Korte beschrijving van uw probleem Geachte mevrouw/heer,
Op 26 april 2023 kocht ik een blaupunkt BlueBot extreme in uw winkel en betaalde ik er €390 voor.
Voor 01/4/2024 vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, hij reinigt maar delen van de ruimte, stopt midden in een ruimte tijdens een cylus, loopt softwarematig vast, verliest wifiverbinding, mopt dwars door no-mop zones...
01/4 heb ik het via uw site met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 15/4 bij u afgeleverd. Het toestel is op 30/4 terug naar mij retour gestuurd. ELK OMSCHREVEN PROBLEEM werd nog steeds vastgesteld tussen 01/5 en 07/5. Na terug contactname met uw klantendienst werd het product terug retour gestuurd. Men vroeg voor foto’s, screenshots uit de app en video. Allen voorzien en doorgestuurd. 25/5 heb ik de robot terug retour ontvangen met de simpele melding “we kunnen het niet intern testen en hebben een software reset uitgevoerd. Uw klantendienst meldde me toen dat indien het probleem terugkeert, hij de volgende keer omgeruild ging worden. Blijkt dat dit niet 2 herstellingen maar 3 herstellingen werden. Want op 03/6 ging het terug mis en ging hij terug naar de herstel dienst. Tot vandaag 22/6, na talrijke aanmaningen is het defect niet hersteld.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Vanuit mijn oogpunt is de redelijke termijn in deze overschreden (+/- 67 dagen totaal herstel+transport gelinkt aan herstel) en wordt eenzelfde product meermaals voor hetzelfde probleem hersteld, wat niet correspondeert met de wet voor consumentengarantie.
Ik had ook contact met uw hersteldienst gevraagd, hier kwam geen antwoord op. Ik heb ook meermaals al contact genomen in het derde herstelmoment en krijg enkel standaardmails terug
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Er wordt ook een klacht bij de ombudsdienst via FOD Economie - consumentengarantie ingediend
Met vriendelijke groet,
Sven Coessens
U kan in uw systeem alle herstelmomenten terugvinden, ik bewaar alles in mijn archief om verdere juridische stappen voor te bereiden.