Terug

3 herstellingen voor 1 probleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

s. c.

Naar: Cool blue

22/06/2024

Korte beschrijving van uw probleem Geachte mevrouw/heer, Op 26 april 2023 kocht ik een blaupunkt BlueBot extreme in uw winkel en betaalde ik er €390 voor. Voor 01/4/2024 vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, hij reinigt maar delen van de ruimte, stopt midden in een ruimte tijdens een cylus, loopt softwarematig vast, verliest wifiverbinding, mopt dwars door no-mop zones... 01/4 heb ik het via uw site met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op 15/4 bij u afgeleverd. Het toestel is op 30/4 terug naar mij retour gestuurd. ELK OMSCHREVEN PROBLEEM werd nog steeds vastgesteld tussen 01/5 en 07/5. Na terug contactname met uw klantendienst werd het product terug retour gestuurd. Men vroeg voor foto’s, screenshots uit de app en video. Allen voorzien en doorgestuurd. 25/5 heb ik de robot terug retour ontvangen met de simpele melding “we kunnen het niet intern testen en hebben een software reset uitgevoerd. Uw klantendienst meldde me toen dat indien het probleem terugkeert, hij de volgende keer omgeruild ging worden. Blijkt dat dit niet 2 herstellingen maar 3 herstellingen werden. Want op 03/6 ging het terug mis en ging hij terug naar de herstel dienst. Tot vandaag 22/6, na talrijke aanmaningen is het defect niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Vanuit mijn oogpunt is de redelijke termijn in deze overschreden (+/- 67 dagen totaal herstel+transport gelinkt aan herstel) en wordt eenzelfde product meermaals voor hetzelfde probleem hersteld, wat niet correspondeert met de wet voor consumentengarantie. Ik had ook contact met uw hersteldienst gevraagd, hier kwam geen antwoord op. Ik heb ook meermaals al contact genomen in het derde herstelmoment en krijg enkel standaardmails terug Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Er wordt ook een klacht bij de ombudsdienst via FOD Economie - consumentengarantie ingediend Met vriendelijke groet, Sven Coessens U kan in uw systeem alle herstelmomenten terugvinden, ik bewaar alles in mijn archief om verdere juridische stappen voor te bereiden.

Berichten (4)

Cool blue

Naar: s. c.

23/06/2024

HiSven,Natuurlijk wil je een gepaste oplossing voor je Blaupunkt Bluebot Xtreme.Ik zie dat er enkel bij de eerste herstelling onderdelen werden vervangen. Daarna kwam de robotstofzuiger door de tests heen. Bij de tweede en nu ook derde herstelpogingen kan ik melden dat de hersteldienst niets gevonden heeft en de stofzuiger naar behoren zou werken.Dit is natuurlijk in strijd met je eigen bevindingen. Graag los ik dit dan ook op een andere manier voor je op. Je krijgt een CoolblueTegoed ter waarde van het aankoopbedrag van de stofzuiger (€ 390,-). Op die manier kan je een ander product uitkiezen in ons assortiment. Het tegoed wordt toegevoegd aan je Coolblue-account en kan je zelf inzetten tijdens het betaalproces van je volgende bestelling.Sorry voor het ongemak! Het is nooit leuk wanneer een defect niet verholpen kan worden, ook niet na 3 herstelpogingen. Ik hoop dan ook dat je tevreden bent met de alternatieve oplossing.Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groet,Robert van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn CoolblueOf bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereikOn June 22, 2024 at 5:15 :PM GMT+2 klachten@test-aankoop.be wrote:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

s. c.

Naar: Cool blue

23/06/2024

@Robert. Ja ik ben zeker tevreden met deze oplossing maar had graag nog eens met u gebeld. U heeft mijn telefoonnummer in mijn account zitten.

Cool blue

Naar: s. c.

03/07/2024

Hi Sven,Fijn om te lezen dat je akkoord gaat met de oplossing!Ik heb je zojuist proberen bellen, maar kwam op je voice mail terecht. Zelf werk ik als jobstudent 1 dag in de week, dus kan je niet korag telefonisch bereiken. Natuurlijk kan je altijd per e-mail verder verduidelijken met welke vraag je nog zit. Ik of mijn collega proberen hier dan op terug te komen.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groet,Robert van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn CoolblueOf bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereikOn June 23, 2024 at 11:00 :AM GMT+2 klachten@test-aankoop.be wrote:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

s. c.

Naar: Cool blue

03/07/2024

U belde naar mijn echtgenote. Ondertussen het nummer in de account aangepast. Probeert u nogmaals? Maar aangezien ik er vanuit ging dat u een verantwoordelijke was, graag een verantwoordelijke. Iemand die boven al de behulpzame maar gebonden aan voorschriften-personen staat graag.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform