Terug

140 euro teveel aangerekend voor olieverversing en nog steeds geen nieuwe olie in de wagen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Auto5

20/05/2024

Beste,Ongeveer 20 dagen geleden heb ik een afspraak gemaakt om de olie te laten verversen. Woensdag 15/05/'24 ben ik dan zoals afgesproken naar Auto5 geweest om dit te laten doen. Maar Auto5 heeft fraude gepleegd door in mijn naam een handtekening te plaatsen onder een document waarbij een volledig nazicht van de auto wordt aangevraagd. TERWIJL IK DUIDELIJK GEZEGD HEB DAT ENKEL DE OLIE MOEST VERVERST WORDEN. En dit ook zo begrepen werd door Auto5. Ze beweerden wel dat er dan een nieuwe oliefilter moest komen. Ik vond dit erg vervelend (want ik rijd nauwelijks met de auto dus de filter was nog proper), maar blijkbaar had ik geen keuze. MAAR EEN VOLLEDIGE CONTROLE WAS ABSOLUUT NIET NODIG. Dit in mijn naam toch aanvragen en mij aanrekenen, is fraude, identity theft en diefstal. Trouwens ik ben ook onder druk gezet om te betalen, anders kreeg ik mijn sleutel niet mee. Dus ook nog eens afpersing. Ondertussen heb ik nauwelijks met de auto gereden (20 km - zie foto). Maar ik heb me wel afgevraagd wat ze, gedurende de 2 uren dat ik op mijn auto gewacht heb (van 9 uur tot 11 uur), gedaan hebben met de wagen. Ik ben recent naar de keuring geweest, dus uiteraard waren alle controles ok. Hebben ze dit wel nagekeken ?? Nodig was dit niet. Het zou me niet verwonderen dat de oliefilter en ook de interieurfilter niet vervangen zijn. Waarom ook, deze waren proper, omdat ik bijna niet met de auto rijd. Maar ik kan dit niet nagaan. Ik heb dan gekeken of ze ten minste de olie ververst hebben. En blijkbaar hebben ze dit niet gedaan of hebben ze deze vervangen door andere vervuilde olie (zie foto). Ik ga dus bij iemand anders moeten gaan om toch deftige olie in mijn auto te krijgen. Dus ik blijf met de vraag zitten : Wat hebben ze gedurende de 2 uur dat ik wachtte, met mijn auto uitgespookt ?. Ik ben bang dat ze ergens aan zitten prullen hebben, waardoor ik binnenkort miserie ga krijgen. Ik hoop dat ik niet op een recht stuk autostrade waar noch rechts noch links plaats is om uit te wijken, plots stilval, zonder de mogelijkheid om de auto terug op te starten. Want als ik dan verkeerd reageer, word dit misschien mijn dood. De manier van doen van Auto5 is beneden alle peil. Ondertussen heb ik naar Auto5 toe een klacht geformuleerd, maar heb hier geen antwoord op gekregen. Ook op de enquête van Auto5 heb ik geantwoord en mijn gegevens achtergelaten, zonder er nog iets van te horen. Aangezien voor mij de toestand niet verbeterd is (ik ga elders moeten vragen om de olie te verversen -- en ook de auto volledig te laten nakijken, want ik ben doodsbang geworden), vraag ik mijn geld, de volledige 223 euro, terug.Vriendelijke groeten,HV

Berichten (2)

H. V.

Naar: Auto5

03/06/2024

Beste,Ondertussen is gisteren avond iemand die met motoren van oa auto's vertrouwd is, komen kijken naar mijn auto en naar de olie die erin zit. Hij beweert dat het inderdaad nieuwe olie is, want dat je dit kan voelen.Dus nu ben ik ervan overtuigd dat het dan toch nieuwe olie is. Hoe het dan komt dat deze zo vuil ziet na 20 km, begrijp ik nog steeds niet.Maar goed, het verversen van de olie en het vervangen van de oliefilter wil ik dus wel betalen, want dit was afgesproken (ook al was een nieuwe oliefilter niet nodig, maar daar kon ik blijkbaar niet buiten). Incl BTW is dit 40 +43 + 42,01 + 15,99 = 141 euro. De rest 223 - 141 = 82 euro dient terug betaald te worden. Omdat men wist dat ik dit niet gevraagd had, op het document getekend heeft in mijn naam (fraude en identity theft) en mij onder druk gezet heeft om te betalen (afpersing).Persoonlijk vind dit erg billijk gezien de ernst van de feiten.Met vriendelijke groeten,HV

Auto5

Naar: H. V.

15/07/2024

- Typ uw reactie boven deze regel - Uw aanvraagN°4053739 Beste klant,Na uw bezoek aan onze website vindt u hieronder de samenvatting van uw aanvraag.Samenvatting van uw verzoekAmana (Auto5) 15 jul 2024 13:55 CEST Beste,Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail en vragen u om ons te verontschuldigen voor de langere verwerkingstijd, die in deze zomerperiode kan voorkomen.Aangezien u uw klacht ook rechtstreeks naar onze dienst had gestuurd en deze werd behandeld, sluiten we dit Test-Aankoop dossier van onze kant af.Met vriendelijke groeten,--AmanaCustomer service AUTO 5 SA Paepsemlaan, 20 1070 Anderlecht (Brussels) Belgium www.auto5.beKlachtenbox 3 jun 2024 09:28 CEST Uw contactgegevens Persoonlijke gegevensKlachtenboxMobiel Emailklachtenbox@test-aankoop.beU krijgt zo snel mogelijk een antwoord. Auto5 zet zich in voorBij Auto5 zetten we ons dagelijks in om u te voorzien van milieuvriendelijke oplossingen en om u steeds zuinigere oplossingen te bieden om de levensduur van uw auto te verlengen.Meer wetenTot binnenkort op auto5.be of in uw center Raadpleeg onze online helppagina’s MIJN ACCOUNTMijn account Terugvindenwijzigen vanmijn info en mijn voertuigenop auto5.be Thuislevering of gratisin het center* Online reserverenen betalen bij afhaling Geleverd 1uin center** Beveiligdebetaling 90 Dagenom van mening te veranderen*** BecommerceKwaliteitslabel Copyright Auto5 2020.* Gratis levering in uw center en beschikbaar binnen 1u : de optie 1u is enkel geldig op producten in stock in de naar u gekozen winkel.** De betaling « bij afhaling » is beschikbaar indien deze aan de volgende voorwaarden voldoet:- uw winkelmandje bevat enkel producten « afhaling binnen de 1u » of bepaalde prestaties.- uw winkelmandje is niet meer dan 3000€.- u heeft niet al reeds 3 e-reservaties lopende*** Info en voorwaarden op Auto5.be Raadpleeg onze algemene verkoopvoorwaarden: CGV (s:www.auto5.be/nl/algemene-verkoopsvoorwaarden.)Het verzamelen en verwerken van de persoonlijke gegevens van de prospecten en klanten gebeurt onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de Onderneming Auto5, die als enige verantwoordelijk is voor de verwerking.Deze gegevens kunnen met name verzameld worden wanneer er producten of diensten gekocht worden, wanneer een opinie of een commentaar gepost wordt, wanneer een bestek gemaakt wordt, wanneer u zich inschrijft voor een getrouwheidsprogramma of een marketingactie.Zonder bewijs van het tegendeel zijn de gegevens die bewaard worden door de Onderneming het bewijs van alle transacties. De verzamelde persoonlijke gegevens van de prospecten en klanten van Auto5 kunnen statistisch en automatisch verwerkt worden met als voornaamste doelen de uitvoering van de bestellingen van klanten, hen informatie over onze producten en diensten te bezorgen, hen te laten genieten van de voordelen van ons getrouwheidsprogramma en, nadat wij hun voorafgaand akkoord hebben gekregen, hen commerciële informatie en aanbiedingen toe te sturen. De verzamelde gegevens zijn bestemd voor de interne diensten van Auto5. Ze kunnen ook doorgegeven worden aan de onderneming Mobivia Groep (moederbedrijf van de onderneming Auto5) en aan diens filialen, evenals aan de geautoriseerde dienstverleners van Auto5 en de onderaannemers die contractueel met Auto5 verbonden zijn, en die Auto5 bijstaan bij de uitvoering van de taken die noodzakelijk zijn voor het beheer van uw klantenaccount en voor het versturen van commerciële informatie en aanbiedingen nadat wij hiervoor uw voorafgaande en uirukkelijke toestemming hebben gekregen. Alle bestemmelingen en onderaannemers van Auto5 bevinden zich op het grondgebied van de Europese Unie en zijn contractueel verplicht om het vertrouwelijk karakter en de veiligheid van de persoonlijke gegevens waartoe zij toegang hebben te verzekeren, en om deze gegevens uitsluitend te gebruiken wanneer Auto5 dit vraagt bij de uitvoering van de taken die hen zijn toevertrouwd.U kunt ten overstaan van Auto5 de volgende rechten uitoefenen: recht van toegang, recht van rectificatie, recht op beperking, recht van uitwissing, recht van gegevensoverdraagbaarheid en recht van bezwaar tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens omwille van gerechtvaardigd belang. U hebt ook het recht aan te geven wat er met uw gegevens moet gebeuren na uw overlijden. Gelieve hiervoor contact op te nemen met de Dienst Digitale Marketing van de Onderneming Auto5, Paepsemlaan 20, 1070 Anderlecht of een mail te sturen naar privacy@auto5.be.[X662NY-M5L0W]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform