Terug

34 onderbrekingen van het internet op 4,5 maanden tijd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

D. V.

Naar: Telenet

10/05/2025

Ik ben ondertussen al meer dan 20 jaar klant bij Telenet en wat ik hier wil meegeven is dat ik de verandering heb meegemaakt van een bedrijf dat altijd goede service had met weinig problemen naar een bedrijf waar de linker hand niet weet wat de recht doet en waar facturatie primeert over service en kwaliteit. Voor de volledigheid wil ik ook graag vermelden dat ik in januari 2024 ook al een klacht gelogd heb voor identiek dezelfde problemen. Naar het probleem van vandaag: sinds januari is mijn internet al 34 keer voor gemiddeld 40 tot 45 min onderbroken geweest door verhoogde latency op jullie netwerk. De onderbrekingen zijn volledig onvoorspelbaar, soms geen onderbrekingen gedurende meerdere weken en dan plots 1 of meerdere onderbrekingen per week. Het gevolg dergelijke onderbreking is dat gedurende 30 tot 70 minuten het internet niet werkt wat impact heeft op telewerk, streaming, online lessen en taken, extra stress tijdens examenperiodes,... Stel je voor dat je hemel en aarde verzet om toch maar een 15 minuten durende meeting te krijgen met Audit om je case te bespreken en op het moment van de meeting valt je internet voor 45 weg. Of na een lange werkdag kan je eindelijk in de zetel zitten om het laatste uur voor je gaat slapen nog effe snel een aflevering van je favoriete serie te streamen en dan valt het internet weg voor 60 minuten. Of je bent je examen biostatistiek aan’t voorbereiden en je wil nog snel een paar oefeningen maken maar daarvoor met je je connecteren op de servers van de universiteit en je internet valt weg voor 45 minuten. Ik heb al meermaals contact gehad met de helpdesk waar via Whatsapp het altijd een algemene storing is in mijn buurt en via de technische dienst krijg ik de boodschap dat zij duidelijk kunnen zien dat er inderdaad storingen zijn op het signaal in mijn buurt met impact op meerdere straten. Tot op heden geen enkele oplossing of voorstel hoe het probleem op te lossen. Wat ik van Telenet verwacht is in eerste plaats is niet een korting maar stabiel internet. Ofwel wordt het probleem in zeer korte tijd opgelost ofwel voorziet telenet in een backup oplossing die ik kan aansluiten op mijn eigen netwerkinfrastrucuur zodat er geen verlies is van werkend internet. Ondertussen ben ik aan’t uitkijken naar een andere provider. De basis voor Fiber ligt klaar in mijn straat en ben nu aan’t kijken of er een versnelde aansluiting kan gebeuren. Maar ik hoop echter dat Telenet snel met een gepaste oplossing komt, zoniet kan ik de volgende keer starten met: ik was meer dan 20 jaar klant bij Telenet...

Berichten (3)

D. V.

Naar: Telenet

20/05/2025

Kleine update… Misschien zijn er ondertussen al wat acties ondernomen maar deze nemen niet weg dat ik weer sinds 17h22 (dus ruim 40 min) zonder internet zit. En natuurlijk begonnen midden in een korte maar vrij belangrijke call voor audit. Op 4 dagen tijd 2 onderbrekingen van het internet wat de teller sinds begin dit jaar brengt op 36. En dan tel ik de verhoogde latency (x4) van gisterenavond nog niet mee.

D. V.

Naar: Telenet

20/05/2025

Kleine rechtzetting De verhoogde latency van gisterenavond was maar x2,5 met als effect regelmatig wat blokjes tijdens terugkijk TV. Heb ook nog snel een overzicht toegevoegd van de kwaliteit van mijn internet gemeten door de network controller die rechtstreeks netwerkkabel verbonden is met de modem van telenet.

D. V.

Naar: Telenet

24/05/2025

Beste Telenet Ondertussen staat de teller op 38 onderbrekingen op 21 weken met een gemiddelde duurtijd van 40 tot 45 minuten en zie ik nog geen van de gevraagde oplossing (fix it of zorg voor een backup zodat ik geen onderbrekingen heb van mijn internet). Deze week alleen al zijn er 3 onderbrekingen van meer dan 60 minuten. Verder stel ik ook vast dat na een onderbreking de download en upload speed drastisch verlaag zijn. Deze dinsdag om 21h58 was de download speed 332 Mbps en de upload 1 Mbps en woensdag respectievelijk 29 Mbps en 0 Mbps. Ter referentie wat het zou moeten zijn volgens mijn abonnement: 1 Gbps download en 40 Mbps upload. Dus bij deze nogmaals mijn vraag, wat stellen jullie voor om dit probleem op te lossen? Zoals ik al heb gezegd ben ik momenteel aan het uitkijken naar een andere provider. De aanvraag voor informatie naar mogelijkheden voor Fiber aansluiting zijn vertrokken en als Telenet niet komt met een gepaste oplossing ben ik bereid ook ander opties te bekijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform