Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Onterechte factuur voor reparatie of vervanging Resmed CPAP AS10auto

Beste, heb een ten onrechte factuur ontvangen van het Ziekenhuis Aalst afdeling pneumology van 215,75. Het probleem is dat ik na eerst begin maart 2024 contact te hebben opgenomen met het OLV Ziekenhuis Aalst afdeling pneumology omtrent het niet warm worden van het water in het plasticwaterbakje alsmede het lekken van kleine hoeveelheid water d.m.v. lekkage in het waterbakje. Naar aanleiding hiervan werd eerst aan de telefoon een eerste onderzoek gedaan. Er werd gevraagd het apparaat aan te zetten en dan voorzichtig de handpalm op he verwarmingsplaatje te leggen ,omdat die niet warm was werd er geconstateerd dat het verwarmingsplaatje niet goed meer werkte. Meteen werd een afspraak telefonisch gemaakt voor ruim 4 weken later op 22 april 2024.Terplaatse werd geconstateerd dat inderdaad het verwarmingsplaatje niet meer werkte en dat het waterbakje een kleine lekkage vertoonde. Alles werd omgeruild en verdere opmerkingen waren er niet.Mijn verbazing was dan ook groot toen ik op 30 april een factuur ontving van 215,75.Toen ik daartegen protesteerde werd aan mij een email gezonden waarin melding werd gemaakt dat ik in 2 jaar tijd een derde toestel had ontvangen, dit was niet waar ik heb een eerste toestel ontvangen op02-06-2021 dit toestel is retour geleverd op 2-11-2022 omdat hier een probleem mee was ,op 4 april ontvang ik dus ter vervanging een ander toestel met de gebreken zoals omschreven niet warm wordende verwarmingsplaatje en waterbakje dat lekte.Op de afspraak is met geen woord gerept om de kosten van het niet werkende warmteplaatje en lekkage van waterbakje te moeten betalen.In de later toegestuurde emails wordt gesuggereerd dat ik een verklaring had getekend dat kosten van ondeskundig gebruik of niet zorgzaam omgaan met deze apparatuur niet zou worden vergoed.Overigens betaal ik wel iedere maand 7,75/7,50 aan vergoeding voor gebruik van het apparaat.Verder merk ik nog op dat bij het instructieboekje van ResMed alleen gesproken wordt over beperkte garantie (zie bijlage). Navraag bij ResMed gaf aan dat op ieder geleverd apparaat 2 jaar garantie was zie hiervoor ook de bijlage.Bij deze stel ik ook vast dat het apparaat vanuit de leverancier 2 jaar garantie krijgt.Voor mij is zoals eerder gezegd onacceptabel deze factuur te accepteren en de reacties van zowel de behandelend arts die ik al twee jaar niet meer had gezien als van de verpleegster die e.e.a. behandelde kloppen de gegevens ook geenszins, zij spreekt over drie apparaten in 2 jaar.Ben dan ook niet bereid deze niet overeengekomen kosten te betalen.Merk hierbij ook op dat het nieuwe toestel dat ik heb meegekregen op 15 april 2024 niet goed werkt en daarvan ook het ziekenhuis Aalst op de hoogte heb gebracht,dezeheeft aangegeven dat als ik terug ben van mijn verblijf en hulp aan dokters zonder grenzen in Nigeria in oktober 2024 mij dan moet aanmelden omdat eerder er geen terugkomst mijnerzijds is in België en het ziekenhuis in Aalst geen andere mogelijkheid heeft om in hulp te voorzien. Momenteel moet ik het apparaat om de 3 uur uitzetten een half uur wachten en dan weer opzetten,zolang als het apparaat het dan doet kan ik mij redden.Zie uw reactie gaarne zsm tegemoet

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform