Terug

3u20min vertraging, geen vergoeding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: RYANAIR

24/09/2023

Beste,Op 20 september hebben wij vanuit Eindhoven een vlucht genomen en deze moest normaal opstijgen rond 9u35 en landen in Ibiza om 12u10 (wat om een of ander reden 2u35 vliegen is).Toen we op de vlieger zaten bleek er iets mis te zijn met het toestel. Na een dik half uur op de vlieger kregen we te horen dat er een probleem was aan de deur van het toilet en dat het over 10 minuten opgelost ging zijn (we zijn 10u05). Na 30 minuten krijgen we te horen dat het niet echt opgelost is en dat ze een ander ding gaan proberen en dat we binnen 10 minuten een antwoord krijgen (we zijn 10u45). We zitten nog steeds op de vlieger en krijgen om 11u25 te horen dat we niet zullen vliegen met dit vliegtuig. We moeten dus van vliegtuig wisselen. We stappen uit en zitten een kleine 15 minuten in een wachtzaal om daarna in een nieuw vliegtuig te stappen. Ondertussen zijn we 11u45m en we krijgen te horen dat de papieren, vluchtdetail etc... nog in orde gebracht moeten worden voor het nieuwe vliegtuig en dat dit nogmaals 45 minuten gaat duren. Om 12u35 start uiteindelijk het vliegtuig zijn motoren en om 12u50 zijn we opgestegen.Aangezien een vlucht naar Ibiza maar 2 uur duurt (niet de 2u35 die Ryanair zegt) zijn wij dus aangekomen in ibiza rond 14u50. Dat is 20 minuten vroeger dan de normale 3 uur vertraging op de aankomsttijd.Maar dus: wij hebben 3 uur op een vlieger gezeten waarvan we de eerste 2 uur niet naar het toilet zijn mogen gaan, geen eten, geen water of voucher ontvangen om dat we niet in de luchthaven ziaten... Zo kan je mensen 5 uur op een vlieger zetten en ze niets te eten of te drinken geven??Vluchtduur naar Ibiza volgens Ryanair is 2u35 minuten (als ik mij niet vergis is dit maar 1u50 - 2u vliegen). Dus binnenkort zie ik maatschappijen zeggen dat een vluchtje naar Alicante 3u35 gaat duren zodat ze geen schadevergoedingen moeten betalen? Dit is toch niet meer normaal of ben ik de enigste?Uiteraard had ik de claim al ingevuld maar is deze vandaag geweigerd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform