Terug

3x mislukte levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. L.

Naar: GLS Belgium NV/SA

07/07/2025

Ik dien een klacht in over de levering van mijn pakketje door GLS België. Mijn pakketje, dat op 03/07/2025 geleverd zou worden, is nooit aangekomen. Mijn zus had een pakketje dat op 02/07/2025 geleverd zou worden, maar de eerste leverpoging mislukte door een anomalie. Op 04/07/2025 waren we beide thuis voor een tweede en derde leverpoging. Toen de track & trace aangaf dat de chauffeur in de straat was, gingen we naar buiten, maar de chauffeur passeerde zonder te stoppen. Een minuut later kregen we een melding van een mislukte leverpoging vanwege 'niet aanwezig', terwijl wij duidelijk voor de deur stonden. Na contact met de klantenservice van GLS heb ik nog steeds geen zicht op de locatie van onze pakketjes, enkel dat er een anomalie is. Ik vind het onacceptabel dat klanten niet adequaat worden ondersteund in deze situatie en verzoek om dit te onderzoeken.

Berichten (1)

GLS Belgium NV/SA

Naar: A. L.

08/07/2025

Beste Ik wens ons alvast te excuseren voor het ongemak. Ik merk op dat de chauffeur op 03/07 niet in staat was om te leveren wegens tijdgebrek. Zijn terugkeer naar het depot werd geregistreerd om bijna 20:00 uur, wat bevestigt dat hij zijn reis niet kon voltooien. Sommige sectoren hebben momenteel te maken met een zeer grote hoeveelheid pakketten die bezorgd moeten worden, met minder diensten vanwege vakanties. Op 04/07 werd de afwezigheidsmelding inderdaad verstuurd vanaf een ander adres dan het uwe. Er werd dan ook een klacht gestuurd naar de chauffeur om hem te laten weten dat dit soort gedrag niet wordt aanvaard bij GLS. Op 07/07 werd het pakket niet geladen, ondanks de toegevoegde FIFO-informatie (first IN first OUT) om uw pakket met voorrang te leveren. Dit soort instructies wordt gegeven zodat pakketten niet vast komen te zitten op de kade en steeds worden teruggeduwd door nieuwe pakketten die aankomen. Helaas kan ik niet zien waarom dit pakket die dag niet is geladen. Op 08/07 zie ik verdere informatie over een imperatieve levering voor vandaag en ik zie dat uw pakket vandaag wel om 14.07 uur is afgeleverd. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Mvg Christine


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform