Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Geen auto gekregen
Bij aankomst kreeg ik geen auto bij greenmotion de maatschappij toegewezen door carjet. Ik krijg echter van carjet te horen dat ik niet kan annuleren en ik geen geld terug krijg. Dus geen auto en geld is weg , 167,26 voor de auto en 107 euro voor de Platinum verzekering .boekingscode CJT 185142711
Geen auto gekregen
Bij aankomst kreeg ik geen auto bij greenmotion de maatschappij toegewezen door carjet. Ik krijg echter van carjet te horen dat ik niet kan annuleren en ik geen geld terug krijg. Dus geen auto en geld is weg , 167,26 voor de auto en 107 euro voor de Platinum verzekering .boekingscode CJT 185142711
vraag tot verlenging
Goedemiddag, Ik nam meermaals contact op met jullie bedrijf dat ik de wagen voor één dag langer wens te boeken. Jullie antwoord blijft uit. Ik krijg een standaardmail als antwoord met als vraag welke verzekering ik wens af te sluiten... Dit is niet hetgeen wat ik vraag. In plaats van de wagen in te leveren 7/11 wens ik ze in te leveren 8/11. Gelieve te bevestigen. Dank u.
vraag tot verlenging
Goedemiddag, Ik nam meermaals contact op met jullie bedrijf dat ik de wagen voor één dag langer wens te boeken. Jullie antwoord blijft uit. Ik krijg een standaardmail als antwoord met als vraag welke verzekering ik wens af te sluiten... Dit is niet hetgeen wat ik vraag. In plaats van de wagen in te leveren 7/11 wens ik ze in te leveren 8/11. Gelieve te bevestigen. Dank u.
Weigering terugbetaling door fout verhuurder
Geachte heer/mevrouw, Op 10 november 2024 heb ik geprobeerd mijn huurauto op te halen in Esenboga vluchthaven in Ankara, volgens reservering CJT-157074821, maar dit is helaas niet gelukt. Graag leg ik uit wat er is gebeurd en vraag ik uw begrip en medewerking om mijn situatie op te lossen. Bij het boeken en lezen van de algemene voorwaarden ging ik ervan uit dat ik mijn Visa-bankkaart kon gebruiken voor de betaling. De vermelding van “Visa” in de voorwaarden wekte bij mij de indruk dat zowel mijn Belgische als Turkse bankkaart geschikt zouden zijn, aangezien beide kaarten hetzelfde Visa-logo dragen. Pas bij het ophalen van de auto werd mij duidelijk dat hiermee een creditcard werd bedoeld. Hoewel ik de voorwaarden zorgvuldig heb gelezen en geaccepteerd, had deze vereiste specifieker vermeld moeten worden. Desondanks bood de medewerker van Green Motion een alternatief: ik kon betalen met mijn debitkaart, op voorwaarde dat het bedrag niet zou worden terugbetaald. Hiermee ging ik akkoord. Helaas liep er bij het verwerken van de betaling via hun systeem steeds iets mis, waardoor de transactie niet kon worden voltooid. Na meerdere mislukte pogingen werd mijn Belgische bankkaart door mijn bank geblokkeerd vanwege het hoge aantal pogingen op buitenlandse transacties. Dit gebeurde ondanks dat ik buitenlandse betalingen in mijn bankapp had ingeschakeld. Ik heb dit gecontroleerd door een testbetaling te proberen bij een drankautomaat, die inderdaad werd geweigerd (voordat ik de huurauto wou claimen heb ik nog een drankje kunnen aankopen via de drankautomaat! Alsook eten en koffie kunnen kopen in het vliegtuig zelf). Vervolgens wilde ik de betaling uitvoeren met mijn Turkse bankkaart, maar ook dit was niet mogelijk vanwege een storing in het systeem van Green Motion. Zelfs een medewerker van een ander kantoor kon de betaling op afstand niet uitvoeren. Door deze technische problemen heb ik de auto niet kunnen ophalen, wat bijzonder frustrerend was. Ik moest uiteindelijk een andere oplossing regelen via familie. De medewerker ter plaatse verzekerde mij dat hij de reservering zou annuleren en adviseerde mij om contact op te nemen per e-mail voor een snelle terugbetaling. Helaas kreeg ik geen hulp en wordt er nu gezegd dat er geen terugbetaling mogelijk is vanwege een “special offer”. Dit vind ik uiterst teleurstellend. Het probleem is niet ontstaan door mijn toedoen, maar door technische fouten in het systeem van de verhuurder. Daarnaast heeft deze ervaring als pasgetrouwd koppel een negatieve impact op ons gehad, aangezien we nu ons geld kwijt zijn zonder de auto te hebben kunnen gebruiken. En niemand die ons wil helpen. Ook Carjet doet geen moeite om mails te beantwoorden, lokaal heb ik geprobeerd dit uit te leggen dat het niet mijn fout is dat ik mijn betaalde huurauto niet heb kunnen gebruiken. Er zouden toch wel uitzonderingen gemaakt moeten worden op fouten gemaakt door de verhuurders! Ik hoop dat iemand mijn situatie opnieuw wilt bekijken. Ik vraag u vriendelijk om het bedrag alsnog terug te storten, gezien de omstandigheden. Alvast bedankt voor uw aandacht en reactie. Met vriendelijke groet, Sümeyye Elif Gül Yetkin
Weigering terugbetaling door fout verhuurder
Geachte heer/mevrouw, Op 10 november 2024 heb ik geprobeerd mijn huurauto op te halen in Esenboga vluchthaven in Ankara, volgens reservering CJT-157074821, maar dit is helaas niet gelukt. Graag leg ik uit wat er is gebeurd en vraag ik uw begrip en medewerking om mijn situatie op te lossen. Bij het boeken en lezen van de algemene voorwaarden ging ik ervan uit dat ik mijn Visa-bankkaart kon gebruiken voor de betaling. De vermelding van “Visa” in de voorwaarden wekte bij mij de indruk dat zowel mijn Belgische als Turkse bankkaart geschikt zouden zijn, aangezien beide kaarten hetzelfde Visa-logo dragen. Pas bij het ophalen van de auto werd mij duidelijk dat hiermee een creditcard werd bedoeld. Hoewel ik de voorwaarden zorgvuldig heb gelezen en geaccepteerd, had deze vereiste specifieker vermeld moeten worden. Desondanks bood de medewerker van Green Motion een alternatief: ik kon betalen met mijn debitkaart, op voorwaarde dat het bedrag niet zou worden terugbetaald. Hiermee ging ik akkoord. Helaas liep er bij het verwerken van de betaling via hun systeem steeds iets mis, waardoor de transactie niet kon worden voltooid. Na meerdere mislukte pogingen werd mijn Belgische bankkaart door mijn bank geblokkeerd vanwege het hoge aantal pogingen op buitenlandse transacties. Dit gebeurde ondanks dat ik buitenlandse betalingen in mijn bankapp had ingeschakeld. Ik heb dit gecontroleerd door een testbetaling te proberen bij een drankautomaat, die inderdaad werd geweigerd (voordat ik de huurauto wou claimen heb ik nog een drankje kunnen aankopen via de drankautomaat! Alsook eten en koffie kunnen kopen in het vliegtuig zelf). Vervolgens wilde ik de betaling uitvoeren met mijn Turkse bankkaart, maar ook dit was niet mogelijk vanwege een storing in het systeem van Green Motion. Zelfs een medewerker van een ander kantoor kon de betaling op afstand niet uitvoeren. Door deze technische problemen heb ik de auto niet kunnen ophalen, wat bijzonder frustrerend was. Ik moest uiteindelijk een andere oplossing regelen via familie. De medewerker ter plaatse verzekerde mij dat hij de reservering zou annuleren en adviseerde mij om contact op te nemen per e-mail voor een snelle terugbetaling. Helaas kreeg ik geen hulp en wordt er nu gezegd dat er geen terugbetaling mogelijk is vanwege een “special offer”. Dit vind ik uiterst teleurstellend. Het probleem is niet ontstaan door mijn toedoen, maar door technische fouten in het systeem van de verhuurder. Daarnaast heeft deze ervaring als pasgetrouwd koppel een negatieve impact op ons gehad, aangezien we nu ons geld kwijt zijn zonder de auto te hebben kunnen gebruiken. En niemand die ons wil helpen. Ook Carjet doet geen moeite om mails te beantwoorden, lokaal heb ik geprobeerd dit uit te leggen dat het niet mijn fout is dat ik mijn betaalde huurauto niet heb kunnen gebruiken. Er zouden toch wel uitzonderingen gemaakt moeten worden op fouten gemaakt door de verhuurders! Ik hoop dat iemand mijn situatie opnieuw wilt bekijken. Ik vraag u vriendelijk om het bedrag alsnog terug te storten, gezien de omstandigheden. Alvast bedankt voor uw aandacht en reactie. Met vriendelijke groet, Sümeyye Elif Gül Yetkin
car jet
heb auto gehuurt bij carjets op 19/9 tot 25/9 aangekomen in noorwegen trondheim kreeg ik mijn wagen niet reden zeiden ze kredietkaart stond niet open voor USA en we zijn in europa is me ook niet gemeld , heb al meerder email gestuurt maar nog geen geld terug gekregen , hebben tegen een veel hoger prijs bij een ander moeten boeken en heb mijn bijna 300 eu niet terug vind dat ik op gelicht ben
car jet
heb auto gehuurt bij carjets op 19/9 tot 25/9 aangekomen in noorwegen trondheim kreeg ik mijn wagen niet reden zeiden ze kredietkaart stond niet open voor USA en we zijn in europa is me ook niet gemeld , heb al meerder email gestuurt maar nog geen geld terug gekregen , hebben tegen een veel hoger prijs bij een ander moeten boeken en heb mijn bijna 300 eu niet terug vind dat ik op gelicht ben
Huurwagen
Beste, We hadden een huurwagen via Carjet geboekt voor de periode van 12/08/24 - 23/08/24, hoofdbestuurder was mijn man. (CJT-95885238) Voorschot van € 132,43 betaald met creditcard VISA op onze beide namen. Resterend ter plaatse te betalen € 541,48 en boosterstoeltje € 70. Bij Carjet hadden we een Platina verzekering eigen risico afgesloten. (polisnr CJT55210204). Bij aankomst op de luchthaven werd onze creditcard niet geaccepteerd bij verhuurbedrijf Avia omdat de naam van mijn man er niet op vermeld staat, terwijl die er wel degelijk op staat. We konden de wagen enkel meenemen indien we (nog een) bijkomende verzekering afsloten. Dit heeft ons € 396 extra gekost. Avia was niet op de hoogte dat we reeds de Platina verzekering via Carjet hadden afgesloten. Ik heb Carjet tijdens onze vakantie proberen contacteren, maar geen enkele reactie van Carjet. We wensen terugbetaling voor deze extra onterecht aangerekende verzekering afgesloten via Avia.
Huurwagen
Beste, We hadden een huurwagen via Carjet geboekt voor de periode van 12/08/24 - 23/08/24, hoofdbestuurder was mijn man. (CJT-95885238) Voorschot van € 132,43 betaald met creditcard VISA op onze beide namen. Resterend ter plaatse te betalen € 541,48 en boosterstoeltje € 70. Bij Carjet hadden we een Platina verzekering eigen risico afgesloten. (polisnr CJT55210204). Bij aankomst op de luchthaven werd onze creditcard niet geaccepteerd bij verhuurbedrijf Avia omdat de naam van mijn man er niet op vermeld staat, terwijl die er wel degelijk op staat. We konden de wagen enkel meenemen indien we (nog een) bijkomende verzekering afsloten. Dit heeft ons € 396 extra gekost. Avia was niet op de hoogte dat we reeds de Platina verzekering via Carjet hadden afgesloten. Ik heb Carjet tijdens onze vakantie proberen contacteren, maar geen enkele reactie van Carjet. We wensen terugbetaling voor deze extra onterecht aangerekende verzekering afgesloten via Avia.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten