Meest recente klachten

Y. V.
8/06/2019

onterecht aanrekenen van nalatigheidsinteresten

Beste,elke 24ste van de maand, de dag dat onze loon wordt gestort, gaat er per domiciliering 912,37 euro van onze Nagelmackers rekening zijnde de aflossing van ons woonkrediet.vorige maand kwam ons loon blijkbaar pas op 25 april op de rekening, waardoor er op de dag van de domiciliering van het woonkrediet (24/4) niet voldoende fonds aanwezig was.aangezien wij niet dagelijks onze rekeninguittreksels afdrukken of nakijken, waren wij niet op de hoogte dat de aflossing niet was doorgegaan , en aangezien ons loon gewoon gestort was, gingen wij ervan uit dat alle domicilieringen gewoon waren doorgegaan.Op 15 mei, bijna 3 weken later, krijgen wij een brief van Stater, de kredietverstrekker van het woonkrediet van onze bank , (zie bijlage) dat onze aflossing van de maand april niet is kunnen doorgaan wegens onvoldoende fonds, en dat wij hiervoor 83,84 euro interesten moeten betalen.Terwijl zij ons noch op de hoogte hebben gebracht van het verwerpen van de domiciliering, noch de domiciliering een 2de maal hebben aangeboden.Vorig jaar in augustus hebben wij hetzelfde meegemaakt, toen stond ons loon ook per uitzondering een dag later op de rekening, en kon de aflossing ook niet doorgaan. We kregen toen een soortgelijke brief als nu (zie bijlage), maar toen hebben ze niets van interesten aangerekend.Terwijl ze dat nu plots zonder boe of ba doen.Kan dit zomaar?Heb zowel onze bank als Stater gebeld, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Als ik dan vraag hoe het komt dat ze me vorig jaar geen interesten aanrekenen, en nu plots wel, word ik bot afgewezen, met de uitleg dat ze ook niet weten hoe dat komt.Als ik klachten had, moest ik het maar op mail zetten. Dat heb ik op 18/5 dan ook gedaan, maar helaas heb ik tot op heden geen antwoord gekregen op mijn mail aan hen.Het kan toch niet zijn , dat omdat ons loon enkele uren later dan voorzien op de rekening staat ze ons zomaar bijna 90 euro interest aanrekenen.. Er stond en staat nog steeds voldoende fonds op de rekening, dus de aflossing had gewoon kunnen doorgaan als ze die een 2de maal hadden aangeboden, of mij van de verwerping op de hoogte hadden gebracht, zodat ik het bijvoorbeeld dadelijk had kunnen overschrijven naar hen.Kan u ons verder toelichten wat onze rechten zijn?Als u nog andere info of documenten nodig hebt, geeft u gerust een seintje.Alvast hartelijk dank,Yves

Opgelost
M. V.
25/05/2019

Algemeen problemen met hypothecair lening

Wij hebben een hypothecair lening die met bPost Bank door bemiddel van Stater Mortgage Services...dit voor aankoop van een huis, zowel als geld voor renovatie werken (€25000,00). Sinds het begin heeft Stater GEEN contact met ons opgenomen zonder dat wij met hun eerst zelf opgenomen hebben, en zelfs dan geven ze niet het volledige informatie die wij zoeken te komen weten....zoals datum dat het betaling van ons rekening genomen wordt! Dit is het eerste probleem, sinds wij natuurlijk NIETS weten over wanneer het bedrag op ons rekening moet zitten! Dit zou natuurlijk hetzelfde datum moeten zijn ieder maand, maar wij weten niets....Nu, om een uitbetaling van een schijf van het renovatie geld te kunnen krijgen moeten wij een formulier invullen met het bedrag gevraagd, ons rekening nummer (IBAN en BIC), enz.. Op het formulier zelf staat dat 'Deze aanvraag zal door de dienst Akten en Uitbetalingen behandeld worden BINNEN 5 WERKDAGEN na ontvangst ervan'.... Wij hebben elektriciteit materiaal gekocht met ons eigen geld (over €2000), zowel als een bestelling gemaakt, en al de nodige facturen en bewijzen doorgestuurt met het ingevulde formulier. Dit was gedaan 4 mei. Twee weken daarna, op 17 mei hadden wij nog niets gehoord of gezien van ons uitbetaling en heb ik dus contact met hun klantendienst opgenomen. Zij zegden dat ze later diezelfde dag zou terug bellen....niets meer van gehoord en heb dus volgende morgen een mailtje gestuurd in opvolging. Op 21 mei kreeg ik een brief per post dat zegden dat wij kunnen het aanvraag voor uitbetaling geen gevolg geven....het reden gegeven hiervoor was U dient uw eigen domicilierings nummer te gebruiken. Ten eerste, ik weet niet wat een domicilierings nummer is (NOOIT voor gevraagd of uitleg gegeven over dit)...het formulier vraagd alleen voor het dossiernummer en, zoals eerder gezegd, ons IBAN en BIC voor mijn bank rekening. Die waren beide gegeven EN juist! Ik heb zelfs aan andere mensen gevraagd wat een domicilierings nummer is, inclusief ons boekhouder, en niemand weet ook wat ze hiermee bedoelen.Als gevolg hiervan, zijn wij voorlopig stop gezet met ons renovaties voordat wij zelfs beginnen omdat wij niemand kunnen betalen voor werk of materiaal (behalve het materiaal al gekocht voor over €2000 van ons eigen geld die wij zelfs geen terugbetaling voor kregen).Ik heb in opvolging van het brief een tweede mail gestuurd naar hun (zowel als CEO van bPost Bank die zij voor werken) om te zeggen dat wij een klacht zou indienen als niemand tegen het einde van de werkweek vrijdag (24 mei) telefonisch contact met ons opnam om uit te leggen wat een domicilierings nummer was, zodat we dit probleem tijdig konden oplossen. Natuurlijk NIETS verder van gehoord.Dus, nu ben ik hier het klacht aan het indienen....

Opgelost
R. V.
16/12/2018

extra kosten bij het niet opnemen van geleende bedrag

Bij het afsluiten van een hypothecaire lening, via bpost bank, is ons nooit vermeld dat we na 6 maanden kosten moesten betalen op het niet opgenomen bedrag. Bij het nakijken van de akte staat dit inderdaad vermeld, maar heel onduidelijk ( onder zesde vervaldag en vanaf de 12de vervaldag).We hebben contact opgenomen om het bedrag op te nemen door middel van de offertes en foto's over de staat van het huis, maar er is geen onderhandeling mogelijk. we hebben nu ongeveer al bijna 5000 euro aan kosten betaald voor het bedrag die nog open staat. Wij hadden reeds ervaring met een hypothecaire lening en wisten dat het bedrag binnen de 24 maanden moest worden opgenomen en dat we intresten betalen op het reeds geleende bedrag. We vinden het niet eerlijk dat dit niet duidelijk werd uitgesproken en hadden graag onmiddellijk aan de afbetaling gestart.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform