Terug

Weigering terugbetaling door fout verhuurder

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. G.

Naar: CAR JET

12/01/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 10 november 2024 heb ik geprobeerd mijn huurauto op te halen in Esenboga vluchthaven in Ankara, volgens reservering CJT-157074821, maar dit is helaas niet gelukt. Graag leg ik uit wat er is gebeurd en vraag ik uw begrip en medewerking om mijn situatie op te lossen. Bij het boeken en lezen van de algemene voorwaarden ging ik ervan uit dat ik mijn Visa-bankkaart kon gebruiken voor de betaling. De vermelding van “Visa” in de voorwaarden wekte bij mij de indruk dat zowel mijn Belgische als Turkse bankkaart geschikt zouden zijn, aangezien beide kaarten hetzelfde Visa-logo dragen. Pas bij het ophalen van de auto werd mij duidelijk dat hiermee een creditcard werd bedoeld. Hoewel ik de voorwaarden zorgvuldig heb gelezen en geaccepteerd, had deze vereiste specifieker vermeld moeten worden. Desondanks bood de medewerker van Green Motion een alternatief: ik kon betalen met mijn debitkaart, op voorwaarde dat het bedrag niet zou worden terugbetaald. Hiermee ging ik akkoord. Helaas liep er bij het verwerken van de betaling via hun systeem steeds iets mis, waardoor de transactie niet kon worden voltooid. Na meerdere mislukte pogingen werd mijn Belgische bankkaart door mijn bank geblokkeerd vanwege het hoge aantal pogingen op buitenlandse transacties. Dit gebeurde ondanks dat ik buitenlandse betalingen in mijn bankapp had ingeschakeld. Ik heb dit gecontroleerd door een testbetaling te proberen bij een drankautomaat, die inderdaad werd geweigerd (voordat ik de huurauto wou claimen heb ik nog een drankje kunnen aankopen via de drankautomaat! Alsook eten en koffie kunnen kopen in het vliegtuig zelf). Vervolgens wilde ik de betaling uitvoeren met mijn Turkse bankkaart, maar ook dit was niet mogelijk vanwege een storing in het systeem van Green Motion. Zelfs een medewerker van een ander kantoor kon de betaling op afstand niet uitvoeren. Door deze technische problemen heb ik de auto niet kunnen ophalen, wat bijzonder frustrerend was. Ik moest uiteindelijk een andere oplossing regelen via familie. De medewerker ter plaatse verzekerde mij dat hij de reservering zou annuleren en adviseerde mij om contact op te nemen per e-mail voor een snelle terugbetaling. Helaas kreeg ik geen hulp en wordt er nu gezegd dat er geen terugbetaling mogelijk is vanwege een “special offer”. Dit vind ik uiterst teleurstellend. Het probleem is niet ontstaan door mijn toedoen, maar door technische fouten in het systeem van de verhuurder. Daarnaast heeft deze ervaring als pasgetrouwd koppel een negatieve impact op ons gehad, aangezien we nu ons geld kwijt zijn zonder de auto te hebben kunnen gebruiken. En niemand die ons wil helpen. Ook Carjet doet geen moeite om mails te beantwoorden, lokaal heb ik geprobeerd dit uit te leggen dat het niet mijn fout is dat ik mijn betaalde huurauto niet heb kunnen gebruiken. Er zouden toch wel uitzonderingen gemaakt moeten worden op fouten gemaakt door de verhuurders! Ik hoop dat iemand mijn situatie opnieuw wilt bekijken. Ik vraag u vriendelijk om het bedrag alsnog terug te storten, gezien de omstandigheden. Alvast bedankt voor uw aandacht en reactie. Met vriendelijke groet, Sümeyye Elif Gül Yetkin


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform