Meest recente klachten

L. D.
23/03/2025

Weigering garantie 2 jaar

Geachte mevrouw/heer, Op 11 mei 2023 kocht mijn vriend, Vitas Van Driessche, een rocky bag zwart van Zadig et Voltair online voor mijn verjaardag en betaalde er 495 euro voor. Na 14 maanden en eigenlijk al van in het begin vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, verroesting van elke rist aan de tas, zowel achterkand, binnenkant en van de grote flap. Ook de band vertoont loskoming van de 2 delen leer binnen in. Op 04/02/2025 nam ik online contact op (maar liefst 7 keer!) en 21/02/2025 ging ik langs in de winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek van de risten en band is afgewezen omdat het volgens hen door gebruik komt. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik een foto van 28 februari 2023 heb waar te zien is dat de band al deels dat zelfde deffect had, waardoor het aan te tonen is dat het product ban slechte kwaliteit is binnen het jaar. Ook is te tas niet intensief gebruikt en worden niet alle risten evenveel gebruikt en het dus niet kan dat elke rist verroest is. Dit is gewoon gemaakt met goedkoop materiaal. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Defecten

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform