Beste,Samenvatting: 1 uur na bestelling wilt de winkel mijn bestelling niet annuleren voor mijn aankoop van €322 na het vinden van ongevraagde toevoegingen op de bon. - Ik zei duidelijk bij het binnenkomen dat ik voor de actie 1 bril kopen, 2 gratis kwam, de derde bril voor mijn partner die mee was.- Verkoopster meet mijn ogen niet op en baseert zich op gegevens van meting 2 jaar geleden.- Verkoopster overloopt niet de opties voor de glazen, geeft geen duidelijk antwoord wanneer ik vraag of het dezelfde zijn als mijn vorige bril. Ze geeft ineens aandacht aan mijn partner wanneer ik een vraag probeer te stellen.- Verkoopster biedt voor de 3e bril gratis aan mijn partner een zogezegd hogere korting aan van €100 wat uiteraard vereist dat er een aparte aankoop plaatsvindt. De 3e bril gratis zou een waardeloze bril zijn ter waarde van €80 die ze eventueel wel kon doen. Dat dit geen extra aankoop meer vertelt ze evenwel niet.- Verkoopster stelt geen vragen, deelt alleen mee. Ze geeft een korte uitleg over hoe een garantieplan werkt, maar stelt niet de vraag: Mag ik dit toevoegen?- Ze heeft toch op beide brillen het garantieplan toegevoegd.- Verkoopster onthult pas prijs wanneer ik erachter vraag en meteen zegt dat dit veel hoger is dan verwacht.- Opeens gaat de verkoopster een ander montuur halen als voorstel en vraagt ze een van haar collega's de gekozen brillen die mijn partner heeft uitgekozen weg te halen.- Ik en mijn partner zijn compleet verward over de hele bestelling en wachten de derde bril af. Ik ben nog steeds onder de indruk dat er een derde bril komt.- De verkoopster is chaotisch en overrompelend met plotse anekdotes over COVID en stelt voor de bril te laten leveren bij een ander filiaal, dichter bij ons thuisadres.- Ik word een aanbetaling aangerekend. Het volledige bedrag, geen voorschot. Ook dit werd niet eerst gevraagd.- Nadat ik mijn handtekening heb geplaatst worden we buitengezwaaid zonder vermelding van de derde bril. - We voelen ons compleet verward over de hele ervaring. Ik keer terug na een uurtje en vraag een annulering, ik voelde dat er iets niet klopte.- De annulering is niet meer mogelijk omdat het glas al onderweg was. Dit legt ze ook uit aan een studente die meevolgde.- Dit is tussen 11 en 12u op dezelfde dag.- Ik druip af, nog steeds onzeker over de aankoop.- Thuis merken we toevoegingen van garanties, glazen met duurdere optie dan nodig, de actiecode Actiecode 3=1 Klant neemt twee brillen terwijl dit niet gevraagd werd. Wij waren onder de indruk dat er nog sprake was van derde bril bij afrekening, maar voor mijn partner apart.- Ik ga omstreeks 13u naar het filiaal waar de bril geleverd zou worden en vraag annulering en terugbetaling want dit klopt niet!- Ik deel meteen mee dat ik een uur nadat ik had besteld in Brugge zelf een annulering vroeg, maar dit niet kon omdat het glas al onderweg was.- Verkoper in dit filiaal vertelt mij dat het glas onmogelijk zo snel al onderweg kan zijn, zeker omdat in het weekend is die dienst niet open is!- Deze verkoper ging contact opnemen met de dienst om te zien of ze het nog konden annuleren en vroeg mijn telefoon en bankrekeningnummer.- Ik krijg telefoon van de verkoopster uit Brugge op mijn persoonlijk nummer. Ze is kwaad dat ik naar een ander filiaal ben gegaan om te annuleren en dat deze zaak daar nu bekend is.- Ze wordt kwaad en blijft herhalen dat ze alles heeft uitgelegd. Ze is overstuur. - Ik vertel de verkoopster dat ik en mijn partner met ons twee niet eens konden volgen, we waren allebei volledig in de war van wat ze ons heeft aangesmeerd. - Ik vermeld dat ze 2 aparte garantieplannen heeft aangerekend die we niet vroegen en dat ze de glasopties niet heeft overlopen of getoond.- Nu zitten we in een woord-tegen-woord situatie wat alle vertrouwen in het merk Hans Anders weghaalt in mijn ogen. - Telkens ik iets wilt zeggen roept de verkoopster: U betaalt 25% van de bestelling, €80 om te annuleren.-De verkoopster laat mij niet spreken, ik probeer te vermelden dat ik helemaal niet mee was en mij bijna niet is gevraagd geweest. Een zeer slechte service die een klacht waard is.- Onthoud: dit telefoongesprek is letterlijk uren na de bestelling op een zaterdag.Situatie nu: - De glazen zijn niet onderweg- De monturen liggen opzij nog in het filiaal- De brillen zijn niet gemaakt- Ik heb het volledige bedrag al betaald voor een bril die nog niet is gemaakt- Een uur na bestelling al aangegeven dat ik deze niet meer wenste- Verkoopster belde me op mijn persoonlijk nummer om me uit te kafferenIk verwacht een annulering van deze bestelling en een terugstorting van mijn geld. Dit lijkt me compleet redelijk, gezien:- De bril nog niet is gemaakt- De glazen zijn nog niet onderweg- Ik heb geen enkel product meegekregen tenzij een orderbevestiging, geen factuur- Ik binnen de 2 uur had aangegeven dit niet meer te willen.Het uur op het moment van schrijven is 18:00 op zelfde dag van aankoop.