Klant bestelde een product bij mij die werd opgehaald door GLS op 15 december 2021.Op 30/12 stuurt de klant volgend bericht:Ik heb alle begrip voor pakjesdiensten die het druk hebben tijdens de kerstperiode, maar ben nu toch wel erg ontgoocheld omdat ik jullie pakketje nog steeds niet ontvangen heb. Het is verstuurd op 14/12 en moet naar een pakjesautomaat.Kunnen jullie GLS nog eens contacteren met de dringende vraag het ding nu eindelijk te leveren? Het is een cadeau voor kerst voor mijn vrouw. Als ik het niet tegen Nieuwjaar heb, zal ik sterk overwegen mijn bestelling te annuleren.Als antwoord krijg ik van GLS:BesteDe chauffeurs doen hun best om zo snel mogelijk uit te leveren.Op 27 januari 2022 (!), anderhalve maand later, komt het pakje aan in de pakjesautomaat aan de Carrefour in Tienen.Klant stuurt volgend bericht:“Dag Dirk,Ik begrijp het niet goed, maar ik heb de indruk dat GLS er nu in geslaagd is om het eerste dekentje dat je heb opgestuurd te leveren... Neem jij contact op met GLS om de zaak uit te klaren? Ik vermoed dat ik het pakketje laat zitten waar het zit, zodat het terug tot bij jou geraakt.Ik had ondertussen de klant op 5/01/22 een nieuwe pakket opgestuurd welke hij blij mocht ontvangen op 7/02/21.Het eerste pakket is terug gestuurd naar mij rond 10/02/22.Klacht: het extra aanrekenen op factuur van de retourzending. Klant heeft volgens mij het alle recht om zijn pakket te weigeren wegens te laat (anderhalve maand). Dat de retour nog wordt aangerekend is niet correct. GLS dient zelf in te staan voor hun vertraging.Op mijn vraag aan GLS om deze retour zending te crediteren kreeg ik doodsimpel het antwoord:We garanderen geen levertermijnen We kunnen geen vervolg geven aan uw cn aanvraagM.a.w. GLS permitteert zich pakketten te leveren die 2 maanden later mogen aankomen? Wat een service!------------------------Ziehier nog de tracking geschiedenis:Datum + tijd Verantwoordelijke GLS locatie Code evenement Evenement10/02/2022 07:00 BE6700 Merelbeke,Belgie 11.0 Van scan10/02/2022 04:20 BE6700 Merelbeke,Belgie 2.0 Inbound scan09/02/2022 19:34 BE7300 Tongeren,Belgie 5.0 Return to shipper09/02/2022 00:46 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan27/01/2022 15:30 BE3300 Tienen,Belgie 3.0 Delivery scan26/01/2022 08:16 BE7300 Tongeren,Belgie 11.0 Van scan25/01/2022 09:58 BE7300 Tongeren,Belgie 19.40 Not picked up25/01/2022 02:10 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan22/01/2022 02:05 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan21/01/2022 19:10 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan04/01/2022 10:06 BE7300 Tongeren,Belgie 19.40 Not picked up28/12/2021 02:00 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan23/12/2021 10:49 BE7300 Tongeren,Belgie 6.10 Forwarded23/12/2021 04:29 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan22/12/2021 08:40 BE7300 Tongeren,Belgie 11.0 Van scan22/12/2021 04:53 BE7300 Tongeren,Belgie 2.0 Inbound scan17/12/2021 21:06 BE061 Puurs,Belgie 2.0 Inbound scan16/12/2021 14:30 BE6700 Merelbeke,Belgie 1.0 Outbound scan15/12/2021 21:18 BE6700 Merelbeke,Belgie 0.0 Data received