Terug

(Ettelijke) klachten bij aanschaf zonnepanelen via Luminus/Insaver

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: Luminus

30/09/2020

Sinds juli '20 heb ik zonnepanelen via Luminus/Insaver. Daarbij stellen volgende problemen zich...* Volgens offerte zou omvormer 'battery ready' zijn... de geinstalleerde omvormer voldoet hier echter niet aan. Intern moet bekeken worden hoe dit opgelost wordt... lijkt me nochthans heel duidelijk. Beslissingen voor het aanschaffen van een battery kunnen dus niet genomen worden. Aangezien het niet zeker is of de premie voor batterijen volgend jaar nog voorzien is, en het ondertussen al oktober is, wordt dit dringend.* Na een actie van techniekers, valt diezelfde omvormer frequent uit. Dit probleem is gemeld en bevestigd door Insaver maar er moet eerst intern bekeken worden wat ze ermee gaan doen.Door deze frequente uitval heb ik dus een groot opbrengstverlies van mijn panelen.* Sinds december '19 vraag ik naar informatie/offerte voor het plaatsen van een batterij, dit via vertegenwoordiger, via de website en via de vorige klachten.... nog steeds geen offerte gekregen ondanks tientallen beloftes. Ook dit heeft als gevolg dat ik nog geen keuze kan maken voor de eventuele aanschaf van een batterij.Bovenstaande problemen zijn reeds meerdere malen gemeld aan Luminus/Insaver, zowel telefonisch als via mail. Echter nog steeds geen actie, ondanks dat de problemen duidelijk zijn. Wanneer je telefonisch contact probeert op te nemen met de Luminus/Insaver is er 7/10 niemand beschikbaar, en/of beloofd men terug te bellen. In 9/10 gevallen is dit niet zo. Na een 2-tal maanden behoorlijk frustrerend.Uiteindelijk klacht ingediend via Luminus Klachtendienst, snel antwoord gekregen, er wordt iemand op dit dossier gezet, maar helaas nog geen verbetering, enkel gehoord dat deze persoon alles doorgeeft aan..... Insaver!!!Verwacht resultaat... we staan nog nergens.Ondertussen zijn we een tiental mails, 20-tal telefoontjes & allerlei beloften (zowel Insaver & Luminus) verder... Wat kan/moet een mens nog doen om te krijgen waar hij recht op heeft?mvg,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform