Terug

1 Schadeclaim van voertuig opsplitsen tot 3 schadeclaims!!!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)

14/07/2021

Beste, Feiten:Op 28 mei stel ik schade aan mijn - omnium verzekerd -voertuig vast. Ik was die dag langs werken op de autostrade gereden maar eveneens langs de carwash. Het gaat over wat krassen, schaven en putjes. Ik heb geen idee waar dit kan gebeurd zijn maar ik heb het alsinds niet gehoord (vermoedelijk door de radio in de wagen). Ik bel mijn verzekeringsmakelaar (AXA), deze doet het nodige en zegt dat ik langs mag gaan bij een - liefst erkende - garage voor een bestek van de schade. Mijn partner kijkt de wagen die avond ook nog na en merkt op dat de voorbumper langs dezelfde kant ook schade heeft.Op 31 mei ga ik langs bij mijn garage naar keuze... Autopolis Leuven. Ik kom terecht bij een zeker Thomas van dienst carrosserie. Ik heb geen idee hoe dit werkt aangezien ik gelukkig nooit eerder zoiets voorgehad heb. Ik ga met Thomas naar de parking waar ik gestationeerd ben met mijn voertuig en laat hem de 4 punten zien waar mijn voertuig iets moet geraakt hebben nl. rechterkant voorbumper, rechterdeur vooraan, rechterdeur achteraan en rechter zijdrempel. Hij maakt hier foto's van maar neemt van alle autozijdes foto's (dit hoort zo zei hij). Ik vroeg nog informatief of het met omnium zo was dat ALLE schades aan het voertuig in aanmerking komen (ik heb namelijk langs de linkerzijde een krasje in mijn deur) maar hij legde mij uit dat het schade per schade was en dat dat dus zeker niet kon om een andere schade in dit dossier mee op te nemen, wat ik wel begreep uiteraard. Ik had daar ook nooit bij stil gestaan hoe een omnium werkte... Op aanraden van mijn makelaar heb ik ook op dat moment tegen Thomas gezegd dat de schadeclaim via Axa verzekering zou gaan, ik krijg dan blijkbaar een korting van €150 vandaar. In de namiddag krijg ik dan het bestek doorgemaild van:-lakschade en kleine vervorming voorbumper rechts onder-lakschade deur rechts voor-lakschade deur rechts achter-lakschade afdekking drempel rechtsVoor een totaal van €1367,45 incl. BTWIk mail dit door naar mijn makelaar die het nodige onderneemt. ------- Ter info: ik heb een Engelse franchise --------------------------------------------------------------------------------------------Na dit is er blijkbaar heel veel mis gegaan... Ik krijg een email van Thomas van Autopolis:Goedemorgen,Wij hebben deze ochtend 2 herstelopdrachten ontvangen van AXA Belgium, 1 voor schade flank rechts (die we dus samen gezien hebben) en eentje voor flank links. Was er aan de andere zijde nog iets van schade?------ Huh??? 2 Zijkanten??? Dit klopt zeker niet.Ik krijg telefoon van Gexa... De expert wil de auto zelf zien. Eerst dacht ik ik zal maar weer een dag verlof vragen hiervoor aan mijn werkgever maar volgens mijn makelaar komen ze ook aan huis dus was voor mij de keuze snel gemaakt. Toen ik Gexa liet weten dat ze tot bij me thuis mochten komen heb ik ze niet meer gehoord of gezien!!!!Van Gexa Limburg krijg ik een brief.Mevrouw,In voor vermelde zaak mochten wij de foto's van de hersteller ontvangen en stelden 2 verschillende schadeposten vast, die geen oorzakelijk verband met elkaar gemeen hebben, ander schadebeeld. Er is zelfs geen oorzakelijk verband met opgegeven omstandigheden, steenslag door het rijden. Vandaar volgende splitsing en vermelding over de oorzaak van de schade:-1 aanrijdingsschade aan voorbumper door contact met een laag betonnen voorwerp-2 schade aan rechter achterdeur en drempel door een vallend voorwerpWij zullen alleen de tweede schadepost (grootst) in ons pv opnemen. Gelieve ons te bevestigen of u hiermee akkoord kan gaan.------- de rechtervoordeur is opeens verdwenen uit het dossier????Ik bel naar mijn makelaar en deze laat mij weten dat Autopolis mijn dossier in 3 gedeeld heeft waardoor ik nu opeens met 3 schadeclaims zit! De rechterdeur komt er nu ook nog afzonderlijk bij blijkbaar. Ik vind dit uiteraard niet kunnen en bel naar Autopolis. Met Thomas van dienst carrosserie een heel vriendelijk gesprek gehad... Hij zei tegen mij dat het wel degelijk om 1 schadeclaim van 4 punten ging en dat hij dit ook zo doorgegeven heeft aan de verzekeringsmaatschappij. Hij wees er mij ook duidelijk op dat zij (Autopolis) er absoluut geen baat bij hebben om claims te gaan splitsen en dat hij dat nooit expres zou doen aangezien zij liever wat meer klanten hebben dan wat minder bij wijze van spreken. Mijn makelaar beweerd net het omgekeerde. Thomas zou gezegd hebben dat dit verschillende claims zijn etc. Axa zou hiervan bewijs hebben...Ook heb ik verschillende mails van schades die opeens van de rechter naar de linkerkant zijn enzoverder. Het is een chaos waarvan ik de dupe ben. Er moet een partij zijn die niet eerlijk met mij is...Dus ik zit met 4 schadepunten... 1 schadedossier...Ze hebben eerst de bumper als andere schade eraf geknepen als ik het zo mag noemen.Nu ben ik zelf beginnen poetsen aan mijn rechtervoordeur waar volgens Autopolis €275 schade aan was. Blijkt dat dit gewoon een zeer kleverige substantie was en ik heb dit er gelukkig afgekregen voor €0Nu heb ik nog maar 1 schadedossier van 2 schadepunten.... en €150 korting!! Achja spijtig... Ik ga het zelf mogen betalen allemaal... We komen niet meer aan het bedrag om aanspraak te doen op de verzekering.... Dit moet ik dan te weten komen na 1,5 maand bezig te zijn met dit dossier. Zowel Autopolis als mijn verzekering lieten mij dit niet weten. Ik zal wel wachten als een dwaas... Een dwaas die alles zelf mag betalen door de oneerlijkheid van anderen. Een dossier opspitsen tot ze er niet meer tussen komen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform