Beste, wij contacteerden Vannec ikv offerte 2022 / 5747: 16 Hyundai + Enphase, door mijzelf ter goeder trouw getekend op 7/9/22. Er werd mij en mijn echtgenote door dhr. Kellner uitdrukkelijk beloofd dat er voldoende materialen waren ondanks er toen meermaals in de media bericht werd over schaarste aan onderdelen. De installatie werd ons door de planningsdienst eerst beloofd op 15/11/22. De dag voordien echter, op 14/11/22, werd me gecommuniceerd rond de middag dat dit niet kon plaatsvinden owv toeleveringsproblemen. Er werd me op het hart gedrukt dat dit zeker nog in 2022 zou plaatsvinden.Op 25/11 belde ik jullie op en kreeg ik een nieuwe datum, 16/12/22. De certifiëring zou dan plaatsvinden op 20/12/22. Op 14/12/22 kreeg ik van Cathy een email dat deze tweede datum ook niet zou kunnen waargemaakt worden owv enorme drukte. Evenwel geen nieuw voorstel voor een datum. Sindsdien radiostilte van de firma uit. Ondertussen contacteerde ik David Kellner reeds op woe 11/1/23, telefoneerde ik de firma en dhr Kellner vandaag 16/1, alsook talloze keren met mijn werktelefoon. Steeds zonder bereik en met het bericht dat de firma gesloten is en enkel te contacteren valt van maandag tot vrijdag in de kantooruren van 9u-17u. Iets wat we dan uiteraard aan het doen zijn. Ik concludeer hier dan ook uit dat zij de afspraken niet kunnen waarmaken, al dan niet vanuit overmacht en toeleveringsproblemen. We zien dan ook af van deze bestelling en wensen de overeenkomst te ontbinden owv het gebrek van initiatief van de firma uit. We stuurden dit naar de firma. De dag nadien kregen we meteen een bericht terug dat ontbinden van het contract gepaard gaat met een kost van 30% van het factuurbedrag. Dit staat nergens in de voorwaarden. Vreemd dat men dit wel snel kan communiceren.Wij sturen via test aankoop nog de offerte, algemene voorwaarden en mailverkeer door.