Terug

22.52 euro kosten door nalatigheid PostNL

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Post NL

16/01/2025

Beste, Ik vorder een vergoeding in van 22,52 euro ten aanzien van PostNL. Op 18/12/2024 bestelde ik op podobrace.nl een pakje dat door PostNL moest geleverd worden (T&T barcode 3STOAZ1463573) Op 21/12/2024 stuurde PostNL een mail dat ze "je pakket vandaag niet bij je konden bezorgen", ondanks dat ik thuis was en PostNL niet is langsgeweest. Vanaf 23/12/2024 stond de status van de T&T pagina op "Bezorger is onderweg" . Op vrijdag 27/12/2024 ging ik toch langs bij het postpunt, waar men ontvangst ontkende. Ik startte een chat op de PostNL website voor hulp. Ik probeerde eerst via telefoon, na veel bot-vragen beantwoorden werd een nummer uit Nederland aangeboden. Ik registreerde me op de website postnl.be in de hoop dat daar een Belgisch nummer zou aangereikt worden, maar kon dit nergens vinden. Ik belde dus naar het Nederlands nummer, EN WERD EEN HALFUUR LANG in wacht gehouden, tot ikzelf afhaakte. Ik startte dan maar een chat (ook een klein halfuur in de wacht) en de PostNL medewerker zei me aan de verzender te vragen een onderzoek te starten. Op 03/01/2025 kreeg de verzender van het onderzoek van PostNL te horen dat het pakket wel degelijk in het postpunt was aangekomen, maar deze de ontvangstfase was vergeten te scannen. De T&T status bleef daardoor tot 06/01/2025 staan op "Bezorger is onderweg". Ook op 06/01/2025 krijg ik een factuur van de telecom-provider die fors hoger ligt dan de normale prijs, door beltijd naar Nederland met een kost van 18,62 euro + 3.9 euro BTW. De uren tijd die ik en anderen verloren zijn door de gebrekkige klantendienst van PostNL terzijde, is die 22,52 euro vergoeden voor de verspilde oproep naar hun NL contactnummer, het minste wat PostNL kan doen. Wat PostNL nog meer kan doen is een Belgisch contactnummer ter beschikking stellen en dat duidelijk communiceren om dit soort miserie te vermijden. U kan de details van de factuur en het verbruik nakijken in bijlage van deze klacht. Na persoonlijk contact communiceer ik u graag het bankrekeningnr. waarop de vergoeding gestort kan worden. Met vriendelijke groet

Berichten (1)

K. V.

Naar: Post NL

23/02/2025

Beste PostNL, Het is inmiddels meer dan een maand geleden, en ik heb nog steeds niets van u mogen vernemen. Indien u binnen 2 weken niet antwoordt op dit bericht, behoud ik me het recht voor om verdere stappen tegen PostNL te nemen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform