Terug

14 dagen in de kou met spiksplinternieuwe warmtepomp doordat Viesmann interventie niet inplant

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. H.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

11/12/2023

Beste,Op 30 oktober 2023 werd bij mij thuis een warmtepomp Vitocall 200-S in werking gesteld door een Viesmann technieker. Welgeteld 10 dagen heeft de wp correct gewerkt, daarna gaf de wp een continue stroom aan foutmeldingen, die de wp deden afslaan. Op 15/11/23 heeft onze installateur, Jonas De Clercq (die enkel Viesmann installeert), een dringende technische interventie aangevraagd en heeft hij de planningsdienst van Viesmann gevraagd mij te contacteren. Op 22/11/23 leiden de stroom foutmeldingen tot een volledige stilstand van de wp. Op dat moment heb ik, als klant, nog niets gehoord van Viesmann. Mijn installateur komt langs om te zien of hij dit zelf kan oplossen en neemt contact met Viesmann met de vraag wanneer de interventie zou ingepland worden. Hij krijgt als antwoord dat ten laatste overmorgen (24/11 dus) de planningsdienst contact zou nemen. Intussen activeert mijn installateur de noodwerking zodat we toch een minimum aan verwarming en warm water hebben. In overleg met Viesmann bestelt mijn installateur een nieuwe EEK printplaat onder garantie. Op 28/11/23 komt mijn installateur die printplaat vervangen, in lang overleg met de technische dienst van Viesmann. Na vervanging van de printplaat is het probleem niet opgelost en kan de technische dienst het probleem ook niet identificeren. Mijn installateur dringt nu nogmaals aan op een dringende interventie aangezien ik als klant al meer dan een week zonder werkende wp zit. Op 28/11 bevestigt Viesmann dat ze op 6/12 de interventie inplannen, 3 weken na de aanvraag! Op 6/12 komt de Viesmann technieker langs en blijkt op de vervangen printplaat een switch niet omgezet te zijn omdat de technische dienst van Viesmann had gezegd dat enkel de kabels opnieuw moesten aangesloten worden. Gevolg van deze ondermaatste klantendienst van Viesmann is dat ik 2 weken volledig elektrisch via de noodwerking heb moeten 'verwarmen' (max. temperatuur binnen was 16,5 gr), met een gigantisch meerverbruik aan electriciteit tot gevolg, bijna 400 kwh (of 15% van mijn volledig jaarverbruik). En dat met een spiksplinternieuwe warmtepomp die mij veel geld heeft gekost om te laten plaatsen.Ik kan begrijpen dat zelfs een nieuwe wp af en toe een mankement kan vertonen, maar ik verwacht wel dat een bedrijf als Viesmann, op het moment dat voor dergelijk geval een technische interventie wordt aangevraagd, snel reageert en actie onderneemt. Nu is alle actie via mijn installateur moeten komen. De dienst na verkoop die ik heb moeten ondergaan is meer dan ondermaats en niet van die aard dat ik Viesmann snel in mijn omgeving zal aanraden. Jammer, want ik ben er wel van overtuigd dat het kwalitatief goede wp'n zijn.

Berichten (5)

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: T. H.

11/12/2023

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: T. H.

26/12/2023

Bonjour,Nous accusons réception de votre courriel de ce 11/12.Nous sommes conscients que les délais d'intervention actuels ne sont pas en ligne avec ce que nous souhaitons proposer à nos clients, notre équipe planning fait le maximum pour le suivi des dossiers et toutes les parties prenantes sont impliquées pour un suivi optimum.Les situations de pénurie de matériel et de personnel que nous expérimentons tous ne nous facilitent pas la vie.Nous comprenons l'impatience de votre adhérent et veillons à apporter une solution pérenne.Nous vous confirmons aussi que Viessmann ne peut etre tenu responsable d'une éventuelle surconsommation électrique suite à un défaut du générateur de chaleur.Nous regrettons de ne pouvoir donner de suite positive à votre demande de compensation financière.Nous espérons que ceci clarifie la situation et vous souhaitons une belle année 2024.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: www.viessmann.com---------- Forwarded message --------- Viessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01Hlr0A:ref

T. H.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

07/01/2024

Beste,Dit antwoord getuigt niet van veel respect: een Nederlandstalige klacht in het Frans beantwoorden????Jullie leveren een splinternieuwe warmtepomp waar een fout onderdeel inzit (waardoor de nieuwe warmtepomp na 10 d al niet meer werkt). Dat kan gebeuren. Maar dat jullie dit dan niet dringend kunnen oplossen en dat zowel mijn installateur als ikzelf jullie achter de veren moeten zitten om actie te nemen is geen voorbeeld van klantvriendelijkheid. Als klant moet ik niet de dupe zijn van jullie problemen, zeker niet met een spiksplinternieuwe warmtepomp. Ik heb een stevige prijs betaald voor mijn Viesmann warmtepomp, dan mag ik ook een degelijke dienstverlening verwachten. Ik zal dit dan zeker als aandachtspunt meegeven aan mensen in mijn omgeving die een warmtepomp willen plaatsen.Gr,Tine Huyghe

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: T. H.

07/01/2024

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite:  www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media:  www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: T. H.

16/01/2024

Geachte,Onze e-mail van 26/12 in het Frans was inderdaad een vergissing van onze kant.Zoals u zou verwachten, antwoorden we in het Nederlands.We zijn ons ervan bewust dat de huidige doorlooptijden niet in lijn zijn met wat we onze klanten willen bieden. Ons planningsteam doet zijn uiterste best om gevallen op te volgen en alle belanghebbenden zijn erbij betrokken om een optimale follow-up te garanderen.De tekorten aan apparatuur en personeel waar we allemaal mee te maken hebben, maken ons leven er niet makkelijker op.We begrijpen het ongeduld van uw lid en zetten ons in om een blijvende oplossing te vinden. We stellen vast dat de interventie die op 06/12 werden uitgevoerd, het probleem lijken te hebben opgelost en onder garantie werden uitgevoerd.We kunnen ook bevestigen dat Viessmann niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor een eventueel overmatig elektriciteitsverbruik als gevolg van een defect aan de warmteopwekker.Tot onze spijt kunnen wij niet positief reageren op uw verzoek om financiele compensatie.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt en wensen u het allerbeste voor 2024.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: www.viessmann.com-------------------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01IlpXc:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform