Terug

3 keer betaald aan Booking.com en geen reservatie- moet 7 tot 12 dagen wachten op terugbetaling!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: BOOKING.COM

14/12/2022

Beste,op 1/11/22 reserveerde ik via Booking.com een hotel in Spanje voor periode 17/12 tot 26/12 met ontbijt. Ik wou dit wijzigen in half pension en hotel raadde aan de reservatie te annuleren en nieuwe reservatie te doen. Wat ik dus deed. Ik reserveerde opnieuw en moest betaling bevestigen via Mastercard (Beobank). Ik kreeg geen bevestiging en dacht dat de reservatie niet gelukt was en deed dit dus opnieuw en opnieuw de bevestiging van de betaling via Mastercard.Opnieuw geen bevestiging ontvangen. Ik dacht dat er een probleem was bij Mastercard en deed dus een nieuwe reservatie (de derde al) en betaalde via Payconiq. Echter opnieuw geen reservatiebevestiging! Maar het geld ging wel van mijn rekening! Ik contacteerde meteen Booking.com en ik moest 2u wachten. Indien geen bevestiging moest ik terugbellen. Wat ik dus deed. Ik ontving tijdens dit telefoongesprek met de medewerker van Booking.com een mail dat er is fout ging met mijn reservatie van 16u50 (volgens mij is dit de eerste via mastercard) en dat ik binnen de 7 tot 12 dagen zou terugbetaald worden. Ik neem aan dat er dus nog 2 dergelijke mails zullen volgen want de betaling via Payconiq die van mijn rekening is gegaan was om 17u51 bedrag 1.331,25€ (per reservatie!)De betalingen via Mastercard kan ik niet checken. Ik heb wel melding gedaan bij Beobank alsook klacht ingediend. Want ik zal hier dan wel bijna 4.000€ betaald hebben EN bovendien heb ik geen reservatie in het hotel (heb contact genomen met hotel). Ik vind het niet kunnen dat Booking.com het geld onmiddellijk int, maar dat ik dan tussen 7 en 12 dagen dien te wachten op terugbetaling omdat er iets fout is gelopen met hun boekingsysteem. Wij vertrekken zaterdag 17/12 op reis en ik zou graag mijn geld terughebben voor ik vertrek.Ik moet immers nu wel nogmaals reserveren en ga dat deze keer doen bij het hotel zelf maar dan heb ik het verblijf wel al 4 keer betaald ondertussen!Mag ik vragen om jullie dringende tussenkomst aub en Booking.com er op wijzen dat gelden die zij onmiddellijk innen en waar geen reservatie tegenover staat zij die gelden ook meteen dienen terug te storten.Dit zijn gangsterpraktijken!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform