Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Teveel ingehouden taks op beursverrichtingen (TOB)
Beste, op 19/8/2021 en 25/8/2021 kocht ik 18 aandelen van aan 53.4 euro per aandeel resp. 19 aandelen aandelen aan 52.5 euro per aandeel, beide van de GVV XIOR. Er werd op beiden orders teveel beurstaks ingehouden, nl. in totaal 6.86 euro. Aan de juiste tarief van 0.12% bedraagt de totale beurstaks echter 2.35 euro. Na mijn eerste contact met jullie klantendienst op 17 september 2021 beloofden jullie het teveel van 4.51 euro aan mij te restitueren en het nodige te doen dat die fout niet meer zou voorvallen. Na herhaalde volgende contacten blijft de terugbetaling tot op heden uit. Dit is geen redelijke termijn meer. Ik eis de onverwijlde terugbetaling van de teveel betaalde 4.51 euro TOB. Daarnaast eis ik dat voortaan steeds de correcte TOB wordt afgehouden, zo niet het teveel betaalde bedrag dan onverwijld zal worden teruggestort.
Aanrekening kosten
Beste,Op 20 augustus werd mij, na een storting op mijn account, 50€ kosten aangerekend. Ik heb u per mail gecontacteerd, u gaf mij het volgende antwoord:Een 'Invalid Deposit Instruction Fee' kost werd aangerekend door Interactive Brokers rechtstreeks, zonder tussenkomst van MEXEM.Interactive Brokers heeft ons laten weten dat de kostenlast veroorzaakt door het moeten manueel verwerken van foutieve stortingen door klanten op het platform te hoog zijn.Het is om deze reden dat elke klant die in de afgelopen maanden een foutief of verouderd IBAN nummer heeft gebruikt steeds een mailtje kreeg die erop wees dat, ondanks de alsnog verwerkte storting, de gebruikte gegevens verouderd waren en dienden te worden bijgewerkt. Deze mails hadden als titel ALERT ERRONEOUS ROUTING INSTRUCTIONS .Voor klanten die na de waarschuwingen nog steeds de verkeerde gegevens gebruiken is sinds kort een extra kost van toepassing, zoals hierboven zichtbaar in het screenshot.Ik heb echter nooit dergelijke mail gekregen, en na mijn vraag om verduidelijking kan u mij nog steeds niet zeggen wat er precies verkeerd is aan mijn storting. Al mijn vorige stortingen deed ik op exact dezelfde manier, hierover is nooit een opmerking gekomen.Begin september heb ik opnieuw een storting gedaan, en u heeft opnieuw 50€ kosten hiervoor aangerekend. In totaal heeft u dus al 100€, zonder waarschuwing of enige communicatie vooraf, van mijn account gestolen. Ik vraag dan ook om deze terug te storten en mij te zeggen wat er exact verkeerd is aan mijn stortingen.Vriendelijke groetJethro
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten