Geachte mevrouw/heer,
Op dinsdag 22 april heeft uw firma (door onderaanneming) twee techniekers naar mijn huis gestuurd om een ontstopping van de leidingen (lopende van de badkamer op de eerste verdieping naar de riolering) te verhelpen. Deze techniekers konden noch een kostenraming noch een offerte maken voordat de werken begonnen. Ze gaven enkel weer dat er een starttarief was voor het eerste uur en dat er diende bijbetaald te worden per kwartier dat er gewerkt werd. Er werd niets gezegd over extra kosten per lopende meter leiding. Deze heren zijn drie uur en een half bezig geweest. Halfweg hun werkzaamheden hebben ze mij vader, die aanwezig bleef omdat ikzelf moest gaan werken, aangeraden om ook nog een ontkalkingsbehandeling uit te voeren. Ook hiervan konden ze vooraf geen kostenraming maken. Ter goeder trouw heeft mijn vader hierin toegezegd. Na drie en een half uur verzekerden de techniekers ons dat de verstopping verholpen was, dat ze dit ook getest hadden en dat we voor enkele jaren vrij zouden zijn van verstoppingen omdat de leidingen vrij zouden zijn. Ze presenteerden mijn vader een rekening van 3862,85 euro, wat ons buitensporig veel geld leek. Er was immers nooit gesproken over zo'n hoog bedrag. Ze eisten ook dat dit bedrag onmiddellijk betaald zou worden. Een factuur maken en opsturen bleek niet mogelijk. Weer ter goeder trouw en met vertrouwen in de expertise van de techniekers betaalde mijn vader dit grote bedrag.
De dag nadien, bij het eerste gebruik van het toilet van deze badkamer, stelden we echter vast dat de ontstopping helemaal niet verholpen was.
Hierop heb ik de firma gecontacteerd om mijn geld terug te eisen of een technieker te laten komen om het euvel op te lossen. Hier had de verantwoordelijke van de firma echter geen oren naar. Ook op de vraag om de bedrijfsleider te spreken kwam er geen gevolg. Heel wat telefoontjes later bleek mijn telefoonnummer ook niet meer welkom bij de firma, want er werd enkel nog opgenomen als ik mijn telefoonnummerherkenning uitschakelde.
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 12 mei ofwel het betaalde bedrag terug te storten ofwel een technieker te sturen die onder garantie de beloofde herstellingswerken toch op komt lossen.
Met vriendelijke groeten,
Jan Weyns
Bijlage:
- Kopie factuur