Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Dubieuze facturatie
Geachte,U stuurt een herinnering over een betaling op 02/05/2024 en deze brief komt pas aan op 14/05/2024??Deze betaling dient dan ook te gebeuren binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief??Mag ik u er ook op wijzen dat deze factuur met als uiterste betalingstermijn 02/05/2024!!EXACT op deze datum betaald is!Dit is niet de 1x dat dit zo loopt bij u. Deze manier van werken heb ik toch mijn bedenking bij, daarom dat ik dit op deze weg aan u laat weten.MvgWauters E
schuldvordering op basis van foutief opgestelde factuur
Betreft: Herinnering kosten en intresten door ALEKTUM GROUP iov MEDVET BV (priority zending via post NL afzender Berkel en Rodenrijs??)Geachte,Op 13 oktober 2023, zoals telefonisch overeengekomen met uw diensten, heb ik u per mail mijn bezwaren overgemaakt ivm dossier in onderwerpregel. Vandaag, 17 oktober 2023, tref ik een 2e brief aan van u, gericht aan Xyx, waarin u deze keer bedankt om de hoofdsom te betalen en waarmee u tevens aanspoort om binnen 7 dagen het restsaldo, zijnde bijkomende kosten en intresten, te betalen op basis van het feit dat Xyx de algemene verkoopsvoorwaarden van uw opdrachtgever zou aanvaard hebben. Hoe kan dat? Xyx bestaat niet op vermeld adres!Ook wat uw 2e brief betreft geef ik u kennis van mijn bezwaren :1e: wanneer ik op 13 oktober 2023, via uw diensten, pas kennis heb genomen van desbetreffende onbetaalde hoofdsom, heeft uw opdrachtgever reeds voornoemde bijkomende kosten gemaakt en wel op basis van een factuur opgemaakt op een andere naam dan de mijne, de hoofdsom heb ik bijgevolg betaald UITSLUITEND als blijk van goede wil, aangezien Xyx niet gekend is op mijn adres,2e: het lijkt me bovendien niet wettelijk dat voornoemde verkoopsvoorwaarden zouden omvatten dat uw opdrachtgever via u van mij XXX, het betalen van kosten en intresten zou kunnen afdwingen die tot heden nooit aan mij XXX zijn aangerekend!!! 3e: Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met ... en die bevestigt mij dat ... bij hen wel degelijk in hun systeem geregistreerd staat onder mijn naam: zijnde XXX en NIET Xyx!!!Ik sta er dan ook op dat u het restsaldo verhaalt bij uw opdrachtgever, aangezien deze tot heden zelf in gebreke blijft om initieel alle voornoemde kosten correct af te rekenen. Verder aandringen tot betalen van uwentwege aan mijn adres, al dan niet op naam van Xyx, al dan niet namens uw opdrachtgever, zal ik dan ook beschouwen als ongeoorloofde dwang met alle eventuele gevolgen vandien. Ik maak bij deze mijn bezwaren ook kenbaar op het openbaar klachtenforum van test aankoop.Mvg,XXX---------- Forwarded message ---------Van: XXXDate: vr 13 okt 2023Subject: Betreft : Dossier xxx schuldvordering en ingebrekestelling per adres xxx in opdracht van Medvet BVTo: AlektumGeachte,Naar aanleiding van voornoemde schuldvordering en ingebrekestelling, heb ik met uw dienst telefonisch contact opgenomen ...Ik verneem van u dat het gaat over een openstaande schuld / onbetaalde factuur ivm onderzoeken ...Zoals afgesproken bevestig ik per mail mijn bezwaren in deze.Ten eerste blijft schuldeiser / opdrachtgever tot heden zelf in gebreke om mij correct te factureren mijn naam is immers niet Xyx maar wel XXX.Ik neem er bijgevolg pas vandaag via u kennis van dat het gaat over ... en dat daarvoor nog een rekening te betalen blijft ten bedrage van x €. Met de betaling van voornoemd bedrag beschouw ik mijn schuld dan ook als minnelijk geregeld en het volledige openstaande saldo als dusdanig voldaan.Mvg,
Verrassingsfactuur !
Beste, Op 24/05/2023 om 12:20 uur hadden wij een afspraak bij AniCura DAP Plantijn te Borsbeeksebrug 34 te 2600 Berchem voor een onderzoek op onze kater Balou die last heeft van een ernstige en langdurige snotneus.Tijdens het intake gesprek gaf Dr. Thijs De Schuyter ons de nodige uitleg over de uit te voeren onderzoeken en procedure. Op onze vraag met welk kostenplaatje we rekening moesten houden, luidde het antwoord dat we een totaalprijs van ±700 EUR mochten verwachten. We gingen hiermee akkoord en lieten onze kater achter. Het is belangrijk te noteren dat op geen enkel later moment ons eventuele verdere ontwikkelingen, wijzigingen, of meerkosten zijn voorgelegd.Na afloop van het onderzoek en bij afhaling van Balou hebben we 794,45 EUR neergeteld bij AniCura, naar ons begrip de enige én totaalfactuur die we zouden ontvangen, incl alle mogelijke onderzoeken, medicatie, en labo kosten (en op zich al een afwijking van meer dan +13% op de kostenraming, nota bene). De detail van deze factuur ontvingen we vandaag 10/08/2023 voor het eerst.Tot onze grote verbazing ontvingen we echter op 12/07/2023 nog een onverwachte factuur van 'MEDVET' ten belope van een zeer stevige 269,29 EUR. Deze partij is ons absoluut ongekend, hebben we nooit eerder contact mee gehad, laat staan dus opdrachten gegeven of akkoord gegeven op het maken van kosten voor onze rekening.MEDVET geeft ons aan labo-onderzoeken te hebben uitgevoerd in opdracht van AniCura DAP Plantijn en stuurt ons hiervoor rechtstreeks een factuur.Deze extra bijkomende kost van MEDVET voor 269,29 EUR die ons wordt toegestuurd zou met een nieuw eindtotaal van 1.063,74 EUR een meerkost van maar liefst +52% betekenen bovenop het afgesproken budget. Het is hierbij voor ons absoluut onbegrijpbaar dat:1. Kostelijke opdrachten worden gegeven aan derde partijen zonder ons expliciet akkoord.2. Onze persoonlijke gegevens worden gedeeld met deze partijen zonder ons medeweten of toestemming.3. Deze derde partij ons met zeer dwingende taal blijft stalken om hun factuur te betalen.4. Het door beide partijen als normaal wordt bevonden om kosten te maken zonder goedkeuring, en dat de klant achteraf wel zal betalen. 270 EUR is een hele som geld. Wat als de factuur 500, 1.000, 5.000 of mogelijks zelfs 10.000 EUR had geweest??Wij zijn ten einde raad en horen graag hoe we deze situatie kunnen oplossen en afsluiten.Met oprechte groeten,Quentin Van Damme
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten