Terug

10 maanden geen facturen ontvangen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: TotalEnergies

09/10/2023

Beste, in januari/februari 2023 zijn wij klant geworden bij TotalEnergies, na overstap van de vorige energieleverancier (zonder mede weten maar ja, dat is niet meer van belang). Wij hebben tot september 2023 geen enkele factuur ontvangen. Alle begrip, dat het in het begin wat moeilijk gaat met zo een overstap. Maar je kan mij niet vertellen dat dit 7 maanden moet duren. Intussen hebben wij ook niet stil gezeten, wij hebben na de eerste maand te ontdekken dat wij geen factuur hadden gekregen, meermaals telefonisch contact opgenomen. Telkens kwam het antwoord dat ze dit gingen bekijken. Opeens op 19 september 2023 krijgen wij niet 1 maar 3 mails met een voorschotfactuur! Dit is toch wel overdreven?We dachten dit zal een duplicaat zijn van 1 mail, wat per ongeluk is gebeurd, dat kan maar neen! Elke mail heeft zijn eigen maand, eigen bedrag! Factuur van januari met € 69,61 factuur van februari met € 94,44 factuur van maart met € 94,44!! Totaal bedrag van € 258,49 te betalen allemaal voor 5 oktober !! Dit kan echt niet.Enkele weken later, op 4 oktober 2023 krijgen wij dan ook niet 1 mail binnen, MAAR 7 mails!!!! Elk opnieuw een voorschotfactuur met elk een bedrag van € 113,15 te betalen voor 19 oktober dit is een bedrag van € 792,05 + € 258,49 = € 1.050,54!!!!!! Dit kan toch echt niet???? Het is niet van niet willen betalen, het gaat erom dat wij in al die maanden geen tegen communicatie hebben ontvangen, dat we ineens 10 facturen tegelijk ontvangen en moeten betalen voor een bepaalde datum en dat het totaal bedrag komt op 1.050,54 €! Dit gaat echt mijn hoedje te boven, dit gaat niet. Financieel is dit niet haalbaar voor ons, wij kunnen dit niet.Als dit elke maand op tijd werd verstuurd dan waren die problemen helemaal niet gekomen, maar ik heb mijn best gedaan om in die maanden een antwoord te verkrijgen.Het antwoord dat wij vorige week hebben ontvangen was: Ah mevrouw, dan zit er niets anders op dan een afbetalingplan. Maar waar gaat dit in hemelsnaam naartoe? Dit weiger ik te aanvaarden.Wij kunnen dit niet betalen en dus staan wij aan de muur gekegeld. Wij wensen graag een oplossing hiervoor en snel. Alvast bedankt.

Berichten (3)

TotalEnergies

Naar: J. B.

25/10/2023

Referentie: E222128133Dag Kensy,Bedankt voor je bericht, we hebben je melding via Test Aankoop goed ontvangen.Na analyse van je dossier heb ik gemerkt dat je inderdaad op enkele dagen tijd alle voorschotten ontvangen hebt voor de periode januari tot oktober.Ik heb gezien dat mijn collega's hier steeds mee bezig geweest zijn om dit voor jou in orde te maken.De aansluiting werd steeds geweigerd waardoor dit allemaal langer in beslag genomen heeft dan gewenst.Hiervoor wens ik alvast onze excuses aan te bieden.We kunnen deze facturen niet herzien maar we kunnen jou hiervoor wel een afbetalingsplan opstellen zodat je het totaal bedrag niet in keer dient over te maken.Zou je ons per kerende mail kunnen aangeven hoeveel je hier maandelijks voor kan betalen, dan kunnen wij voor jou bekijken wat mogelijk is.Hopende jou hiermee alvast voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805I7B9K:ref

TotalEnergies

Naar: J. B.

25/10/2023

Referentie: E222128133Dag Kensy,Bedankt voor je snelle reactie.Ik kan voor jou een afbetalingsplan opmaken op 21 schijven voor een totaal bedrag van Eur1050,54.De eerste schijf hiervoor is een bedrag van Eur49,94 te betalen voor 12/11/2023.De andere schijven zijn een bedrag van Eur50,03 steeds te betalen voor de 12e van de daaropvolgende maand.Indien je hiermee akkoord gaat mag je me dit even bevestigen.Ik zie dat er aan jou een herinneringskost van Eur15 werd aangerekend. Deze heb ik voor jou geannuleerd.Voor het bedrag van Eur15 zal nog een aparte creditnota opgemaakt worden.Hopende je hiermee alvast voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805I7B9K:ref

TotalEnergies

Naar: J. B.

25/10/2023

Referentie: E222128133Dag Kensy,Ik heb voor jou het afbetalingsplan opgemaakt.Je gaat dit nog in een aparte e-mail van ons bevestigd krijgen, hierin kan je de nodige informatie terugvinden met betrekking tot je betalingen.Mag ik je er ook nog op attent maken dat het zeer belangrijk is de opgegeven data te respecteren. Bij een te late betaling wordt het afbetalingsplan geannuleerd en kunnen wij niet garanderen dat er nog een nieuw afbetalingsplan kan worden opgemaakt.Ik zie dat jouw contract bij ons gestart is op 11/01/2023, dus dat wil zeggen dat je vanaf 11/01 voorschotten aan ons betaald.Het voorschotbedrag staat vanaf de maand november op Eur94,13, dit zal vanaf november ook gewoon iedere maand aan jou bezorgd worden.Hopende je hiermee alvast voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805I7B9K:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform