Terug

Zware schade bij levering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

V. H.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

28/06/2024

Beste Op 23 mei 2024 doen wij een bestelling van tuinmeubelen bij Exterioo (6689 euro). Tijdens de levering op 10 juni 2024 rijdt de transporteur tegen onze poort van de oprit met zware schade tot gevolg (schadebestek 10000 euro). Exterioo houdt ons aan het lijntje tot ik op het politiebureau zit om dan te melden dat ik het schadebestek moet doorsturen en dat zij tot een oplossing zullen komen, want de klant mag niet lijden onder een geschil met de transporteur. Na 18 dagen en het doorsturen van het schadebestek krijgen wij de melding dat de transporteur zijn verantwoordelijk niet opneemt en dat Exterioo dus ook de claim weigert. Dit is ongezien. Wij zijn van bij het begin van de claim aan het lijntje gehouden (alle mailverkeer is bijgehouden). Wij voelen ons met de rug tegen de muur gezet, terwijl dit heel makkelijk had kunnen opgelost worden. De klantendienst heeft ons zelf steeds gezegd dat deze transportdiensten goed verzekerd zijn voor zulke schade. De politie heeft ons aangeraden om klacht in te dienen, omdat dit een ongeval is met vluchtmisdrijf en dit is een zwaar strafbaar feit. Wij kopen nooit nog bij Exterioo en zouden andere mensen, die meubelen willen laten leveren, ook aanraden nooit te bestellen bij Exterioo. Het financiële risico en de gebrekkige dienst na verkoop is veel te groot.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform