Terug

2 jaar garantie voor een nieuwe AEG vaatwasser wordt niet gerespecteerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Electrolux

10/08/2021

Beste,ik heb de vaatwasmachine van het merk AEG op 18/04/2019 gekocht. Tijdens de garantie periode van 2 jaar was deze 3 (!) keer kapot, 2 van de 3 keren was de sensor kapot met een foutmelding i44. Elke keer na het vervangen van de sensor door jullie technicus werkte de vaatwasser maar voor enkele maanden en was weer kapot (door dezelfde reden). Vandaar dat het bedrijf of 3/02/2021 ons een nieuwe vaatwasser heeft geïnstalleerd.Deze nieuwe vaatwasser heeft maar 5 maanden gewerkt en in juli 2021 was het weer kapot, met dezelfde foutmelding i44, dus weer sensor kapot. Dit mag eigenlijk met de vaatwasser van 5 maanden oud gewoon niet gebeuren. Maar aangezien dat het nieuw was gingen we vanuit dat het onder garantie zou vallen.Wat was onze verbazing om van de technicus te horen dat onze garantie maar tot april 2021 liep (garantie voor het oude, eerste toestel) en dat we nu voor herstelling zelf zouden moeten betalen.Het bedrijf Electrolux heeft dus een nieuwe vaatwasser in februari 2021 bij ons geïnstalleerd en geeft geen garantie op dit nieuw toestel... Ik heb toch als consument recht op garantie periode op gelijk welk NIEUWE toestel dat door het bedrijf geïnstalleerd wordt?!Wel, de technicus heeft op 5/08/2021 de sensor geprobeerd te vervangen maar het is hem niet gelukt om de vaatwasser te laten draaien. Hij kwam dus bij ons om te zeggen dat de hele computer van de vaatwasser zou vervangen moeten worden met hoge kosten. Let op - de vaatwasser was op dat moment maar 6 maanden oud!!!We waren geschokkeerd... Hij heeft nog eens naar zijn kantoor gebeld en heeft bevestigd dat hij dit onder de garantie voorwaarden niet mocht doen, en dat we 185 euro aan hem zouden moeten betalen. Indien we dit niet willen betalen, vertrekt hij dus naar de volgende klant...We vinden dit niet logisch en niet correct van de kant van Electrolux als bedrijf. Er is een probleem bij jullie productie aangezien dat er dezelfde foutmelding in de eerste maanden bij verschillende vaatwasmachines verschijnt en het probleem moet daar opgelost worden in plaats van dit aan de klanten door te rekenen.Zo verliezen jullie binnenkort jullie goede naam waarvoor we al 5 toestellen van AEG in huis hebben. Maar moesten we van het begin zo'n feedbackken gehoord hebben, zouden we voor een andere producent gaan...Sowieso vinden we niet correct dat Electrolux op de nieuwe vaatwasser (ook als is het bij ons omgeruild geweest was) GEEN GARANTIE biedt na het verloop van 2 maanden na de installatie.We zouden graag uw feedback daarover horen, dit van het bedrijf Electrolux. We willen ook graag dat dit probleem in 1 keer opgelost wordt en dat onze vaatwasser nog meerdere jaren meegaat zonder dat we naar jullie technicus om de 2-5 maanden moeten bellen, 2 weken elke keer afwas met handen doen (terwijl we de vaatwasser in het bezit hebben) en dat weer blijven betalen. Als de computer of sensor na een paar maanden kapot gaat, en het is niet toevallig en maar 1 keer, is er wel een probleem met productie. We zouden graag hebben dat jullie de oplossing daarvoor vinden (in het algemeen) en ook nu specifiek voor ons (terugbetaling van 185 euro en ook garantie periode van 2 jaar na de installatie van de nieuwe vaatwasser respecteren).Met vriendelijke groeten,Bart Deprez

Berichten (2)

Electrolux

Naar: B. D.

11/08/2021

DATA NOT AVAILABLE

Electrolux

Naar: B. D.

18/08/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform