Beste klant,Bedankt om uw suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Uw ziekenfonds ontvangt momenteel veel vragen, waardoor de wachttijden aan de telefoon, via mail en in onze kantoren oplopen.Onze medewerkers zetten zich in om iedereen zo snel mogelijk verder te helpen. Onze excuses en alvast bedankt voor uw begrip.Elk jaar evalueert de ombudsman alle suggesties en klachten die hij ontvangen heeft. Op basis hiervan zal hij aanbevelingen formuleren, opdat Helan haar dienstverlening kan verbeteren en gelijkaardige klachten in de toekomst kan vermijden.Indien uw suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de bevoegde dienst, dan stuurt de ombudsman u een ontvangstbevestiging met een uniek nummer.We streven er naar om u binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten? Neem dan eerst contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Een Helan-medewerker zal u dan verder helpen.Praktische vragen over de terugbetalingen, uw factuur, uw uitkering of documenten kunt u hier terugvinden: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Wist je dat je in Mijn Helan ook heel wat andere ziekenfondszaken kan regelen? Je kan er 24 op 7 kleefzegels aanvragen, je persoonlijke gegevens beheren, attesten voor andere verzekeringen opmaken, reisdocumenten aanvragen en veel meer!Met vriendelijke groetenHelan ombudsman________________Cher client,Nous avons bien reçu votre message.L’ombudsman évalue chaque année toutes les réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Attention si vous avez des questions relatives à des remboursements, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par:· e-mail Posez nous votre question (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide. Vous trouverez aussi toutes les coordonnées d’Helan sur Aide et contact (helan.be)CordialementL’ombudsman Helan