Playstation controllers slaan op hol: Test Aankoop verzamelt consumenten

In november 2020 kwam de recentste uitvoering van de wereldberoemde PlayStation-console op de markt: de nieuwe PS5. Deze console werd in de markt gezet als ‘een blik op de toekomst’ en beloofde next-level graphics, supersnelle laadtijden en intens spelplezier. Een hele generatie gamers stond likkebaardend te wachten op het nieuwe toestel in het midden van de corona-pandemie maar slechts een beperkt aantal exemplaren kwamen de markt op. Nu blijken de controllers van de PS5-console het gekende ‘drift’-probleem te vertonen waarbij de figuren op het scherm niet meer bewegen zoals de gamer het wilt. Test Aankoop vraagt Sony om dringend in te grijpen en roept gamers op om problemen te melden in het meldpunt voor vervroegde veroudering ‘Te Rap Kapot’, het meldpunt van de consumentenorganisatie voor toestellen die lijden onder vervroegde veroudering. Deze meldingen zullen gebruikt worden om Sony tot actie aan te zetten.
Sony sputtert (tegen?)
Test Aankoop stuurde, in coördinatie met Euroconsumers, een officiële brief naar het hoofkwartier van Sony in Londen met een vraag voor opheldering en welke maatregelen het bedrijf zal nemen ten voordele van spelers die nu al problemen ondervinden. De consumentenorganisatie verwacht dat er de komende maanden nog meer controllers zullen gemeld worden. Wanneer de toelevering van nieuwe consoles terug normaliseert, kunnen we een nieuwe golf van gedupeerde gamers verwachten, aldus Test Aankoop. De verbruikersorganisatie laat het niet zo ver komen en verwacht een concreet antwoord van de Japanse technologiereus.
Test Aankoop roept gedupeerde PS5 gamers op om hun defecte DualSense-controllers te melden in TeRapKapot, het meldpunt van de consumentenorganisatie voor toestellen die lijden onder vervroegde veroudering. Deze meldingen zullen gebruikt worden om Sony tot actie aan te zetten.
Bijlage: officiële brief richting Sony HQ
Toegang pers