Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
vervangen van motor Citroen C4 Picasso
Op 28/11/2014 heb ik de auto, een Citroën Picasso, gekocht. Het is een tweedehandswagen, met 2 jaar garantie.Op 10/10/2016 breng ik de wagen binnen voor een onderhoud. Ik zeg dat ik de melding 'motorstoring' krijg. Het onderhoud gebeurt. Het is niet duidelijk op de factuur of de motorstoring is aangepakt. De auto was toen nog onder garantie. Op 7/9/2017 breng ik de auto naar de garage omdat mijn auto aangeeft dat er een 'motorstoring' is. De auto rijdt niet goed, heeft geen vermogen. De garage onderzoekt de auto en zegt dat de motorstoring is opgelost met een groot onderhoud. Verder stelt de garage ook vast dat er een olielek is en dat de remblokken en twee banden moeten worden vervangen. De herstelling gebeurt en de factuur bedraagt 1.432,68 euro.Terwijl er aan de wagen wordt gewerkt, stellen de werkmannen vast dat er toch meer aan de hand is met de wagen. De koppeling zou versleten zijn. De koppeling wordt vervangen. Factuurbedrag 1.778.78 euro. Enkele weken later krijg ik weer de melding 'motorstoring'. De auto heeft weer geen vermogen. De auto gaat weer naar de garage. Daar zegt de bediende dat de wagen waarschijnlijk een 'gekend probleem binnen Citroën' heeft. Als dat zo is, moet de motor worden vervangen. Onder bijkomende garantie, wordt mij verzekerd. Maar eerst wordt de wagen 'ge-reset'. Als ik weer 'motorstoring' krijg, moet ik de wagen weer binnenbrengen. Dan wordt de procedure opgestart om de motor gratis te herstellen. Op 9/10/2017 krijg ik weer 'motorstoring'. Ik breng de auto binnen op 12/10/2017. Er wordt mij gezegd dat de 'procedure wordt opgestart'. Ik krijg een vervangwagen mee. Die zou ook onder die garantie vallen. Op 16/10/2017 krijg ik telefoon dat de motor toch niet kosteloos wordt vervangen. Ik krijg wel een korting van 50 procent op de onderdelen. Het geschatte bedrag van de reparatie is 5.000 euro. Ik heb Citroën Antwerpen een aangetekende brief gestuurd waarin ik vraag om mijn motor gratis te vervangen. Dat lijkt me niet meer dan juist, want het gaat hier om een productiefout in de motor en ik heb al héél veel (nutteloze, blijkt achteraf) kosten gehad aan deze auto. Bovendien heb ik het probleem met de auto al gesignaleerd toen de auto nog onder garantie was. Maar Citroën reageert niet.
Vervanging THP-motor
Na herhaaldelijke bezoeken aan de garage en heel veel kosten, blijkt dat de motor van mijn wagen moet worden vervangen. Deze THP-motor heeft een productiefout die zeer goed gekend is bij Citroën. De eerste problemen met de motor heb ik bij Citroën al gemeld toen mijn wagen nog in garantie was. Nu de wagen niet meer in garantie is, en na heel veel (nutteloze, blijkt achteraf) kosten, moet de motor worden vervangen. De wagen is net geen 4 jaar ud en heeft zo'n 50.000 km op de teller.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten