport naar Hedin12. 04/04/2023 Papieren zijn aangekomen – levering kan ingepland worden13. 08/04/2023 Levering van wagen14. 08/04/2023 Bij het vertrekken met de wagen, is er een krakend geluid, bij melding aan Mercedes mederwerkers bevestigen ze dat de vooras niet correct is bevestigd. Wagen is niet meegenomen.15. 24/04/2023 Opvolging van status wagen, gezien er niet meer werd gecommuniceerd door mercedes16. 24/04/2023 Aandrijfas is binnengekomen, dichting ontbreekt maar die komt komende week toe. Dan kan wagen geleverd worden.17. 17/05/2023 Opvolging van status wagen, gezien er niet meer werd gecommuniceerd door Mercedes. Vraag of wagen nog geleverd wordt18. 17/05/2023 Mercedes wacht nog steeds op een keerring19. 17/05/2023 Aanklagen van steeds uitgestelde levertermijn, aangegeven wagen niet meer te willen20. 08/09/2023 Compensatie voorstel voor 3 jaar onderhoud en aankoop cheques bij Mercedes21. 21/08/2023 Bevestiging dat de wagen op 15/09/2023 kan worden afgehaald22. 24/08/2023 Mail dat wagens die nu geleverd worden (zoals of internet geafficheerd) nu 6000-10000€ goedkoper verkocht worden – vraag om auto te annuleren23. 15/09/2023 2de poging levering wagen – bevestiging dat de wagen 3x maal is nagekeken24. 15/09/2023 Baguette aan deur is niet goed bevestigd, vraag of ik zelf langs een garage wil rijden om dit op te lossen – weigering, enkel conforme auto meenemen25. 15/09/2023 Mercedes Hedin bevestigt dat er een nieuwe baguette bevestigd is (communicatie via whatsapp)26. 15/09/2023 Mercedes Hedin bevestigt dat de wagen in de namiddag wordt geleverd voor 13u27. 15/09/2023 Via app merk ik op dat wagen terugdraait, communicatie dat airco defect is28. 15/09/2023 Mail naar Mercedes Hedin om auto kosteloos te annuleren, met geschiedenis van de wagen (nog steeds geen reactie van Hedin op 24/10/23)29. 02/10/2023 Bevestiging dat wagen is hersteld en nieuw compensatie voorstel – reactie dat ik wagen wens te annuleren30. 04/10/2023 Opvolging (geen reactie)31. 05/10/2023 Dubbelzinnige mail ivm waarde auto van Hedin32. 11/10/2023 Bijeenkomst bij Mercedes Hedin om de situatie te bespreken, nogmaals compensatie voorstel op tafel. Aangegeven dat ik wagen wens te annuleren. Belofte om me dezelfde dag opnieuw op de hoogte te brengen na overleg met mercedes Belgie (dd 24/10/2023 nog steeds geen reactie)Laat u me aub weten indien u verdere informatie nodig heeft.