Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Afwerking dakwerken en zonnepanelen
Beste, Graag afwerking van de zonnepanelen ivm schema’s, keuringsattesten. En afwerking dak buiten en dampscherm binnen isolatie en dakgoten. Dak: Nog een aansluitstuk dat open is, waar geen lood geplaatst is. Dampscherm zolder niet aanwezig. Dakgoten niet afgewerkt en slecht uitgevoerd. Afval achtergelaten.
Plaatsen van zonnepanelen
In januari 2024 offertes getekend voor zowel dakwerken als zonnepanelen. Er worden voorschotten van 70% gevraagd voor beide werken, die in het voorjaar zouden worden uitgevoerd. In mei heb ik zelf contact moeten opnemen met de vraag wanneer ze eindelijk aan de dakwerken zouden beginnen. 13 mei wordt beloofd, doch er is op die dag niemand te zien. Het aanvragen van de signalisatie lukt niet volgens Belsol. Uiteindelijk begint onderaannemer GDL-Construct op 24 juni 2024 aan de dakwerken. De dakwerken worden niet correct uitgevoerd: - de container wordt op de oprit geplaatst met schade aan de tegels tot gevolg, - de kleur van de dakpannen is rood ipv zwart, - de zinken afvoerbuizen worden niet geplaatst, - de gyproc aan de binnenkant van de zolderverdieping waar 2 kleine nieuwe zolderramen zijn geplaatst zijn zo groot uitgesneden dat ik de hele platen mag vervangen. - Aan een van de ramen ontbreekt er isolatie waardoor het niet winddicht is. - Er valt door werken iets door een golfplatendak Ik krijg een korting van 2.3% van het totaalbedrag van de dakwerken, t.b.v. 460 euro. Het duurt tot september vooraleer er iemand komt om de afvoerbuizen te plaatsen, over de zolderramen heeft hij geen weet. Er worden Belinus zonnepanelen voorgesteld op de offerte met 35 jaar servicegarantie, 35 jaar rendementsgarantie en 35 jaar omniumgarantie door Belinus. Maar Belinus gaat failliet in februari 2024, die informatie heb ik zelf gevonden in juli 2024 na opzoekwerk. Geen haan bij Belsol die ernaar kraait en mij verwittigt hierover. De zonnepanelen zijn nochtans verre van geïnstalleerd op dat moment. Wanneer ik voorleg om een nieuwe offerte te sturen met de nieuwe servicevoorwaarden en een aangepaste prijs (de markt is sterk gedaald in 2024) krijg ik te horen dat ik nu eenmaal een offerte heb ondertekend. Ik mag nog altijd 10500 euro ophoesten voor zonnepanelen dit jaar en ze liggen er op 9 oktober 2024 nog steeds niet op. Telefonisch is het bedrijf meestal onbereikbaar en ook op e-mails met beschrijvingen wordt er nauwelijks gereageerd. CEO van het bedrijf Dylan Samson reageert ook niet. Triestige balans voor uitgaven van om en bij de 30000 euro.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten