Terug

2° warmtepomp stuk door kortsluiting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. V.

Naar: De Witte Technics

22/12/2021

Beste, bij uw interventie op 30/11/2021 aan mijn 1° warmtepomp is er door uw technicus een verkeerde aansluiting gebeurd in de elektriciteitskast waardoor er een spanning van 400V kwam te staan op het circuit van mijn 2° warmtepomp i.p.v. de normale 240V. Uw technicus heeft mij deze verkeerde spanning ook getoond tijdens zijn interventie. Hierdoor werkt mijn 2° warmtepomp niet langer. Deze 2° warmtepomp functioneerde perfect nog tijdens het eerste uur van uw eerste bezoek. Daarom wil ik dat u uw fout kostenloos gaat herstellen. Doordat ik deze 2° warmtepomp niet meer kan gebruiken zit het achterste gedeelte van mijn woning in de kou. Dit is zeer oncomfortabel vooral nu in het midden van de winter terwijl er buiten al vriestemperaturen optreden. Ik probeer u nu al meermaals over te halen tot een herstelling (zie mijn mails dd. 14/12/21 17:33 alsook van 20/12/21 14:05) doch tevergeefs. Bovendien sprak uw technicus bij zijn laatste bezoek op 13/12/21 nog van een herstelling voor Kerstmis. U moet begrijpen dat deze situatie niet langer kan blijven aanslepen en dat ik alle nodige verdere stappen zal nemen om uw fout te laten herstellen.

Berichten (5)

De Witte Technics

Naar: V. V.

23/12/2021

Beste Dit is een zeer technische discussie die we met de klant zelf voeren. En ondertussen hebben we al voorstellen gedaan om tot een compromis te komen maar uw lid wenst dit blijkbaar niet. Mvg.Koen CocquytOperationeel verantwoordelijkeDaknamstraat 2 9041 Oostakker+32 9 251 80 80+32 492 97 30 20koen.cocquyt@dewittetechnics.be www.dewittetechnics.be

V. V.

Naar: De Witte Technics

23/12/2021

Uw bewering dat De Witte Technics VOORSTELLEN zou gedaan hebben klopt niet helemaal. Er is juist 1 voorstel binnen gekomen nu precies 1 uur terug. Hierop heb ik al met een redelijk tegenvoorstel op gereageerd.

V. V.

Naar: De Witte Technics

25/12/2021

Zoals gewoonlijk is het weer eens wachten op een antwoord van “De Witte Technics”. In mijn tegenvoorstel was ik zelfs bereid om de kosten van de levering van de printplaat uitzonderlijk op mij te nemen en dit enkel om de zaak te bespoedigen. Eigenlijk was ik dat ook niet van plan omdat het precies “De Witte Technics” geweest is die door een overspanning aan te leggen, de printplaat verbrand heeft. Maar het achterste deel van mijn woning zit nu immers zonder verwarming. De winter staat voor de deur en het is binnenin al koud geweest de voorbije dagen. Een herstelling wordt dan ook dringend, iets waardat “De Witte Technics” blijkbaar geen rekening mee houdt.Maar ja, zoals reeds gemeld in mijn aangetekend schrijven van 22/12/2021 en op aanraden van mijn advocaat heb ik “De Witte Technics” de kans gegeven om het euvel te herstellen en dit ten laatste op 30/12/21. Als er tegen die tijd tenminste nog steeds geen akkoord is zal ik een derde partij inschakelen. Alle gemaakte en nog te maken kosten zullen dan op “De Witte Technics” verhaald worden. Niemand weet trouwens ofdat het vervangen van de doorgebrande printplaat het probleem volledig gaat oplossen. De kwestie sleept immers al aan van 30/11/21 en kan niet langer getolereerd worden. Bovendien wil ik ook vermelden dat de bewering van “De Witte Technics”, al zou de installatie oorspronkelijk niet door hun zelf geplaatst zijn geweest, technisch wel klopt maar wel schrijnend te noemen is. Immers “De Witte Technics” wordt nu operationeel geleid door de zelfde persoon als dewelke destijds operationeel verantwoordelijke was bij Cozie, het bedrijf waar ik destijds mijn 2 warmtepompen heb aangeschaft en inmiddels de deuren heeft gesloten.Tenslotte werd het mankement gemeld onmiddellijk bij het beëindigen van de werkzaamheden uitgevoerd door “De Witte Technics” op 30/11/21. Er werd door “De Witte Technics” reeds al een uur voor aangerekend op hun werkbon met de vermelding “opzoeken probleem printplaat 2de toestel”.Daarenboven kan een overspanning enkel veroorzaakt worden door een verkeerde manipulatie van de voedingskabels in het elektriciteitsbord. Laat het nu precies “De Witte Technics” zijn die in dat bewuste bord werken aan het uitvoeren was op 30/11/21. “De Witte Technics” draagt dus de volle verantwoordelijkheid van de opgelopen schade.Voor de niet technische mensen die dit lezen: een overspanning (400V) is een spanning die hoger is dan normaal (240V). Dergelijke hogere spanning wordt niet tegengehouden door een zekering dewelke de printplaat moet beschermen. Dit is de reden waarom één of meerdere componenten op de printplaat verbrand zijn. Als dit gebeurt dan krijg je een kortsluitstroom (hoge stroom) waardoor de zekering (3,15 A) voor de printplaat springt hetgeen nu gebeurd is. Dit is tevens het bewijs dat er een overspanning aanwezig is geweest.

De Witte Technics

Naar: V. V.

27/12/2021

BesteWe hebben al verschillende voorstellen gedaan aan jullie lid. We vragen dan ook uirukkelijk dat jullie hier niet meer tussen komen en niks meer publiceren want jullie horen maar 1 kant van het verhaal.De Witte Technics Op 25 dec. 2021 om 01:46 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

V. V.

Naar: De Witte Technics

29/12/2021

Beste,de fout van het geschil ligt duidelijk bij "De Witte Technics" omdat:1. De 2° warmtepomp perfect werkte voor de aanvang van de werken door “De Witte Technics” op 30/11.2. Het niet langer functioneren van de 2° warmtepomp onmiddellijk gemeld werd bij het beëindigen van de normale werken uitgevoerd door “De Witte Technics” op 30/11. Aaneensluitend heeft “De Witte Technics” zelfs een extra uur aangerekend op de werkbon voor het opzoeken van dit probleem. Het is dus ontstaan tijdens de werken van “De Witte Technics”.3. Een overspanning wordt niet tegengehouden door de zekering op de printplaat. Dit is de reden waarom één of meerdere componenten op de printplaat verbrand zijn omdat deze daar niet voor ontworpen is. Als dit gebeurt dan krijg je een kortsluitstroom waardoor de zekering (3,15 A) voor de printplaat springt. Het nadien aanbrengen van de normale 240V zal de zekering telkens opnieuw laten blijven springen vanwege de interne aanwezige kortsluiting. Dit is tevens het bewijs dat er een overspanning aanwezig is geweest zelfs wanneer je nu 240V zou meten aan de klemmen.4. Een overspanning kan enkel veroorzaakt worden door een verkeerde manipulatie van de voedingskabels in het elektriciteitsbord. Laat het nu precies “De Witte Technics” zijn die in dat bewuste bord werken aan het uitvoeren was op 30/11/21.Conclusie: “De Witte Technics” is 100% in fout. Wanneer gaat “De Witte Technics” zijn verantwoordelijkheid opnemen?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform