Terug

(Leer) geld voor Ixina Sint-Niklaas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: IXINA BELGIUM

28/12/2020

Hierbij een link met illustraties zodat éénieder desbetreffend afwerkingsniveau kan beoordelen. https://www.dropbox.com/s/b5iuzmih6r0q678/Tekortkomingen%20installatie%20keuken.pdf?dl=0Beste,Volgende besprekingen vonden reeds plaats: Sinds medio 2015 vele meldingen aan/besprekingen met medewerkers ter plaatse, verkoopster, uzelf tijdens diverse plaatsbezoeken en aan de klantendienst. Op 26 augustus 2020 is uw medewerker langs geweest om een kapot scharnier en de openstaande tekortkomingen op te lossen. De scharnier brak immers, omdat de kastdeur niet degelijk was afgesteld en voortdurend raakte aan de mdf omkasting. Deze medewerker signaleerde tijdens het plaatsbezoek dat er een steun ontbreekt aan de deur van de koelkast, hierdoor draait deze krom en sluiten de aangrenzende deuren niet aan. Op 15 september 2020 bent u langs geweest, waarvoor dank, om de openstaande tekortkomingen te bespreken. Op 07 november 2020 deed u telefonisch volgend voorstel: Het voorstel zou oplossingen omvatten voor de 7 beschreven tekortkomingen (zie bijlage), en de bovenvermelde opmerking van uw medewerker maar niet voor de volgende 3 tekortkomingen:Punt 3: De 2e kraan die geplaatst is, kan ook niet volledig open. Ook in de toekomst gaan we de kraan niet kunnen vervangen door een functionerend exemplaar. Enige oplossing is een ander keukenblad ten belope van 1/3 van de kostrijs van de keuken (5.250,00 €).Punt 7: Beschadiging afdekplaat dampkap bij installatie. Een vervanging vindt u niet op zijn plaats. Punt 10: Verluchting kookplaat /afdekplaat bestek. Noch verluchting noch bescherming van het bestek tegen warmte werden voorzien in het ontwerp. Deze “ontwerp” fout blijkt moeilijk herstelbaar. U vraagt als teken van goodwill dat wij de franchise voor uw schadedossier bij uw eigen verzekeraar BA uitbating, zo’n 250,00 €, betalen.Uitvoering: onder voorbehoud januari. Ons standpunt: Rekening houdend met de volgende aandachtspunten, kunnen we onmogelijk akkoord gaan met uw voorstelalle tekortkomingen zijn het rechtstreekse gevolg van fouten en/of schade door IXINAin een scenario waarbij wij zelf de tekortkomingen zouden moeten laten wegwerken ramen we de kost, op basis van de bestelbon van IXINA, rond de 7.250,00 €we betaalden op 26 augustus 2020, 75,00 € cash aan uw medewerker, maar kregen echter weinig herstellingen en ontvingen (nog) geen factuur een schriftelijk voorstel ontbreekteen concrete uitvoeringsdatum ontbreektIngaan op uw voorstel betekent dat wij zouden betalen voor uw verantwoordelijkheid en ons tevreden moeten stellen met een rechtzetting waarbij 3 relevante tekortkomingen niet opgelost worden en we weinig zekerheid hebben over de rechtzettingen. Wij ontvingen uw repliek waarbij u de tekortkomingen bestempelt als imperfecties en verwijst naar de algemene voorwaarden en garantie, echter gaat het hier om slecht vakmanschap, dit werd eveneens bevestigd door de zaakvoerder en verschillende medewerkers. De tekortkomingen konden onmogelijk allemaal onmiddellijk na plaatsing door ons worden opgemerkt. Hiervoor verwijzen naar de opleveringsbon is hierbij niet relevant.Wij verwachten een éénduidig schriftelijk voorstel m.b.t. tot de rechtzettingen. Uitkijkend naar het voorstel.

Berichten (2)

IXINA BELGIUM

Naar: P. L.

28/12/2020

Geachte heer Libau,Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw email van vandaag, waarvoor onze dank.Al onze franchise-winkels zijn verantwoordelijk voor hun acties en hun beslissingen.Daarom, zal u begrijpen dat wij als franchisegever van het merk IXINA niet kunnen tussenkomen in de beslissingen van uw IXINA-winkel.Voor verdere informatie betreffende uw verzoek, nodigen wij u uit om contact te nemen met de Klantendienst van uw IXINA-winkel die volledig tot uw beschikking staat.Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,NathalieHet IXINA Team

IXINA BELGIUM

Naar: P. L.

14/01/2021

Beste Heer Libau,Zoals eerder vermeld is uw keuken geplaatst in 2015. Hierbij heeft u bij de oplevering van uw keuken samen met de plaatser een document ondertekend waarop de eerste gebreken konden vermeld worden indien u deze samen zag. Een Blanco opleveringsdocument werd ingediend bij Ixina.Bij een eerste bezoek na de oplevering zijn alle gebreken die u na de oplevering alsnog vermelde aan Ixina volledig opgelost, met gevolg een nieuw getekend document dat alles in orde is.Hierbij kunnen wij uitgaan van 2 opleveringsdocumenten waar uw handtekening op vermeld staan waarbij de keuken volledig is afgewerkt naar uw wensen.Nu in 2020 komt u af met een lijst van herstellingspunten, ook hiervoor hebben wij een interventie ingepland, uiteraard tegen een betaling aangezien verplaatsingskosten niet worden opgenomen onder garantie. Wij hebben dan de onderdelen die in uw garantiedocumenten vermeld staan opgelost. Uw bijkomende punten vallen niet onder de garantievoorwaarden zoals beschreven in het ondertekend document bij uw bestelbon, deze heeft u ook in het bezit, dus kan u nalezen.Doch deden wij u hiervoor een bijkomend commercieel voorstel, waarbij u de verzekeringskost van 250 euro betaald + de verplaatsingskosten.U krijgt van ons de keuze om hierin uw akkoord te vinden of het staat u vrij de benodigdheden ergens anders te verkrijgen en te laten herstellen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Gunther GovaertsZaakvoerderIXINA Sint-Niklaas - IXINA Dendermonde


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform