Terug

11 weken na ontvangst meter standen nog geen factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. P.

Naar: Eneco

11/12/2023

Beste,Wij zijn al sinds vorig jaar oktober aan het wachten op een jaar van bij eneco in januari zijn we uiteindelijk ook overgeschakeld naar een andere leverancier de slot factuur is dan helaas ook niet gekomen door een storing bij fluvius deze storing is van de baan en Eneco heeft de meter standen dan ook ontvangen in de week van 27 september dit staat op mail door fluvius en telefonische bevestigt door een medewerker van Eneco op 29 september.nu +- 11 weken later heeft Eneco nog steeds geen factuur opgemaakt (die in ons voordeel gaat zijn) dit terwijl ze 6 tot 8 weken krijgen na ontvangst meterstanden. na een interne klacht bij eneco kreeg ik op 31/10 dat ik nog even geduld moest hebben...na een 2 klacht kreeg ik op 15/11 dat ik nog even moet wachten en dat dit 6 a 8 weken wachten is.. nu neem ik vandaag telefonische contact op met Eneco en zien ze inderdaad dat mijn factuur nog niet is gemaakt en verwijzen ze naar 15/11 dat ze toen een probleem bij hen vast hebben gesteld en dat ze zijden 6 a 8 weken wachten.. Ik maakte de vriendelijke persoon er attent op dat dit de tijd is die ze hebben om deze op te maken vanaf ontvangst van de meterstanden, en dat ik niet de duppen kan zijn van de interne problemen bij hun. En dat ik vroeg voor een extra vergoeding voor de extra wacht tijd, wat normaal is als wij vergeten te betalen komen er ook kosten bij. Deze factuur is een mooi bedrag in mijn voordeel... dus zij hebben er alle baat bij dit zo laat mogelijk te doen, wat een schande is voor zo een bedrijf. Daarbij wil ik ook de extra vergoeding waar ik recht op heb aangezien de problemen die zij hebben als ze deze al hebben niet door fluvius komt. Dit aangezien mijn huidige leverancier Engie hun jaar afrekening mooi optijd hebben opgemaakt ook in mijn voordeel en 3 weken tijd hier kunnen ze nog een voorbeeld aan nemen.Wij als consument staan steeds het zwakste!

Berichten (2)

Eneco

Naar: J. P.

28/12/2023

Beste,Bedankt voor je vraag in verband met je afrekening. Op dit moment kunnen we nog geen definitief antwoord voorzien maar je dossier is in behandeling. Ik blijf dit persoonlijk opvolgen en van zodra ik meer nieuws heb breng ik je verder op de hoogte.TomKlachtenbeheer EnecoCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

Eneco

Naar: J. P.

04/01/2024

Beste,In navolging van je klacht via testaankoop bevestig ik jou dat we op 2-1-2024 en 3-1-2024 je afrekeningen hebben opgemaakt. In bijlage een kopie van deze afrekeningen. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform