Terug

3 toestellen + tafelblad niet aanwezig bij levering en na betaling van keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

22/01/2022

Hallo,- Op 20/02/2021 een keuken besteld in volle covid19 pandemie en zonder een specifieke leverings- en plaatsingsdatum af te spreken. Omdat wij nog andere verbouwingen aan onze woning laten doen hebben.- Zij hebben op de bestelbon najaar 2021 vermeld.- In November 2021 krijg ik een mail met de melding dat zij onze keuken kwamen leveren op 16/12/2021 en dat wij de volledige factuur moesten betalen alvorens ze kwamen leveren. Ze waren hier zeer duidelijk over met de melding niet betalen is geen levering ook al maakte ik mij zorgen aangezien meestal de regel is na plaatsing en oplevering.- Wij hebben dan maar de nodige betalingen gedaan om toch zeker te zijn dat we een keuken kregen.- Op 16/12/2021 leveren zij de keuken en wat stellen wij vast: geen koelkast, geen vaatwasser, geen espressomachine, geen tafelblad en zelfs on beloofde en aangeboden cadeau was er niet bij.- Hierover onmiddellijk uitleg gevraagd en het antwoord was dat dit normaal is want een keuken word nooit onmiddellijk volledig geleverd en geplaatst, ook bij geen enkele van hun collega's.- Op de vragen wanneer zij de bestellingen hebben gedaan of waarom wij alles moesten betalen terwijl ze wisten dat niet alles ging aanwezig zijn heb ik tot op vandaag nog altijd geen antwoord gekregen.- Zij hebben ons voorstellen gedaan voor andere toestellen maar deze waren allemaal minderwaardig aan degene die wij besteld hadden behalve de vaatwasser die wij dan ook wel aanvaard hebben.- Deze vaatwasser zijn ze op 19/01/2022 komen plaatsen en zelfs ons cadeau was erbij.- Op de vraag wanneer worden nu onze andere toestellen en tafelblad geleverd krijgen wij gewoon het antwoord, aangezien jullie de alternatieven niet aanvaarden moeten jullie maar wachten. Wij sturen wel een mail wanneer iets binnenkomt en dan komen we het plaatsen.- Op de mails van een bevriende raadsman reageren ze niet omdat hun contactpersoon een operatieve ingreep heeft ondergaan. Maar deze heeft mij wel gebeld na het ontvangen van de mails van onze raadsman.- Op 21/01/2022 heeft onze raadsman een aangetekend schrijven verstuurd en dit ook per mail doorgestuurd en hier hebben ze onmiddellijk op gereageerd.- Vooral met het schuilen achter de pandemie en dat alle rechtbanken dit zullen aanvaarden als excuus.- Voor mij een leugen aangezien wij aan onze huidige woning een bijgebouw hebben geplaatst met volledige keuken + toestellen, badkamer, living, enz... De aannemer is hieraan begonnen in April 2021 en dit was volledig afgewerkt en klaar in Oktober 2021. Maar zij hebben voor al hun bestellingen dubbel de levertijd als normaal voorzien, dit om zekerheid in te bouwen dat alles op tijd klaar zou zijn. Wij hebben hier met een aannemer gewerkt die alleen werkt met 1 gast, dus geen groot bedrijf zoals keuken de abdij zich voordoet.

Berichten (1)

KEUKENS DE ABDIJ

Naar: S. V.

25/01/2022

Beste, Naar aanleiding van onderstaande mail , kunnen wij deze beschuldigingen als zeer onterecht beschouwen. Wij hebben de nodige bewijsstukken aangeleverd van datum van bestelling tot verwachte datum van levering. De toestellen dewelke manco bleken werden alternatieven aangeboden voor de vaatwasser en koelkast door de leverancier dit waren gelijkwaardige toestellen, alsook voor het werkblad werd een alternatief aangeboden gelijkwaardig aan de kwaliteit. Telkens weigerde de klant met uitzondering van de vaatwasser deze werd geaccepteerd . De klant heeft uiteraard het volste recht om te wachten op de door hem gekozen producten maar dan zitten we wel met de leveringstermijn van de leveranciers .Wat de klant wel vergeet bij te voegen zijn de stukken van de leveranciers die te kampen hebben met de leveringsproblematiek vandaar voegen wij onze bijlages toe Deze werden ook telkens overgemaakt aan de raadsman van de tegenpartij en de klant zelf. Het lijkt voor ons dan ook totaal onterecht dat de klant dergelijke zaken wil uitbuiten om schadeclaims te bekomen terwijl er wel oplossingen aangeboden werden maar dat men de keuze maakte om te wachten op zijn toestellen en werkblad die hij besteld heeft . Onderstaande info heeft de klant ook telkens doorgekregen dewelke hij ook niet toegevoegd heeft bij zijn documenten, deze tonen aan dat de toestellen ruim op tijd werden besteld en niet zoals men beweert niet tijdig zouden zijn in bestelling geplaatst.Van zodra deze bij ons binnenkomen zal de klant per direct worden gecontacteerd zodat een afspraak voor levering en plaatsing kan worden ingepland en wij de keuken als afgewerkt kunnen beschouwen.Met positieve groeten,Chief Operating OfficerAnja BuylOffice 054 34 19 98Mobile 0476 78 18 85E-mail anja.buyl@keukensdeabdij.beWebsite www.keukensdeabdij.beOpeningsuren Toonzalen:Dinsdag tot vrijdag van 10u tot 12u en van 13u tot 18uZaterdag en Zondag van 10u tot 18uOp maandag zijn de toonzalen gesloten. Hoofdkantoor:Maandag van 10u tot 12u en van 13u tot 17u.Dinsdag tot vrijdag van 10u tot 12u en van 13u tot 18u.Op zaterdag en zondag zijn de kantoren gesloten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform