Terug

2 bestellingen die verkeerd zijn verlopen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Orange

05/09/2024

Beste, Ik heb op 2 september 2 orders gemaakt voor simkaarten: 1) Prepaid Tempo kaart, kostprijs 20 EUR. 2) Orange Mobile Medium abonnement, maandelijkse kostprijs 17 EUR gedurende 12 maanden, daarna 21 euro. Met beide bestellingen is er iets fouts gelopen. 1) Prepaid Tempo kaart: deze kaart is na 72 uur nog niet aangekomen op het door mij opgegeven adres. Dit terwijl Orange garandeert dat de levering begin 48u gebeurt. De reden is waarschijnlijk dat het ordersysteem van Orange fouten maakt. In bijlage ziet u de originele bestelling, waarop mijn straatadres staat, maar niet mijn appartementsnummer; en de factuur die ik daarna kreeg vermeldt wél het appartementsnummer, maar níet de straat! De kans is dus zeer klein dat ik deze kaart ooit ga ontvangen. 2) Orange Mobile Medium: in bijlage de bevestiging van de bestelling. Echter, Orange heeft geen weet van deze bestelling. Toen na 72u de kaart nog niet was aangekomen, heb ik de klantendienst opgebeld, maar die vonden mijn order niet terug. Op mijn bankrekening zie ik ook geen vermelding van een betaling, maar dat is omdat de bestelling gebeurde met een domiciliëring. Maar die domiciliëring zie ik ook niet terug in mijn online banking app. M.a.w., ik heb twee bestellingen geaamtk, 20 EUR uitgegeven, en Orange heeft NIETS gedaan. Erger nog, geen van hun klantendiensten werkt naar behoren: 1) Online chatbot. Buiten het feit dat die chatbot geen rekening houdt met het feit dat er mensen bestaan die nog geen Orange nummer hebben (ik moest een truukje toepassen om toch verder te kunnen gaan), zei dat chatbot mij dat er een collega verder zou doen met mijn vrouw. Die collega is nooit opgedaagd. 2) Telefonische klantendienst: die mevrouw was wel vriendelijk, maar kon me in geen enkele mate helpen, want ze had geen informatie over mijn bestellingen in haar systeem. Ze zei me dat ik dan maar een klacht moest indienen bij Orange, maar dat moest met een geschreven brief gebeuren! Echt waar! Dan heb ik als klant dus ook geen bewijs dat ze die klacht ooit ontvangen. Op de website van Orange is er ook geen link naar een klachtenformulier. 3) De Orange shop in Oostende kon ook helemaal niet helpen: ze hadden geen infor over de Mobile Medium bestelling en konden niet helpen met de prepaid kaart. Ik ben nu dus minstens 20 EUR kwijt en wacht met schrik af voor een eventuele domiciliëring van Orange voor een product dat ik nooit heb ontvangen. Ik heb nog nooit zulke slechte werking meegmaakt van een bedrijf dat systemen zou moeten hebben die functioneel zijn. Wat kan ik nu doen?

Bemiddeling door Testaankoop 11 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform