Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Oplichten van studenten, GeldEisers
Tijdens de studententijd heb ik de Knaek even kort gebruikt om enkele (kleine) kortingen mee te pakken. Na de studententijd was ik helemaal vergeten dat ik een Knaek account / abonnement heb. Ik hoor ook niets meer van hen, geen mailtje,... Na 2.5 jaar afgestudeerd nemen ze contact op dat ik 60 euro verschuldigd ben voor afgelopen 2 "studenten" jaren. Ik wist niet eens meer dat ik abonnement had, hierover heb ik afgelopen 2.5 jaar niets gehoord en plots moet ik betalen voor iets waar ik niet vanaf wist. Ik heb hen proberen te contacteren hierover maar geen antwoord gehad. Het enige wat ik kreeg waren mails en sms'jes over mijn openstaand saldo die ik moest betalen. Indien ik dit na 3 keer niet wou betalen gingen ze naar een incassatiebureau stappen. Dus dan toch maar gewoon betaald... En niet eens antwoorden via telefoon en email.
Dienst niet geleverd
Geachte mevrouw/heer, Op 6 maart 2025, heb ik (weer eens) deelgenomen aan de puzzelwedstrijd uit uw blad (Knack Weekend N°10, 5 maart 2025). Ik stel (voor de tweede keer) vast dat na het inbellen, nadat een stem mij verwittigd heeft dat de oproep mij 2 euro zal kosten, de verbinding verbroken wordt. Ik kan dus de oplossing niet doorbellen, laat staan mijn telefoonnummer doorgeven. De eerste keer, zowat een maand geleden, heb ik de klantendienst van Roularta gecontacteerd. De medewerkster kon me niet helpen want deze wedstrijd wordt volgens haar georganiseerd door een externe partner. Ik vond deze uitleg niet correct, want de puzzel verschijnt wel degelijk in Knack en het magazine is volgens mij dus wel degelijk de eindverantwoordelijke. Maar ik was dus mijn twee euro kwijt. Nu heb ik meegedaan om te testen of het probleem van de baan is. Nee, dus. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen eind deze maand met mij contact op te nemen om deze 4 euro terug te storten. Met vriendelijke groeten, Marc Dumortier
Ongevraagd Knack magazines
Wij krijgen sinds 2 weken ongevraagd uw magazines in onze brievenbus. Wij hebben hier geen interesse in en willen niks meer van u ontvangen. Het is een grote verspilling van papier
Ongevraagd proefnummer
Beste Ik heb reeds 2x een 'proefnummer' van een magazine dat Sport heet, ontvangen. Ik heb deze nooit aangevraagd. Er zit geen enkele brief bij of wat dan ook. Enkel via de plastieken verpakking ben ik te weten gekomen dat jullie het zijn die het hebben opgestuurd. Afzender RMG PB 10000 3570 Alken. Graag wil ik dat dit onmiddellijk stopt! Ik wil dat jullie mij verwijderen uit jullie gegevensdatabank.Ongevraagd magazines opsturen doe je niet. Met vriendelijke groeten Michael Rombaut
Aanmelding op de site als abonneee
Sinds vorige week heeft Roularta een nieuwe manier van aanmelden op de website van oa Knack. Als abonnee ben ik verplicht mijn browser open te zetten voor Third party cookies of anders geraak ik niet meer op de site. Ik ga hiermee niet akkoord. De browser openzetten betekent dat zij alle cookies kunnen lezen die op mijn schijf staan en gepaste reclame kunnen sturen terwijl ik een adblock en ghostery heb om dit soort dingen te vermijden. Ik ben betalend abonnee en vind dus dat een bedrijf dit niet mag verplichten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten