Terug

onterecht aanrekenen van nalatigheidsinteresten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. V.

Naar: stater

08/06/2019

Beste,elke 24ste van de maand, de dag dat onze loon wordt gestort, gaat er per domiciliering 912,37 euro van onze Nagelmackers rekening zijnde de aflossing van ons woonkrediet.vorige maand kwam ons loon blijkbaar pas op 25 april op de rekening, waardoor er op de dag van de domiciliering van het woonkrediet (24/4) niet voldoende fonds aanwezig was.aangezien wij niet dagelijks onze rekeninguittreksels afdrukken of nakijken, waren wij niet op de hoogte dat de aflossing niet was doorgegaan , en aangezien ons loon gewoon gestort was, gingen wij ervan uit dat alle domicilieringen gewoon waren doorgegaan.Op 15 mei, bijna 3 weken later, krijgen wij een brief van Stater, de kredietverstrekker van het woonkrediet van onze bank , (zie bijlage) dat onze aflossing van de maand april niet is kunnen doorgaan wegens onvoldoende fonds, en dat wij hiervoor 83,84 euro interesten moeten betalen.Terwijl zij ons noch op de hoogte hebben gebracht van het verwerpen van de domiciliering, noch de domiciliering een 2de maal hebben aangeboden.Vorig jaar in augustus hebben wij hetzelfde meegemaakt, toen stond ons loon ook per uitzondering een dag later op de rekening, en kon de aflossing ook niet doorgaan. We kregen toen een soortgelijke brief als nu (zie bijlage), maar toen hebben ze niets van interesten aangerekend.Terwijl ze dat nu plots zonder boe of ba doen.Kan dit zomaar?Heb zowel onze bank als Stater gebeld, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Als ik dan vraag hoe het komt dat ze me vorig jaar geen interesten aanrekenen, en nu plots wel, word ik bot afgewezen, met de uitleg dat ze ook niet weten hoe dat komt.Als ik klachten had, moest ik het maar op mail zetten. Dat heb ik op 18/5 dan ook gedaan, maar helaas heb ik tot op heden geen antwoord gekregen op mijn mail aan hen.Het kan toch niet zijn , dat omdat ons loon enkele uren later dan voorzien op de rekening staat ze ons zomaar bijna 90 euro interest aanrekenen.. Er stond en staat nog steeds voldoende fonds op de rekening, dus de aflossing had gewoon kunnen doorgaan als ze die een 2de maal hadden aangeboden, of mij van de verwerping op de hoogte hadden gebracht, zodat ik het bijvoorbeeld dadelijk had kunnen overschrijven naar hen.Kan u ons verder toelichten wat onze rechten zijn?Als u nog andere info of documenten nodig hebt, geeft u gerust een seintje.Alvast hartelijk dank,Yves

Berichten (4)

stater

Naar: Y. V.

03/06/2019

Nous avons bien reçu votre mail et nous vous en remercions. Nos collaborateurs vont en assurer le suivi le plus rapidement possible.Attention il s’agit d’un mail automatique.Bien à vous. ===================Wij hebben uw e-mail goed ontvangen, waarvoor dank.Onze medewerkers zorgen voor een zo snel mogelijke afhandeling.Opgelet dit is een automatisch bericht.Met vriendelijke groeten.

stater

Naar: Y. V.

07/06/2019

Beste,Wij komen terug op de klacht in bijlage, ontvangen via Stater.Ons antwoord werd rechtstreeks naar de klant gestuurd.Met vriendelijke groetenNathalie WariKlachtenbeheerGestion des plaintesBank Nagelmackers nvBanque Nagelmackers S.A.Avenue de lAstronomie 23Sterrenkundelaan 23Bruxelles 1210 Brussel

Y. V.

Naar: stater

08/06/2019

Beste, vanaf het begin van onze klacht zijn wij door zowel stater als nagelmackers van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben we geen informatie van beide firma's ontvangen over het feit dat ze zomaar 83,84 euro van onze rekening hebben gehaald. Ook nu hebben we weer geen antwoord ontvangen, ondanks mevrouw Nathalie Wari het tegendeel beweert.

stater

Naar: Y. V.

08/06/2019

Nous avons bien reçu votre mail et nous vous en remercions. Nos collaborateurs vont en assurer le suivi le plus rapidement possible.Attention il s’agit d’un mail automatique.Bien à vous. ===================Wij hebben uw e-mail goed ontvangen, waarvoor dank.Onze medewerkers zorgen voor een zo snel mogelijke afhandeling.Opgelet dit is een automatisch bericht.Met vriendelijke groeten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform