Hierbij een link met illustraties zodat éénieder desbetreffend afwerkingsniveau kan beoordelen. https://www.dropbox.com/s/b5iuzmih6r0q678/Tekortkomingen%20installatie%20keuken.pdf?dl=0Beste,Volgende besprekingen vonden reeds plaats: Sinds medio 2015 vele meldingen aan/besprekingen met medewerkers ter plaatse, verkoopster, uzelf tijdens diverse plaatsbezoeken en aan de klantendienst. Op 26 augustus 2020 is uw medewerker langs geweest om een kapot scharnier en de openstaande tekortkomingen op te lossen. De scharnier brak immers, omdat de kastdeur niet degelijk was afgesteld en voortdurend raakte aan de mdf omkasting. Deze medewerker signaleerde tijdens het plaatsbezoek dat er een steun ontbreekt aan de deur van de koelkast, hierdoor draait deze krom en sluiten de aangrenzende deuren niet aan. Op 15 september 2020 bent u langs geweest, waarvoor dank, om de openstaande tekortkomingen te bespreken. Op 07 november 2020 deed u telefonisch volgend voorstel: Het voorstel zou oplossingen omvatten voor de 7 beschreven tekortkomingen (zie bijlage), en de bovenvermelde opmerking van uw medewerker maar niet voor de volgende 3 tekortkomingen:Punt 3: De 2e kraan die geplaatst is, kan ook niet volledig open. Ook in de toekomst gaan we de kraan niet kunnen vervangen door een functionerend exemplaar. Enige oplossing is een ander keukenblad ten belope van 1/3 van de kostrijs van de keuken (5.250,00 €).Punt 7: Beschadiging afdekplaat dampkap bij installatie. Een vervanging vindt u niet op zijn plaats. Punt 10: Verluchting kookplaat /afdekplaat bestek. Noch verluchting noch bescherming van het bestek tegen warmte werden voorzien in het ontwerp. Deze “ontwerp” fout blijkt moeilijk herstelbaar. U vraagt als teken van goodwill dat wij de franchise voor uw schadedossier bij uw eigen verzekeraar BA uitbating, zo’n 250,00 €, betalen.Uitvoering: onder voorbehoud januari. Ons standpunt: Rekening houdend met de volgende aandachtspunten, kunnen we onmogelijk akkoord gaan met uw voorstelalle tekortkomingen zijn het rechtstreekse gevolg van fouten en/of schade door IXINAin een scenario waarbij wij zelf de tekortkomingen zouden moeten laten wegwerken ramen we de kost, op basis van de bestelbon van IXINA, rond de 7.250,00 €we betaalden op 26 augustus 2020, 75,00 € cash aan uw medewerker, maar kregen echter weinig herstellingen en ontvingen (nog) geen factuur een schriftelijk voorstel ontbreekteen concrete uitvoeringsdatum ontbreektIngaan op uw voorstel betekent dat wij zouden betalen voor uw verantwoordelijkheid en ons tevreden moeten stellen met een rechtzetting waarbij 3 relevante tekortkomingen niet opgelost worden en we weinig zekerheid hebben over de rechtzettingen. Wij ontvingen uw repliek waarbij u de tekortkomingen bestempelt als imperfecties en verwijst naar de algemene voorwaarden en garantie, echter gaat het hier om slecht vakmanschap, dit werd eveneens bevestigd door de zaakvoerder en verschillende medewerkers. De tekortkomingen konden onmogelijk allemaal onmiddellijk na plaatsing door ons worden opgemerkt. Hiervoor verwijzen naar de opleveringsbon is hierbij niet relevant.Wij verwachten een éénduidig schriftelijk voorstel m.b.t. tot de rechtzettingen. Uitkijkend naar het voorstel.